اخبار داغ

نگاهی به رسانه های مکتوب اقتصادی؛

کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال/ضربان تولید کندتر شد/تورم نقطه‌ای روستایی 8/11درصد

کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال/ضربان تولید کندتر شد/تورم نقطه‌ای روستایی 8/11درصد
گزیده ای از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های اقتصادی ۱۱ شهریور ماه کشور.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 به گزارش پرستوها، گزیده ای از عنوان رسانه های اقتصادی ۱۱ شهریور ۹۴ به شرح زیر است؛

, پرستوها, پرستوها, پرستوها, ۱۱, ۱۱,
کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال
, کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال, کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال, کاهش آمار صادرات و واردات در 5 ماهه نخست امسال,
 
,
تفاهم- رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: میزان صادرات، واردات، تولیدات و فروش صنعتی در پنج ماه نخست امسال با کاهش روبرو شده و از سوی دیگر با افزایش ذخایر انبارها با اخراج برخی نیروهای کار و بحران تقاضا مواجه شده‌ایم. به نحوی که ایجاد ثبات در بازار و نرخ ارز به وجود آمده و خبری از هیجانات ارزی و نوساناتی که پیش از این وجود داشت، نیست. وی ادامه داد: این اتفاق باعث شد که تورم کنترل شود و از 40 درصد در سال 1392 به 20 درصد در سال 1393 برسد و امروز نیز تورم 15 درصدی را تجربه می‌کنیم.
, تفاهم-,
 
,
ایران مرکز ثقل اقتصادی منطقه خاورمیانه می‌شود
, ایران مرکز ثقل اقتصادی منطقه خاورمیانه می‌شود, ایران مرکز ثقل اقتصادی منطقه خاورمیانه می‌شود,
 
,
تعادل- وال‌استریت ژورنال با اشاره به اقبال سرمایه‌گذاران عرب به ایران با وجود اختلافات سیاسی سران کشورهای عربی با ایران نوشت: ایران می‌تواند جایگزین عربستان به عنوان مرکز ثقل اقتصادی در منطقه شود. وال‌استریت ژورنال طی گزارشی نوشت: در طول 10سالی که شرکت راک سرامیکس، کارخانه 40میلیون دلاری تولید کاشی در ایران را به راه انداخته، این شرکت اماراتی میلیون‌ها دلار متحمل ضرر و زیان شده و مجبور به اخراج صدها نفر از کارکنان خود شده است. حضور شرکت‌های عرب حاشیه خلیج‌فارس در ایران می‌تواند از طریق تعمیق روابط تجاری بین ایران و برخی از کشورهای همسایه، بیش از پیش موجب پیچیده شدن اتحادها در منطقه خاورمیانه شود. چنین تحولاتی می‌تواند مرکز ثقل اقتصادی منطقه را از عربستان، به سمت ایران تغییر دهد.
, تعادل-,
 
,

دبیر انجمن خودروسازان خبر داد؛افزایش قیمت تا 2 هفته آینده
,
, دبیر انجمن خودروسازان خبر داد؛افزایش قیمت تا 2 هفته آینده, دبیر انجمن خودروسازان خبر داد؛افزایش قیمت تا 2 هفته آینده,
 
,
جهان صنعت- دبیر انجمن خودروسازان گفت: براساس جلساتی که با شورای رقابت داشته‌ایم، لیست جدید قیمت خودروهای ساخت داخل را نهایی کرده‌ و درصدی آن را افزایش داده‌ایم که قیمت‌های جدید را ظرف دو هفته ‌آینده اعلام خواهیم کرد. وی گفت: خیلی زودتر باید تغییرات قیمتی صورت می‌گرفت اما با توجه به تعویق برگزاری شورای رقابت، این اتفاق نیفتاد و باید صبر کنیم تا پس از برگزاری این جلسه قیمت‌های جدید آن را اعلام کنیم.
, جهان صنعت-,
نعمت‌بخش با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص کاهش شدید تقاضا در شرکت‌های خودروسازی افزود: اینکه مردم خودرو نمی‌خرند دروغ محض است و خبرنگارانی که شک دارند می‌توانند به مراکز تحویل خودرو دو شرکت بزرگ خودروساز مراجعه کنند و تقاضای موجود را از نزدیک ببینند.
,
 
,
ضربان تولید کندتر شد
, ضربان تولید کندتر شد, ضربان تولید کندتر شد,
 
,
دنیای اقتصاد- براساس آمار اعلام‌شده در چهار ماه منتهی به تیرماه نسبت به مشابه سال قبل از مجموع 30 محصول منتخب صنعتی 19 محصول افت تولید را تجربه کردند، این در حالی است که تولید این محصولات در تیر ماه نسبت به خرداد سال جاری افت بیشتری را تجربه کرده‌اند. براساس آمار اعلام شده در تیرماه 21 محصول با افت تولید مواجه بوده‌اند و تنها 9 محصول رشدی اندک را ثبت کردند. انتظار برای دسترسی به مواد اولیه ارزان‌قیمت و بعضا تکنولوژی جدید از یک سو و انتظار خریداران برای کاهش قیمت‌ دلایلی است که فعالان صنعتی افت تولید صورت گرفته در چهار ماه منتهی به تیرماه را به آن نسبت می‌دهند.
 
, دنیای اقتصاد-,
,
تورم نقطه‌ای روستایی 8/11درصد
, تورم نقطه‌ای روستایی 8/11درصد, تورم نقطه‌ای روستایی 8/11درصد,
 
,
ابرار اقتصادی- بر اساس نتیجه گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در مرداد ماه سال 94 نرخ تورم مرداد ماه 13 درصد بود و نرخ تورم نقطه‌ای 8/11 درصد بوده است. به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل در مرداد ماه سال 94 عدد 4/226 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 6/0 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 8/11درصد می‌باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل 6/12 کاهش یافته است.
, ابرار اقتصادی-,
 
,
انتهای پیام/ج
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه