اخبار داغ

ایجاد هتل توریست درمان در غار نمکی گرمسار

ایجاد هتل توریست درمان در غار نمکی گرمسار
با عبور از پل هوایی گرمسار به طرف تهران و طی مسافت حدود 3 کیلومتر از جاده اصلی گرمسار می توان غار نمکی از جاذبه های طبیعی گردشگری گرمسار را دید.غار نمکی گرمسار که به غار نفت دره در کوه اژدهای گرمسار معروف است، بر اثر سیلابها و شسته شدن صخره های نمکی به وجود آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از  خبرنگار مرآت این غار بنا به اظهار نظر برخی کارشناسان زمین شناسی در دوره دوم زمین شناسی بوجود آمده است که انواع و اقسام استلاتیک ها و استلاک میت ها یا ناودیس ها در آن وجود دارد.هوای این غار به لحاظ اینکه از درون لایه های نمکی عبور می کند بسیار پاکیزه و سالم است و در اوج گرمای تابستان  برودت دمایی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , خبرنگار مرآت ,

در قسمت هایی از این غار به بخشی بر می خوریم که  بایستی حدود 100 متر آنرا بصورت نشسته طی کنیم که این مورد از موارد جاذب این غار است.

,

حدود ده سال است که از معادن این شهرستان نمک استخراج میشود . یکی از این معادن به شکل کوه است ونحوۀ استخراج نمک از آن باعث شکل گیری غاری دستکن شده که تا کنون 1300 متر پیشروی داشته است و گردشگران می توانند با هماهنگی های از پیش انجام شده توسط آژانسهای مسافرتی با پلیس راهنمایی و رانندگی از آن بازدید کنند چرا که اتوبوسهای مسافرتی اجازۀ عبور در مسیر این معدن را ندارند. 

,

 در ورودی غار، دیواره ها تیره و طوسی رنگ و هر چه به عمق آن نزدیکتر شویم رو شنتر و براقتر دیده می شوند، درواقع زمان را پشت سر میگذاریم . نزدیک شدن به سطوح روشنتر گویای این مطلب است که زمان حفر آن نقطه از غار به حال نزدیکتر است.

,

هشتاد و پنج در صد از نمک استخراج شده از این معدن مصرف خوراکی دارد وبه نقاط مختلف ارسال میشود.البته نباید خاصیت دارویی و درمانی این نمک ها را فراموش کرد زیرا شیوه های درمان با نمک در حقیقت کشف تازه ای نیست. یونانیان باستان در یافته بودند که معادن نمک و غارهای نمکی تاثیر مثبت و شگرفی بر روی بیماری های تنفسی و همچنین بهبود بیماری های روانی دارند به نحوی که دریافته بودند افرادی که در معادن نمک کار میکنند هیچگاه به بیماری های تنفسی دچار نمیشوند.

,

با توجه به اینکه چنین منبع سرشار از سلامتی در 80 کیلومتری پایتخت وجود دارد و میتوان از آن نهایت استفاده را نمود بسیاری از ایرانی های ما برای نمک درمانی به کشورهای دیگر سفر می کنند. کشورهایی نظیر مجارستان ، فنلاند، اتریش ، اسلواکی، آلمان ، انگلیس و آمریکا توانسته اند با سرمایه گزاری و استفاده از این نوع معادن علاوه برجذب توریست درآمد های زیادی را نصیب کشور خود نمایند.

,

در راستای حفظ و ارزش گذاری بر این جاذبه طبیعی جلسه ای با حضور داریوش طاهری فرماندار و بحر العلومی مدیرکل میراث فرهنگی، موسوی مدیر کل جهاد کشاورزی و سایر مسئولین ذی ربط در ساختمان فرمانداری گرمسار برگزار گردید.

,

در این جلسه بحرالعلومی با بیان اینکه غار نمکی گرمسار ازجاذبه های فرهنگی و طبیعی شهرستان می باشد تصریح کرد:غارنمکی گرمسار به عنوان قطب توریست پذیر این شهرستان میتواند هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی موجبات بهره بری استان را فراهم آورد.

,

وی باتاکید بر این که باید طرح تبدیل این غار به یک محیط گردشگری جاذب هر چه سریع تر اجرا گردد گفت:مسئولین باید با بررسی کارشناسی و ساختارزمین شناسی در جهت نهایی کردن اجرای این طرح اقدام نمایند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی استان با تاکید بر اینکه معاونت سرمایه گزاری جهت جذب بیشتر توریست و گردشگر باید در این حوزه سرمایه گزاری نمایند گفت:با توجه به اهمیت این موضوع میراث فرهنگی و گردشگری استان گزارشی از نحوه سرمایه گزاری و مشاوره در راستای ایجاد این منطقه گردشگری ،ارائه خواهد داد.

,

دکتر پرویز رئیس شبکه بهداشت شهرستان با بیان اینکه صنعت توریسم درمان جزء صنایع پردرآمد و رایج جهان می باشد توضیح داد:تکنولوژی پزشکی کشور ما در جایگاه خوبی قرار دارد و میتوان از این پتانسیل درجهت استفاده از منابع طبیعی و خواص درمانی آنها استفاده نمود.

,

در ادامه جلسه مقرر گردید: راهکارهای فنی و زیرساخت های مورد نیاز و برآورد هزینه توسط میراث فرهنگی و گردشگری جهت استفاده از غار نمکی گرمسار در زمینه گردشگری و توریسم درمانی تا پایان هفته به فرمانداری اعلام گردد.

,

در ادامه فرمانداربا اشاره به احداث جاده دسترسی به منطقه گردشگری سیاه کوه و پارک ملی کویر تاکید کرد:اداره راه و ترابری باید نسبت به تدوین و ارسال گزارش فنی و ملزومات و برآورد ریالی پروژه به فرمانداری تا پایان هفته اقدام نماید.

,

وی همچنین درخصوص تبدیل کارخانه قدیمی پنبه گرمسار به موزه صنعت گفت: با توجه به قدمت تجهیزات و ساختمان وپیگیری ها در زمینه ابطال مصوبه قبلی هیأت دولت باید مجوزها از طریق مرکز اخذ گردد.

,

لازم به ذکر است محمد علی نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احتمالاًبه زودی از این غار دیدن خواهد کرد  .

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه