اخبار داغ

گفتگو با نوجوان حافظ قرآن، شاعر و پرتلاش سیاهکلی/ می خواهم افتخار سیاهکل و ایران باشم+تصاویر

گفتگو با نوجوان حافظ قرآن، شاعر و پرتلاش سیاهکلی/ می خواهم افتخار سیاهکل و ایران باشم+تصاویر
در اینجا گفتگویی خواندنی با محمدحسین خشنود جوان دوست داشتنی و با استعداد سیاهکل که حافظ شش جزء از قرآن و شاعری طبیعت دوست می باشد برای شما آورده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از درسیاهکل، درسیاهکل جوان های زیادی وجود دارند که دارای استعدادهای درخشان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درسیاهکل, ، , درسیاهکل,  جوان های زیادی وجود دارند که دارای استعدادهای درخشان هستند.,

جوان ها و نوجوان هایی که نیاز به کشف شدن دارند. البته برخی از آنها با واسطه کمک خانواده، معلمان و اطرافیان خود کشف شده و به راه درست رهنمون شده اند.

,

اما همه فقط کشف شدن و رهنمون شدن به راه درست موجب نمی شود که تمامی استعدادهای آنها برای وطن به کار گرفته بشود، بلکه می بایست مسئولین نیز به آنها کمک کنند تا در این راه درست؛ نقش خود را به خوبی برای کشور ایفا کنند.

,

در زیر گفتگویی خواندنی با محمدحسین خشنود جوان دوست داشتنی و با استعداد سیاهکل که حافظ شش جزء از قرآن بوده و به گفته خود قصد دارد کل قرآن را حفظ کند و شاعری طبیعت دوست می باشد؛ برای شما آورده شده است.

, حافظ شش جزء از قرآن بوده و به گفته خود قصد دارد کل قرآن را حفظ کند,

mohamad_hoseyn_khoshnod (2)

, mohamad_hoseyn_khoshnod (2), mohamad_hoseyn_khoshnod (2),

درسیاهکل: لطفاخودتان را به صورت کامل معرفی کنید.

, درسیاهکل: لطفاخودتان را به صورت کامل معرفی کنید., درسیاهکل: لطفاخودتان را به صورت کامل معرفی کنید., درسیاهکل,

بسم الله الرحمن الرحیم- من محمدحسین خشنود، متولد  سال۱۳۸۰ و فرزند مصطفی هستم و در روستایی بنام لشکریان از توابع شهرستان سیاهکل همراه با خانواده ام زندگی میکنم.

,

درسیاهکل: در طول هفته چگونه وقت خود را می گذرانید؟
من در طول هفته به مکان ها و کلاس های متفاوتی میروم؛ که آن ها شامل کلاس های قرآن، زبان انگلیسی و تئاتر می باشند.

, درسیاهکل: در طول هفته چگونه وقت خود را می گذرانید؟, درسیاهکل: در طول هفته چگونه وقت خود را می گذرانید؟, درسیاهکل,
,

البته بنده سه روز در هفته به کانون پرورش فکری شهرستان میروم و به همکاری با کارکنان آنجا می پردازم.

,

در طول روز شعر می سرایم، به حفظ و آموزش و یادگیری قرآن کریم می پردازم، کارهای پژوهشی انجام می دهم و بین یک تا ۲ ساعت را صرف وقت آزاد خود می کنم.
درسیاهکل: چه چیزی باعث علاقه شما به یادگیری قرآن شد و از چندسالگی شروع کردید؟
وقتی من در تلویزیون قاریان و حافظان قرآن کریم را می دیدم همیشه آرزویم این بود که روزی قرآن را یاد بگیرم که آن را با مادرم در میان گذاشتم و او مرا ازسن چهار سالگی در جامعه القرآن کریم شهرستان سیاهکل ثبت نام نمود و من به ترتیب از مرحله مقدماتی شروع کردم و الان دارم دوره فوق تخصصی را میگذرانم.

,
, درسیاهکل: چه چیزی باعث علاقه شما به یادگیری قرآن شد و از چندسالگی شروع کردید؟, درسیاهکل: چه چیزی باعث علاقه شما به یادگیری قرآن شد و از چندسالگی شروع کردید؟, درسیاهکل,
,

مراحلی که آن ها را به ترتیب گذراندم شامل آموزش حروف های عربی، اشاره موضوعی، روخوانی و روانخوانی، تجوید، فهم قرآن کریم و حفظ کل می باشد که بنده درحال حاضر مشغول به رشته حفظ هستم.
درسیاهکل: چه کسانی را در یادگیری قرآن الگوی خود قرار میدهید؟
من فقط یک نفر را الگوی قرآنی خود قرار دادم و آن هم قاری و مبتهل بین المللی حاج حسین رفیعی هستند که اهل استان گیلان و شهرستان سیاهکل هستند.

,
, درسیاهکل: چه کسانی را در یادگیری قرآن الگوی خود قرار میدهید؟, درسیاهکل: چه کسانی را در یادگیری قرآن الگوی خود قرار میدهید؟, درسیاهکل,
,

درسیاهکل: درخانواده کسی مثل شما به یادگیری قرآن می پردازد؟
بله؛ یک خواهر کوچک دارم که نام آن معصومه و متولدسال ۱۳۸۵ است؛ او از سن هشت سالگی در جامعه القرآن کریم شهرستان سیاهکل مشغول به یادگیری قرآن کریم شد و هم اکنون در حال گذراندن دوره مقدماتی می باشد و او همیشه من را الگوی خود قرار می دهد.

, درسیاهکل: درخانواده کسی مثل شما به یادگیری قرآن می پردازد؟, درسیاهکل: درخانواده کسی مثل شما به یادگیری قرآن می پردازد؟, درسیاهکل,
,

mohamad_hoseyn_khoshnod (4)

, mohamad_hoseyn_khoshnod (4), mohamad_hoseyn_khoshnod (4),

درسیاهکل:در زمینه قرآن چه مقام هایی راکسب کرده اید؟
من از دوران ابتدایی توانستم در مسابقات شرکت کنم و مقام های خوب و زیادی را کسب کنم.

, درسیاهکل:در زمینه قرآن چه مقام هایی راکسب کرده اید؟, درسیاهکل:در زمینه قرآن چه مقام هایی راکسب کرده اید؟, درسیاهکل,
,

دردوره ابتدایی مقام های اول و سوم شهرستانی، استانی و کشوری و در دوره راهنمایی مقام اول شهرستان را کسب کردم که این مسابقات در رشته های حفظ، فهم قرآن کریم و اذان بوده اند.

,

درسیاهکل: آیا شما در یادگیری قرآن به دوستان و آشنایان خود کمکی کرده اید؟
بله؛ من در هفته سه ساعت را صرف آموزش قرآن برای دوستان و آشنایان خود میکنم، درایام ماه مبارک رمضان در منزل خودمان ۲ ساعت رابرای ختم قرآن وقت میگذاشتم.
درسیاهکل: هدف شما از تدریس و آموزش قرآن به دیگران چیست؟
من از آموزش قرآن به دیگران قصد دارم تا به دو هدف برسم؛ اول اینکه آن ها هم مثل من پیشرفت کنند و فردی مفید برای جامعه و خانواده خود بشوند و دوم اینکه ذخیره کوچکی برای آخرت خود داشته باشم.
درسیاهکل: از چه سنی شعر گفتن را آغاز کردید و چه چیزی باعث شد که به سراغ ادبیات بروید؟
وقتی خوب توانستم در کلاس اول ابتدایی خواندن و نوشتن را بیاموزم؛ از تابستان همان سال شروع کردم به خواندن کتاب های شعر و داستان و بیشتر شعر میخواندم و کم کم به شعر و شاعری علاقه مند شدم و با کمک خانواده و معلم هایم توانستم از کلاس دوم ابتدایی یعنی هشت سالگی شعر گفتن را شروع کنم و در آن هم موفق شوم.
درسیاهکل: چه کسانی را در شعر گفتن الگوی خود قرار می دهید؟
همیشه از خواندن کتاب های شعر شاعرانی هچون قیصر امین پور، سیمین بهبهانی و مصطفی رحماندوست لذت می بردم و در شعر گفتن و زندگی خود آنان را الگو و اسوه خود قرار می دهم.
درسیاهکل: چه چیزی باعث ایجاد احساس و عاطفه در شما برای شعر گفتن می شود؟

, درسیاهکل: آیا شما در یادگیری قرآن به دوستان و آشنایان خود کمکی کرده اید؟, درسیاهکل: آیا شما در یادگیری قرآن به دوستان و آشنایان خود کمکی کرده اید؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: هدف شما از تدریس و آموزش قرآن به دیگران چیست؟, درسیاهکل: هدف شما از تدریس و آموزش قرآن به دیگران چیست؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: از چه سنی شعر گفتن را آغاز کردید و چه چیزی باعث شد که به سراغ ادبیات بروید؟, درسیاهکل: از چه سنی شعر گفتن را آغاز کردید و چه چیزی باعث شد که به سراغ ادبیات بروید؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: چه کسانی را در شعر گفتن الگوی خود قرار می دهید؟, درسیاهکل: چه کسانی را در شعر گفتن الگوی خود قرار می دهید؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: چه چیزی باعث ایجاد احساس و عاطفه در شما برای شعر گفتن می شود؟, درسیاهکل: چه چیزی باعث ایجاد احساس و عاطفه در شما برای شعر گفتن می شود؟, درسیاهکل,

وقتی همراه با مادرم به مزار شهدای محله می رفتم و باخانواده های شهدا صحبت می کردم الهام زیادی می گرفتم وچیز دیگری که باعث عواطف من می شد طبیعت بود؛ بنده یک انسان بسیار عاطفی و احساسی هستم و باطبیعت صحبت می کنم و همیشه می گویم که «طبیعت دنیای شعر گفتن من است».

,

mohamad_hoseyn_khoshnod (1)
درسیاهکل: آیا شما در مجالس ادبی شرکت می کنید و یا فعالیتی در آنها داشته اید؟
بله؛ بنده وقتی توانستم باکسانی آشنا شوم که برای من مفید بودند؛ باکمک آن بزرگواران در مجالس های ادبی شهرستان، استان و کشور شرکت کردم و توانستم بعضی ازشعرهایم را در مجالس های ادبی ارائه دهم.
درسیاهکل: در زمینه شعر به چه جاهایی رفته اید و چه مقام هایی راکسب کرده اید؟
بنده در استان و شهرستان خودم به مجالس های زیادی دعوت شدم و خارج از استان و شهرستان خودم به جاهایی مانند: مشهد، تهران، اصفهان، کرمانشاه، خوزستان و… برای ارائه شعر سفرکرده ام و توانستم مقام های اول، دوم و شاعر نمونه راکسب کنم.

, mohamad_hoseyn_khoshnod (1), mohamad_hoseyn_khoshnod (1),
, درسیاهکل: آیا شما در مجالس ادبی شرکت می کنید و یا فعالیتی در آنها داشته اید؟, درسیاهکل: آیا شما در مجالس ادبی شرکت می کنید و یا فعالیتی در آنها داشته اید؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: در زمینه شعر به چه جاهایی رفته اید و چه مقام هایی راکسب کرده اید؟, درسیاهکل: در زمینه شعر به چه جاهایی رفته اید و چه مقام هایی راکسب کرده اید؟, درسیاهکل,
,

درسیاهکل: اولین شعری که شما سرودید چه نام داشت و علت آن چه بود؟
اولین شعری که من سرودم نامش «مادر» بود؛ من این شعر را برای این نوشتم که بسیار مادرم را دوست داشتم و دوستش خواهم داشت و این شعر را به مادر خودم و تمام مادرهای دنیا تقدیم میکنم.

, درسیاهکل: اولین شعری که شما سرودید چه نام داشت و علت آن چه بود؟, درسیاهکل: اولین شعری که شما سرودید چه نام داشت و علت آن چه بود؟, درسیاهکل,
,

ای پناه آخر من مادر
ای گوهر بی مانند مادر
تویی عشق درونم
تویی مادر تمام وجودم
بیاوردی مرا ازجانب حق
بگفتی ای خدایا چون نگهبانی بر این خلق
خدا داند چه زحمت ها کشیدی
خداداند چه رنج ها تو چشیدی
شبان لالایی ات یادم نرفته
صدای گریه ات، بغضم گرفته
بگفتی ای پسر ای جان مادر
تویی یک توشه ی من جان فدایت
شوم من در زمانی پیرو خسته
در آن لحظه تویی بهرم نشسته

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

درسیاهکل: در دوران ابتدایی و راهنمایی خود به کارکنان مدرسه چه کمک مهمی کرده اید؟
من از پایه چهارم ابتدایی خود را برای شورای دانش آموزی کاندیدا کردم و توانستم از پایه چهارم تا ششم ابتدایی رئیس شورای دانش آموزی مدرسه شوم و در دوره راهنمایی نائب رئیس شورای دانش آموزی شدم و از نظرخودم این مهم ترین نقشی بود که توانستم درمشکلات مدرسه به کارکنان آنجا کمک کنم.
درسیاهکل: چه شغل و هدفی را برای آینده خود پیش بینی کرده اید؟
به نظر من آینده را نمی شود پیش بینی کرد و خودش ناگاه به سراغ انسان می آید؛ اما بنده تصمیم گرفتم که با کمک خدا و اطرافیانم رشته ادبیات فارسی را انتخاب کنم؛ اما من فقط نمیخواهم که یک فرد ساده و شیک در شهرستان خود باشم؛ بلکه میخواهم مانند شهیدان و افراد موفق به جامعه و مردم شهرستان خودم کمک کنم.
درسیاهکل: خانواده چه نقشی در پیشرفت شما داشته اند؟
خانواده من بسیار زیاد در پیشرفت من در تمام زمینه های مورد علاقه ام نقش داشته اند؛ به خصوص مادر عزیزم که در ناراحتی و شادی هایم با من شریک بود. پدر عزیزم هم خیلی به من یاری رساند و اگرخانواده نبودند من به هیچ وجه نمی توانستم پیشرفت کنم و من تا عبد دوستدار خانواده خود خواهم بود.

, درسیاهکل: در دوران ابتدایی و راهنمایی خود به کارکنان مدرسه چه کمک مهمی کرده اید؟, درسیاهکل: در دوران ابتدایی و راهنمایی خود به کارکنان مدرسه چه کمک مهمی کرده اید؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: چه شغل و هدفی را برای آینده خود پیش بینی کرده اید؟, درسیاهکل: چه شغل و هدفی را برای آینده خود پیش بینی کرده اید؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: خانواده چه نقشی در پیشرفت شما داشته اند؟, درسیاهکل: خانواده چه نقشی در پیشرفت شما داشته اند؟, درسیاهکل,
, من تا عبد دوستدار خانواده خود خواهم بود.,

mohamad_hoseyn_khoshnod (3)
درسیاهکل: ایا دوستان شما نقشی در پیشرفت شما داشته اند؟
خیر؛ دوستان من همیشه سعی می کردند که مرا به راه های خطا ببرند و به من آسیب برسانند. اما من اوایل نمی دانستم که دلیل این کار آن ها چیست و بعد از مدت ها تحقیق فهمیدم که آن هابه من حسودی می کنند و می خواهند مانع پیشرفت من شوند.

, mohamad_hoseyn_khoshnod (3), mohamad_hoseyn_khoshnod (3),
, درسیاهکل: ایا دوستان شما نقشی در پیشرفت شما داشته اند؟, درسیاهکل: ایا دوستان شما نقشی در پیشرفت شما داشته اند؟, درسیاهکل,
,  من حسودی می کنند,

اما من اصلا با کارها و حرف های آن ها هدف خودم را تغییر ندادم و به راه خوبی که داشتم ادامه اش می دادم رفتم. اما من باز هم آن ها را نصیحت می کردم ولی هیچ تأثیری بر روی آنها نداشته است.
درسیاهکل: سخن شما با مردم ایران و مردم شهرستان سیاهکل چیست؟
من از تمام مردم ایران زمین، به خصوص از هم شهری های خودم می خواهم که راه شهیدان را ادامه دهند، همیشه قرآن را الگوی خود بدانند، زبان مادری خود یعنی زبان فارسی را فراموش نکنند و در هر جایی که هستند کتابخوانی را فراموش نکنند تا این عادت به نسل های بعد از ما هم انتقال یابد.
درسیاهکل: خواسته شما از مسئولین شهرستان سیاهکل چیست؟
درخواست من به عنوان یک شهروند این است که نوجوانان و جوانانی را که استعداد دارند را حمایت و پشتیبانی کنند که این کار موجب ذوق و اشتیاق آنان می شود و آنان هم هدف خود را بزرگ و بالا می شمارند و فردی مفید و مؤثر برای شهرستان خود و بلکه ایران میشوند.

,
, درسیاهکل: سخن شما با مردم ایران و مردم شهرستان سیاهکل چیست؟, درسیاهکل: سخن شما با مردم ایران و مردم شهرستان سیاهکل چیست؟, درسیاهکل,
,
, درسیاهکل: خواسته شما از مسئولین شهرستان سیاهکل چیست؟, درسیاهکل: خواسته شما از مسئولین شهرستان سیاهکل چیست؟, درسیاهکل,
,

درسیاهکل: این کلمات کلمات شما را به یاد چه چیزهایی می اندازند؟ لطفا در یک کلمه پاسخ بدهید.
مادر: عشق

, درسیاهکل: این کلمات کلمات شما را به یاد چه چیزهایی می اندازند؟ لطفا در یک کلمه پاسخ بدهید., درسیاهکل: این کلمات کلمات شما را به یاد چه چیزهایی می اندازند؟ لطفا در یک کلمه پاسخ بدهید., درسیاهکل,
,

پدر: مهر و محبت

,

خانواده: پیشرفت
طبیعت: دنیای احساس و عاطفه

,
,

شهیدان: راه حق و عدالت
قرآن: لحظه های خوب زندگی

,
,

شعر: نفس کشیدن
درسیاهکل: سخن پایانی شما را می شنویم.
از خدا که او از همه بیشتر مرا کمک نمود؛ ازپدر و مادر عزیزم که تمام زندگی من هستند؛ از آقایان حامد قربانی(عضو شورای اسلامی شهر سیاهکل) و آقای یاسربابائی (مدیرمسئول سایت درسیاهکل) بسیارتشکرمیکنم که این بزرگواران باعث پیشرفت من در تمام زمینه ها شدند و از سرکارخانم فاطمه قنبری(مدیرجامعه القرآن کریم شهرستان سیاهکل) تشکرمیکنم که من را در زمینه های قرآنی پشتیبانی و یاری کردند و از همینجا دست این بزرگواران و عزیزان رامی بوسم و میگویم روزی میرسد که من با پیشرفت و موفقیت خودم خستگی های شما را به در میکنم.
والسلام.

,
, درسیاهکل: سخن پایانی شما را می شنویم., درسیاهکل: سخن پایانی شما را می شنویم., درسیاهکل,
, درسیاهکل,
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه