اخبار داغ

شمخانی:مهمترین مشکل امروز جامعه ما مشکل اقتصادی است

شمخانی:مهمترین مشکل امروز جامعه ما مشکل اقتصادی است
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مشکلات اقتصادی امروز را باید همانند هشت سال دوران دفاع مقدس با تکیه بر حرکت جهادی و فرهنگ بسیجی حل کرد و پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس، صاحب این تفکر و فرهنگ هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، دریابان علی شمخانی در محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت در محل مجتمع آفتاب اراک اظهار کرد: مهمترین مشکل امروز جامعه ما مشکل اقتصادی است که اگر مثل دوران دفاع مقدس برای آن ایده و ساختار تشکیل ندهیم، نمی توان این مشکل را حل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی صرف ایده داشتن را در تحقق اقتصاد مقاومتی کافی ندانست و اظهار کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند ساختار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مشکلات کنونی نیز با تکیه بر فرهنگ دفاع مقدس حل می‌شود.

شمخانی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که سازمان منسجمی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ایجاد کنیم، گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس، صاحبان منحصر به فرد این عرصه هستند.

دریابان شمخانی فلسفه اصلی تشکیل محافل و مجالس پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس را حفظ روحیه انقلابی برشمرد و گفت: پذیرفتن برجام به این معنی نیست که دیگر کسی ما را به چالش نخواهد کشید بنابراین نباید احساس آسودگی کنیم و باید با بصیرت و هوشیار عمل کرد.

وی ادامه داد: امروز ما برجام را پذیرفتیم، چون مذاکره کردیم که به صلح برسیم؛ هدف اصلی از مذاکره توافق بود و حال که مذاکره تمام شده است نباید در گذشته ماند، حال که از مراحل مذاکره عبور کرده ایم باید به فکر آینده باشیم تا دشمن از شرایط سوء‌استفاده نکند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: به طور قطع وحدت، اجماع نظر، در کنار هم بودن، رقابت و ایثار عامل عبور ما از دوران جنگ تحمیلی و ناکام گذاری دشمن بود و همین عامل باعث پیروزی ما بعد از پذیرفتن قطعنامه 598 است.

دریابان شمخانی گفت: امروز هم همین قضیه مطرح است و باید منسجم، متحد و هوشیار برای ورود به مرحله جدید که خالی از توطئه و چالش نیست آماده بود.

وی در ادامه تصریح کرد: نظام و رهبری با بودن ملت در کنار هم قدرت و اقتدار پیدا می کند، وحدتی که امروز بین پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس است مثال‌زدنی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه به این محفل‌ها باید عمق بخشید و فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه داشت، خاطرنشان کرد: نباید به سمتی رفت که به دلیل اختلافات بین خودمان و روایت‌های مختلف از جنگ نسل جوان را دچار تشتت کنیم.

دبیر شورای امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه 37 سال از آغاز جنگ تحمیلی می گذرد و جمهوری اسلامی ایران همچنان پابرجاست، افزود: این امر حاصل نشد مگر به لطف پروردگار و قداست خون شهدا که 6 هزار و 200 شهید نیز متعلق به این استان است.

وی ضمن اشاره به فراز و نشیب های هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: صدام وقتی جنگ را آغاز کرد در این آرزو بود که ظرف مدت زمان کوتاهی به اهداف خود برسد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه صدام در این راه سه هدف حداقلی، حد وسطی و حداکثری را دنبال می کرد، افزود: هدف حداقلی صدام این بود که قرارداد 1975 را در شمال غرب ملغی کند، تفکیک خوزستان از ایران هدف حد وسطی و ساقط کردن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب نوپا نیز هدف حداکثری صدام بود چرا که خودش را دروازه دفاع از اعتدال شمال غربی می دانست.

دریابان شمخانی اشغال در جنوب، دورسازی در غرب و درگیرسازی در شمال غرب را به عنوان ترجمان نظامی اهداف سیاسی عراق عنوان کرد و گفت: اقتدار با هجمه نظامی حاصل نمی‌شود؛ نه صدام توانست این اقتدار را برای حکومت خود بدست آورد و نه دولت‌های امروزی می‌توانند این اقتدار را کسب کنند.

وی بیان کرد: صدام با تجاوز به این کشور به بخشی از اهداف نسبی خود رسید اما جمهوری اسلامی ایران در این شرایط تنها دو راهکار داشت یکی اینکه واقعیت جنگ را بپذیرد و دیگر اینکه مقاومت کند.

دبیر شورای امنیت ملی توضیح داد: مقاومت هم در شرایطی بود که دشمن از بهمن 57 تا 31 شهریورماه 59 در طی 19 ماه، سازمان، ساختار، تجهیزات، آموزش و مانور را طراحی کرده بود تا به اهداف خود برسد اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شرایط سختی قرار داشت که تصمیم‌گیری را سخت کرده بود.

دبیر شورای امنیت ملی بیان کرد: روش ترکیب ارتش تغییر یافته و سپاه انسجام یافته، بهترین راه مقاومت بود. در این شرایط، انتخاب صلح و روش ادامه جنگ خودش یک جنگ سخت تر از جنگ تحمیلی بود و ابعاد دشوارتری را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه آن روز، مهمترین مشکل نظام ما جنگ بود که امام خمینی(ره) و مردم محکم ایستادند ادامه داد: امام راحل ایده داشت و در کنار ایده اش ساختار هم ایجاد کرد که توانستیم جنگ را به پیروزی برسانیم و در صورتی که این ساختار محکم وجود نداشت به این زودی به پیروزی نمی رسیدیم. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه