اخبار داغ

لاوروف: اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است/ آمریکا باید به مسیر مذاکره با روسیه بازگردد

لاوروف: اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است/ آمریکا باید به مسیر مذاکره با روسیه بازگردد
وزیر خارجه روسیه با حضور در دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو، «بشار اسد» را رئیس‌جمهور قانونی سوریه دانست و تاکید کرد هر پیش‌شرط کناره‌گیری اسد از قدرت برای آغاز مبارزه با تروریسم در سوریه غیرواقعی و مضر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری فارس، وزیر خارجه روسیه با برگزاری کنفرانس خبری در یک دانشگاه در مسکو مواضع این کشور در قبال مسائل خارجی را مطرح کرد.

در کنفرانس خبری سرگئی لارووف در مسکو، وی به مسائلی از قبیل لزوم مذاکرات سیاسی برای حل بحران سوریه، بحران مهاجرت، معضل تروریسم، داعش و همچنین درگیریهای روز گذشته در پایتخت اوکراین پرداخت.

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم مقابله با تروریسم و داعش در عراق و سوریه گفت که امیدوارم برای آنهایی که موضوع مقابله با داعش مهم است، آنها دیگر ملاحظات سیاسی را کنار گذاشته و بر لزوم مقابله با آنها تمرکز کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف در این سخنرانی گفت: «آنچه که روز گذشته در کی‌یف اتفاق افتاد در واقع آنها همان تندروهای حزب آزادی اسووبودا هستند. در سال 2012 وقتی انتخابات پارلمانی برگزار شد و اساسنامه اسووبودا پایبندی ملیگرایان افراطی اوکراین به کسانی که از نظم هیتلری جدید حمایت کردند، در آن موقع اتحادیه اروپا بیانیه صادر و از سیاسیون اوکراینی خواست قویا از هرگونه همکاری با این حزب ملیگرا خودداری کنند. وقتی کودتا (علیه دولت یانوکوویچ) اتفاق افتاد، ما به خاطر داریم که همکاران ما به این سازمان چه رفتاری داشتند».

در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به تنشها بین مسکو و واشنگتن، دیپلمات ارشد روس با تاکید کرد که این آمریکا است که باید به مسیر مذاکره برابر با روسیه بر اساس احترام متقابل برگردد.

وزیر خارجه روسیه افزود: «آنها تصمیم گرفتند که ما را تنبیه کنند و همانطوری که یک ضرب‌المثل می‌گوید "عشق و محبت را نمی‌توان به زور اعمال کرد". این آنها هستند که باید به مسیر مذاکره برابر و احترام‌آمیز متقابل برگردنند و این موضوع به ما مربوط نمی‌شود».

اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش، به بحران سوریه پرداخت و تأکید کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور مشروع سوریه است و نباید پیش‌شرط برکناری وی از سوی مخالفان مطرح شود.

وی در این رابطه گفت: «حالا (غربی‌ها) دارند، مثل گذشته که صدام و معمر قذافی را حذف کردند، اولویت اصلی در سوریه را به استعفای بشار اسد می‌دهند و می‌گویند که او نامشروع است. اما او کاملا مشروع است.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «مشروط کردن مبارزه با تروریستم به استعفای اسد، کاملا غیرواقع‌بینانه و غیرسازنده است.»

او ادامه داد: «این درخواستی است که اکنون از سوی بسیاری از شرکای ما مطرح می‌شود. اگر این خواسته پایان یابد، خواهیم توانست کارآمدتر عمل کنیم.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است, اسد رئیس‌جمهور مشروع سوریه است,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه