اخبار داغ

خواندنی‌ترین اخبار داخلی امروز را در قالب بسته "دیده بان دانا" بخوانید/

جزئیات محکومیت رسایی/عزل سخنگویی شورای بهشهر به دلیل عضویت در فیسبوک/مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ/تکذیب خبر ممنوع الخروجی مرتضوی

جزئیات محکومیت رسایی/عزل سخنگویی شورای بهشهر به دلیل عضویت در فیسبوک/مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ/تکذیب خبر ممنوع الخروجی مرتضوی
تاکید کاخ سفید بر عدم تصویب تحریمهای جدید ایران توسط کنگره آمریکا، جزئیات محکومیت رسایی،عزل سخنگویی شورای بهشهر به دلیل عضویت در فیسبوک،مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ و تکذیب خبر ممنوع الخروجی مرتضوی از مهمترین اخبار امروز 21 دی 1392 هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، جزئیات محکومیت رسایی،عزل سخنگویی شورای بهشهر به دلیل عضویت در فیسبوک،مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ و تکذیب خبر ممنوع الخروجی مرتضوی از مهمترین اخبار امروز 21 دی 1392 هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
تاکید کاخ سفید بر عدم تصویب تحریمهای جدید ایران توسط کنگره آمریکا
, تاکید کاخ سفید بر عدم تصویب تحریمهای جدید ایران توسط کنگره آمریک, تاکید کاخ سفید بر عدم تصویب تحریمهای جدید ایران توسط کنگره آمریک,
 
,
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به طرح تحریم‌های جدید ضد ایران گفت: همچنان امیدوار هستیم که کنگره چنین طرحی را تصویب نکند چون این مساله تاثیر منفی بر مذاکرات جاری(1+5 با تهران)خواهد داشت. اگر این طرح تصویب شود، اوباما آن را وتو خواهد کرد.
,
 
,
"برنادت میهان"، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در این زمینه گفت: اگر اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند، چرا باید از طرحی(تحریم جدید ضد تهران) حمایت کنند که احتمالا راه را بر دیپلماسی می‌بندد و آمریکا را بر سر دو راهی جنگ یا پذیرش پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران قرار می‌دهد؟
,
 
,
این اظهارات در حالی است که خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی شد که 77 نماینده سنای آمریکا به تحریم‌های جدید ضدایرانی رأی مثبت می‌دهند و تحریم‌ها غیرقابل وتو است.
,
 
,
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌ان، تلاش‌های دولت اوباما برای مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور با یک مانع بالقوه جدید مواجه شده است چرا که به‌نظر می‌رسد اکثریت غیرقابل وتوی سنای آمریکا (بیش از دو سوم نمایندگان سنا) در حال تلاش برای تصویب تحریم علیه ایران هستند.
,
 
,
بنابراین گزارش، دستیار یکی از سناتورهای آمریکایی گفته است که تعداد رسمی حامیان تحریم‌های جدید 59 نفر است اما اطلاعات غیررسمی حاکی از آن است که دست‌کم 77 نفر از نمایندگان سنا در هنگام رای‌گیری به این طرح رای مثبت خواهند داد.
,
 
,
این طرح احتمالا در همان هفته‌ای مطرح می‌شود که اوباما قرار است سخنرانی سالانه خود را ایراد کند و یا احتمال دارد هفته پس از آن در صحن مجلس سنا مطرح شود.
,
 
,
این در حالی است که جی کارنی، سخن‌گوی کاخ سفید تهدید کرده بود که اوباما تحریم‌های جدید را وتو خواهد کرد. با این حساب، اکنون اوباما با رسیدن تعداد نمایندگان موافق طرح به بیش از دوسوم نمایندگان سنا، عملا وتوی تحریم‌ها را بی‌نتیجه خواهد یافت.
,
 
,
بر اساس قوانین آمریکا اگر طرح وتو شده توسط رئیس‌جمهور مجددا با دوسوم آرا تصویب شود، رئیس‌جمهور امکان ممانعت از آن را نخواهد داشت. معمولا روسای جمهوری آمریکا طرح‌هایی را که با بیش از دوسوم آرا به تصویب رسند، وتو نمی‌کنند.
,
 
,
بر اساس توافق ژنو، آمریکایی‌ها تعهد کرده‌اند که تحریم جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نکنند. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پیش‌تر گفته بود که با تصویب تحریم‌های جدید، عملا توافق از بین خواهد رفت.
,
 
,
اخبار مذاکرات هسته ای
, اخبار مذاکرات هسته ای, اخبار مذاکرات هسته ای,
 
,
"جنیفر پساکی"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات دو روزه معاونان کاترین اشتون و محمدجواد ظریف در ژنو گفت: بحث‌های جزئی و فنی خوبی داشتیم و در روز‌های اخیر روند خوبی در پیش گرفتیم، اما گزارشات مبنی بر اینکه همه چیز نهایی شده است، اشتباه هستند.
,
 
,
سید عباس عراقچی در گفتگو با سایت «نسیم» اعلام کرد: راه‌حل‌هایی برای سه مورد اختلاف با 1+5، پیدا شده است که تصمیم‌گیری درباره این راه‌حل‌ها منوط به نظر پایتخت‌ها است. عراقچی افزود: تاریخی برای اجرای گام اول توافق ژنو مورد توافق قرار گرفت که امیدوارم تا دو روز آینده مشخص شود
,
 
,
معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: همچنین با وندی شرمن، در مسیر سفر به مسکو بود که برای دیدار با خانم اشمید توقفی در ژنو داشت تا دیدگاه‌ها و رایزنی‌ها درباره مذاکرات را به خانم اشمید منتقل کند که پیشنهاد انجام دیداری سه جانبه مطرح شد که ما این دیدار را انجام دادیم و سپس دیداری دو جانبه با خانم شرمن داشتم. 
,
 
,
محمد شریعتمداری: مردم استان خوزستان سه‌شنبه هفته جاری به مدت سه‌روز میزبان رئیس‌جمهور خواهند بود
, محمد شریعتمداری: مردم استان خوزستان سه‌شنبه هفته جاری به مدت سه‌روز میزبان رئیس‌جمهور خواهند بود, محمد شریعتمداری: مردم استان خوزستان سه‌شنبه هفته جاری به مدت سه‌روز میزبان رئیس‌جمهور خواهند بود,
 
,
به گزارش ایرنا، معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: رئیس دولت یازدهم را در این سفر شماری از معاونان و مشاوران بر اساس نیاز و تعدادی از وزیران و روسای سازمان های ذیربط با توجه به توانایی ها و مشکلات این خطه همراهی می کنند.
,
 
,
وی یادآور شد: کاروان تدبیر و امید نهم آذرماه در نخستین منزلگاه خود برای ادای احترام رییس جمهوری به حادثه دیدگان زلزله برازجان در استان بوشهر توقف کرد و برای بازدید از یکی از مهم ترین مناطق گازی و نفتی جهان در عسلویه حضور یافت.
,
 
,
معاون اجرایی رییس جمهوری ادامه داد: خوزستان این هفته نیز دومین منزلگاه رییس جمهوری در ادامه مسیر سفرهای داخلی خواهد بود.
,
 
,
شریعتمداری با یادآوری برنامه های رییس جمهوری در دومین سفر داخلی اظهار داشت: کاروان تدبیر و امید از مرکز استان و تعدادی از شهرستان ها در این سفر دیدار می کند.
,
 
,
وی، دیدار با مقامات و مسوولان استانی، مردم شهرستان های مختلف، فرهیختگان حوزه و دانشگاه را از دیگر برنامه های دومین منزلگاه کاروان تدبیر و امید ذکر کرد.
,
 
,
معاون اجرایی رییس جمهوری همچنین گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، کارآفرینان، بانوان و جوانان، سران عشایر عرب و اقوام از دیگر برنامه های سفر به استان خوزستان است.
,
 
,
شریعتمداری ادامه داد: رییس قوه مجریه در مراکز عمومی نیز سخنرانی و رودرو نیز با مردم دیدار خواهد کرد.
,
 
,
وی، شرکت در جلسات شورای اداری و برنامه ریزی استان با حضور وزیران و همراهان رییس جمهوری را از دیگر برنامه های سفر به خوزستان عنوان کرد و اظهارداشت: بررسی مسایل مهم این استان و اخذ تصمیمات نهایی نیز در برنامه رییس جمهوری قرار دارد.
,
 
,
وی تاکید کرد که کاروان تدبیر و امید در مناطق کشور به جای مسوولان محلی تصمیم نمی گیرد و برای تقویت جایگاه، توان و اختیارات خدمتگزاران مردم در استان ها تلاش می کند.
,
 
,
شریعتمداری همچنین تصریح کرد: کاروان تدبیر و امید، چهارچوب برنامه های آمایش سرزمین و قوانین برنامه و بودجه را مراعات و وعده غیرقابل اجرا به مردم نمی دهد.
,
 
,
وی با بیان این که دولت در این سفر ضمن دیدار با رادمردان و زنان خوزستانی در صحنه توسعه ملی و مرزبان سلحشور مرزهای پرافتخار، گفت: دولت در این سفر از نزدیک در جریان ضعف ها، قوت ها، محدودیت ها، مقدورات، تلاش های خدمتگزاران ملت، بیم ها و امیدها، فرصت ها و تهدیدهای منطقه ای قرار می گیرد.
,
 
,
معاون اجرایی رییس جمهوری خاطر نشان کرد: دولت یازدهم همچنین در جهت تقویت یکپارچگی صفوف متراکم و به هم پیوسته ملت قهرمان ایران و همبستگی بیشتر ملی، برادری و اخوت اسلامی و تقویت روابط اقوام و مذاهب خواهد کوشید.
,
 
,
شریعتمداری ادامه داد: حفظ عزت و کرامت انسانی و جلوگیری از هر اقدامی که موجب تخطی از پاسداری از این ودیعه بزرگ الهی (عزت و کرامت) را فراهم کند در راس برنامه های کاروان تدبیر و امید است.
,
 
,
دکتر روحانی بعد از حادثه زلزله استان بوشهر، روز نهم آذر ماه (دو روز بعد از وقوع زلزله) در مناطق زلزله زده این استان جنوبی کشور حضور یافت و ضمن دلجویی از مردم منطقه، دستورهای لازم را برای رسیدگی هرچه سریع تر به زلزله زدگان و بازسازی منطقه به دستگاه های مربوطه صادر کرد.
,
 
,
روحانی در جریان سفر یک روزه خود به استان بوشهر، همچنین از فازهای جنوبی پارس جنوبی در منطقه عسلویه بازدید کرد.
,
 
,
مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ
, مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ, مأموریت واعظی و جنتی در کمیته فیلترینگ,
 
,
محمود واعظی طبق قرار قبلی امروز از ساعت 11 تا 12 به کاربران اینترنتی گزارش کار ارائه کرد.
,
 
,
*واعظی امیدوار به بودجه برای رفع مشکلات
,
 
,
واعظی نوشت: طی دو هفته گذشته چند جلسه برای بودجه وزارتخانه داشته‌ایم که به مجلس رفته و امیدواریم بتوانیم بودجه‌ای بگیریم تا بخشی از مشکلات مردم را بتوانیم برطرف کنیم.
,
 
,
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از ارائه گزارش خود به کاربران، گفت: از دیگر اقدامات طی دو هفته گذشته تشکیل شورای عالی فضای مجازی است که در آن شبکه ملی اطلاعات به تصویب رسیده است و بالاترین شورا در کشور در ارتباط با فناوری اطلاعات است و سران سه قوه عضو ابن شورا هستند. این شورا به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شود و تصمیم بر این شد زیربنای شبکه ملی اطلاعات توسط این وزارتخانه و اجرای آن با قوت انجام شود.
,
 
,
*تشکیل نخستین جلسه شورای عالی فناوری به ریاست معاون اول
,
 
,
وی ادامه داد: نکته دیگر شورای عالی فناوری است که برای سال‌ها تعطیل شده بود. آقای رییس جمهور آقای جهانگرد را به عنوان دبیر این شورا تعیین کردند و اولین جلسه آن روز سه شنبه به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.
,
 
,
*تصمیم جدی برای کاهش هزینه‌های پرداخت‌های مردم بابت اینترنت
,
 
,
وزیر ارتباطات گفت: برای کاهش تعرفه اینترنت برای کاربران جلساتی انجام شده است که امیدواریم این جلسات زودتر به نتیجه برسد. برای کاهش پرداخت‌های مردمی که از اینترنت استفاده می‌کنند مصمم هستم.
,
 
,
*جلسات ماهانه ملاقات با وزیر
,
 
,
واعظی همچنین در پاسخ به گلایه‌هایی که از سوی مردم مطرح می‌شود، گفت: دوستانی که درخواست ملاقات دارند و یا مشکلات شخصی خود را مطرح کرده‌اند می‌توانند به صورت مکتوب به روابط عمومی وزارتخانه اعلام کنند. وزارت ارتباطات جلسات ملاقات با وزیر را به صورت ماهانه دارد که می توانید از طریق روابط عمومی وزارتخانه اقدام کنید.
,
 
,
*وزیر فرصت 2 ساله طلب کرد
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین یادآور شد: در ارتباط با سرعت اینترنت کامنت‌های بسیاری داشته‌ام. نخست اینکه ما وزارتخانه‌ای هستیم که هرچه بستر فنی را بیشتر آماده کنیم می‌توانیم سرعت را افزایش دهیم. سرعت اینترنت با دستور بالا نمی‌رود.
,
 
,
خواهش من این است که ما را درک کنید و در حد همین چند ماهی که آمده‌ایم انتقاداتی به من کنید.
,
 
,
روز اول ورود به وزارتخانه قول دادم پهنای باند را طی 100 روز 40 گیگابیت بر ثانیه اضافه می‌کنم و تا عید نیز پهنای باند را اضافه می‌کنم و روی حرف خود هستم.
,
 
,
یک فرصت 2 ساله به من بدهید تا این مشکلات برطرف شود.
,
 
,
سیاست شیرینگ که از هفته گذشته در حال اجرا داریم امیدواریم بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
,
 
,
می دانم برای نسبت 1 به 8، شرکت‌‌های اینترنتی مقاومت خواهند کرد اما سعی می کنیم این کار انجام شود.
,
 
,
*قرار واعظی و جنتی برای یکی کردن سیاست 6 نماینده دولت در کمیته فیلترینگ
,
 
,
واعظی گفت: در رابطه با فیلترینگ سیاست‌های دولت یازدهم متفاوت با سیاست‌های دولت قبل است. می‌دانید که این دولت در کمیته تعیین مصادیق 6 عضو دارد. من و آقای جنتی هماهنگی‌هایی داشتیم و قرارمان بر این است که بین 6 وزارتخانه سیاست هایمان را هماهنگ کنیم و یک جلسه ای داشته باشیم در کمیته تعیین مصادیق و سیاست‌های جدید در آنجا مورد بحث قرار گیرد.
,
 
,
امیدوارم مقداری به سیاست فیلترینگ چارچوب دهیم که فقط بخش‌هایی که از نظر اخلاقی نامناسب است و مورد خاص مردم و خانواده های عزیز هست در آن کمیته فیلتر شود و بقیه مواردی که از نظر علمی مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد را به گونه‌ای بتوانیم آزاد کنیم.
,
 
,
حتی چند تا از سایت‌های فیلترشده را بررسی کردیم. بنای ما براین است که این سایت‌ها را به کمیته تعیین مصادیق پیشنهاد کنیم که رفع فیلتر شوند. در ارتباط با وی‌چت پیشنهاد دادیم که بخش مشکل دار آن فیلتر شود و مجددا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.
,
 
,
*نمی‌توانم تایید کنم که فیلتر وی چت علت اقتصادی داشته است
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سئوالاتی درباره این شده که آنهایی به دنبال فیلتر وی چت بوده‌اند که درآمد آنها کمتر شده است و نام اپراتور اول ودوم را می برند. ما شدیدا مخالف هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهند شبکه‌ای را فیلتر کنند و هیچ علائمی ندارم تاکنون که این مسئله را تایید کند که به دلیل مسائل اقتصادی وی چت فیلتر شده است و اصولا با این کار مخالف هستیم.
,
 
,
در آینده بسیاری از تماس‌ها روی همین بستر برقرار می‌شود و در دنیا چنین نیست که همه چیز از طریق مخابرات انجام شود بلکه بستر اینترنت است که ارتباطات را فراهم می‌کند. بنابراین ما نمی‌توانیم در ایران در برابر پیشرفت علم مقاومت کنیم .
,
 
,
یکی از دلایلی که به دنبال افزایش پهنای باند بودیم این است که همه ارتباطات چه در ایران و چه در خارج از همین بستر استفاده شود به همین دلیل نمی‌توانم تایید کنم که از نظر فنی فیلتر وی چت علت اقتصادی داشته است.
,
 
,
نامه احمد توکلی درباره رانت خواری 
, نامه احمد توکلی درباره رانت خواری , نامه احمد توکلی درباره رانت خواری ,
 
,
احمد توکلی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از 'ادبیات نامه جهانگیری به وزیر صنعت و رئیس بانک مرکزی درباره ویژه‌خواری در وزارت صنعت' نوشت: اهمیت تخلف صورت‌گرفته از نگاه شما پنهان مانده است.
,
توکلی در بخشی از این نامه نوشته است: تدبیری برای بازگرداندن رانت وزارت صنعت در نامه شما نبود.
,
 
,
متن نامه احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به شرح زیر است:
,
 
,
باسمه تعالی
,
 
,
برادر ارجمند جناب آقای جهانگیری
,
 
,
معاون اول محترم رئیس جمهور
,
 
,
سلام علیکم
,
 
,
نامه مورخ 18/10/92 جنابعالی به وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل محترم بانک مرکزی را دو سه بار خواندم. قصد تصدیع نداشتم ولی به نظر رسید که اهمیت تخلف صورت گرفته از نگاه شما پنهان مانده است و این امر ممکن است موجب غفلت از سایر اقدامات سلطه طلبانه بر بازار شود. به ناچار توجه تان را به چند نکته زیر جلب میکنم:
,
 
,
1.در گزارش مورخ 15/10/92 اینجانب به رئیس و نمایندگان مجلس، دادن دو امتیاز ناروا مطرح بود که در هر دو، آقای نعمت زاده و در یکی جنابعالی و آقای دکتر سیف، به درجات مختلف دخیل بوده اید. متاسفانه نسبت به تصحیح اولی هیچ دستوری در نامه شما نبود. یعنی این که به طور استثنایی به یک تاجر خاص 80 میلیون یورو ارز با هزینه انتقال کم و سرعت انتقال بالا داده شده که ده ها میلیارد تومان سود بادآورده برای وی داشت، هیچ تدبیری برای بازگرداندن این رانت در نامه شما نبود. و نسبت به رانت دوم هم با این که به رفع سوءاثر امتیاز داده شده دستور دادید، نه تنها هیچ آثاری از پشیمانی و تأسف از کار انجام شده به چشم نمی­خورد، بلکه تقدیر و تشکر نیز از ارایه رانت به یک تاجر خاص به عمل آمده بود! این تذکر را لازم دیدم تا شرط برادری را نسبت به شما و شرط نمایندگی را نسبت به مردم بجا آورده باشم. این گونه رفتار، زیبایی سرعت واکنش شما به یک هشدار دلسوزانه را می­پوشاند، سرعتی که به قدر خود جای تشکر دارد.
,
 
,
2.علی علیه السلام در نامه به مالک اشتر، پس از سفارش نسبت به تجار و صنعتگران و امر به تسهیل فعالیت آنان، هشدار می­دهند که " با این همه سفارش، هشیار باش که در بسیاری از آنان تنگ نظری شدید، آزمندی زشت، میل به احتکار و علاقه به تسلط بر بازار وجود دارد" سپس دستور می­دهندکه از احتکار و سلطه طلبی آنان جلوگیری کن. این دستور دینی که امروز علم اقتصاد آن را نظریه پردازی کرده است باید سرلوحه کار مسئولان اقتصادی کشور باشد. به ویژه که در ماده 1 قانون اجرای سیاست های اصل 44 یکی از وظائف دولت " جلوگیری از ایجاد انحصار توسط بنگاه‌های اقتصادی غیردولتی، منع رفتارهای ضد رقابتی از جمله رویه‌های محدود کننده و اعمال بازرگانی غیرمنصفانه و تسهیل رقابت به منظور افزایش کارایی و رفاه اقتصادی" شناخته شده است. یعنی دولت هم باید از انحصار بازدارد، و هم از اعمال بازرگانی غیرمنصفانه(دامپینگ).  جنابعالی توجه دارید که همین رانت ها امکان تسلط بر بازار را فراهم می­سازد. شما که در اجرای دستور امیرمومنان برای تسهیل امور واردکنندگان، توصیه می­کنید، برای جلوگیری از تسلط آنان بر بازار نیز اقدام بفرمایید.
,
 
,
3.خطری که الان پیش آمده همین بازرگانی غیرمنصفانه، یعنی ارزان فروشی به قصد حذف رقیبان از بازار و گرانفروشی پس از تسلط بر بازار است؛ چه علیه کشاورزان زحمتکش ذرت­کار خوزستان ، چه علیه تجار هم صنف. برادرانه هشدار می­دهم که برای منافع مردم مظلوم، به شدت نسبت به این امر حساس باشید.
,
 
,
اینجانب همچنان منتظر اقدامات تکمیلی شما هستم.
,
 
,
 
,
***
,
 
,
اما در پاسخ این نامه، وزیر صنعت نیز در نامه‌ای به رئیس مجلس در پاسخ به گزارش توکلی نماینده مردم تهران که ابهاماتی پیرامون برخورداری امتیاز ویژه برای یک واردکننده نهاده‌های دامی مطرح کرده، اعلام کرد: هیچ رانتی وجود ندارد و فرصت برابر برای همه واردکنندگان مهیاست.
,
 
,
متن نامه پاسخ محمدرضا نعمت‌زاده در پاسخ به گزارش احمد توکلی به شرح زیر است: 
,
 
,
بخش عمده کمبود کالاهای اساسی از ابتدا به کار دولت جدید، ناشی از عدم تأمین به موقع ارز و پرداخت آن به فروشندگان خارجی بوده است.
,
 
,
وی ادامه داد: این امر موجب می‌شد مالکان کشتی تا زمان وصول ارز، اجازه پهلودهی و تخلیه کشتی را ندهند ، لذا دستیابی به راه‌ حلی که زمینه‌ساز استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از دولتی و غیر دولتی به منظور تأمین به موقع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی با حداقل هزینه و در کوتاهترین زمان ممکن باشد، امری حیاتی و اجتناب‌ناپذیر بود.
,
 
,
نعمت زاده یادآور شد: این در حالی بود که در شروع به کار دولت تدبیر و امید، قیمت ارز کشور برای واردات کالاهای اساسی از مبلغ 12260 ریال به 24780 ریال برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی افزایش یافت، ولی علی رغم این تغییر عمده در نرخ ارز و دو برابر شدن آن، قیمت کالاهای اساسی با تدبیر دولت و نظارت مستمر تغییر چندانی پیدا نکرد.
,
 
,
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه تخصیص نوع ارز و محل تأمین آن توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود، تصریح کرد:  این وزارتخانه صرفاً در آن مقطع زمانی تأکید بر پرداخت ارز از هر طریق ممکن به نهاده‌های دامی به ترتیب ورود کشتی‌ها داشت و تمامی واردکنندگان‌ نیز به طور یکسان از ارز مبادله‌ای استفاده کرده‌اند.
,
 
,
وی افزود: در راستای تحقق این امر، ضروری بود به دلیل عدم تأمین به موقع ارز و همزمان با ورود کالا و کشتی به بنادر کشور، چنانچه واردکننده‌ای دارای توانمندی‌های تأمین ارز و متقاعد کردن فروشندگان و واردکنندگان به دریافت ارز کالای وارده در مدت 3 الی 6 ماه پس از ورود ترخیص و توزیع کالا باشد، از آن استقبال شود.
,
 
,
به گفته نعمت زاده، این موضوع نقطه‌ مثبتی در فرآیند و چرخه سرعت و تسهیل در واردات را فراهم و پیامدهای مثبتی در عرضه کالاها و ایجاد تعادل و آرامش در بازار ایجاد کرد.
,
 
,
وی افزود: در این راستا توافق سه جانبه ای بین بانک مرکزی، شرکت مورد نظر و بانک عامل انجام شد و این شرایط موجب تخلیه تعداد 28 فروند کشتی به میزان حدود 800 هزار تن نهاده‌های دامی شد.
,
 
,
وزیر صنعت اظهار کرد: این امر باعث افزایش موجودی، عرضه به موقع، تثبیت نرخ و پیشگیری از توقف تولید فرآورده‌های دامی و پرداخت دموراژ اضافی شده است.
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه برخلاف تصور، نه تنها اقدام شرکت وارد کننده موجب بهره‌برداری از رانت نشده است، خاطر نشان کرد: این شرکت با قبول ریسک و مسئولیت خود و بدون تخصیص ارز، کالا را وارد کشور کرده و سپس در فاصله زمانی 3 تا 6 ماه با نوع ارزی که در اختیار بانک مرکزی است نسبت به تخصیص و دریافت ارز کالای وارد شده، اقدام خواهد کرد که با اجرای این توافق از پرداخت وجه هنگفت دموراژ به شرکت‌های خارجی نیز جلوگیری می‌شود.
,
 
,
وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به ضرورت تعمیم و تسری این شرایط و برخورداری وضعیت یکسان برای کلیه واردکنندگان و سایر اشخاص و پرهیز از هرگونه امتیاز و تبعیض، یادآور شد: مراتب طی دستورالعمل کتبی به سازمان توسعه تجارت که نقطه آغاز عملیات واردات کالاها و نهاده‌های دامی به کشور است، ابلاغ و مراتب به طور جامع، اطلاع‌سانی شد.
,
 
,
وزیر صنعت با اشاره به ضرورت این اقدام افزود: براساس این دستورالعمل، تمام واردکنندگانی که داوطلب به انجام چنین رویه مشابهی همانند شرکت فوق الذکر هستند، می توانند به معاونت ارزی بانک مرکزی مراجعه و پس از تعهد لازم اقدامات معمول از این امکان استفاده کنند.
,
 
,
وی اظهار کرد:  علاوه بر ابلاغ به سازمان توسعه تجارت ایران، این موضوع به 22 شرکت واردکننده که دارای سوابق در این زمینه بوده‌اند نیز  به صورت کتبی منعکس شده است.
,
 
,
جزئیات محکومیت مدیر مسئول هفته نامه 9 دی/رسایی: مسئولان برابر انتقادها شرح صدر بیشتری از خود نشان دهند
, جزئیات محکومیت مدیر مسئول هفته نامه 9 دی/رسایی: مسئولان برابر انتقادها شرح صدر بیشتری از خود نشان دهند, جزئیات محکومیت مدیر مسئول هفته نامه 9 دی/رسایی: مسئولان برابر انتقادها شرح صدر بیشتری از خود نشان دهند,
 
,
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن تایید شکایت دادستان تهران و محکومیت مدیر مسئول و دبیر سیاسی هفته نامه 9 دی به دلیل چاپ یادداشت انتقادی درباره علی لاریجانی رئیس مجلس، گفت: یادداشتی در صفحه سیاسی 9 دی که آقای سعید ذاکری مسئول آن است، درج شد.
,
 
,
وی اضافه کرد: این یادداشت، انتقادی به عملکرد و مواضع انتخاباتی آقای لاریجانی بود اما به هیچ وجه توهین‌آمیز نبود والا از هر کس انتقاد کنید، وی می‌تواند بگوید که به من توهین شده است.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رییس مجلس از این شکایت اطلاع داشته یا نه، گفت: بله؛ زمانی که دادستان تهران شکایت کرد، بنده آقای لاریجانی را در جریان گذاشتم. بعد که حکم هم صادر شد، باز ایشان را در جریان گذاشتم. ایشان هم لبخند زد و گفت من که شاکی نیستم.
,
 
,
مدیر مسئول 9 دی از ذکر جزئیات حکم صادره خودداری کرد و گفت: این حکم بدوی است و از طریق وکیل هفته نامه 9 دی درخواست تجدید نظر کرده‌ایم، البته مواردی از این دست حتما باید شاکی خصوصی داشته باشد.
,
 
,
رسایی همچنین گفت: به نظرم مسئولان کشور بویژه مسئولان عالی نظام در برابر انتقاد باید شرح صدر بیشتری از خود نشان دهند، خصوصا جناب آقایان لاریجانی باید بیشتر شرح صدر داشته باشند، چراکه وقتی 2 برادر ریاست 2 قوه از 3 قوه کشور را در اختیار دارند، نمایش این شرح صدر به جامعه فضای عمومی کشور را بهتر می‌کند.
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس درباره برخورد علی لاریجانی با شکایت دادستان از فاطمه هاشمی و مکاتبه کتبی رییس مجلس با دادستان تهران مبنی بر عدم شکایت وی و مختومه شدن پرونده، گفت: بالاخره این از اختیارات آقای لاریجانی است که در جایی شرح صدر نشان داده و علنی موضع بگیرند و در جایی دیگر این کار را نکنند؛ حتما برای اقای لاریجانی، فاطمه هاشمی رفسنجانی مهمتر از حمید رسایی است، چون پدر وی، اکبر هاشمی رفسنجانی است و پدر بنده یک آدم معمولی بود به نام علی رسایی که مرحوم شده و خدا رحمتش کند.
,
 
,
عضو شورای شهر بهشهر : "فیس‌بوک" داشتم، از سخنگویی شورا عزل شدم
, عضو شورای شهر بهشهر : "فیس‌بوک" داشتم، از سخنگویی شورا عزل شدم, عضو شورای شهر بهشهر : "فیس‌بوک" داشتم، از سخنگویی شورا عزل شدم,
 
,
اعظم‌السادات حسینی‌کوهستانی عضو و سخنگوی شورای شهر بهشهر در استان مازندران، به‌دلیل عضویت در «فیس‌بوک» از سمت «سخنگو»یی شورا عزل شد. روز چهارشنبه هفته گذشته دیگر اعضای شورا در جلسه‌ای که خانم حسینی در آن حضور نداشت این تصمیم را اتخاذ و اجرایی کردند.
,
شورای شهر بهشهر 9 عضو دارد و اعظم‌السادات حسینی تنها خانم عضو این شوراست. عضویت او در «فیس‌بوک» به روزهای پس از پیروزی در انتخابات شورای شهر برمی‌گردد، بیشتر مطالب و نوشته‌هایی که این عضو شورا در صفحه فیس‌بوک خود منتشر می‌کرد گزارش‌هایی کوتاه پیرامون جلسات شورای شهر یا پیام‌های تسلیت و تبریک به مناسبت‌های مذهبی و آیینی بود. این یکی از نوشته‌های حسینی است که چند روز پیش منتشر کرده بود: «امروز طبق روال یکشنبه‌ها در جلسه شورا حاضر شدم... محوریت جلسه پروژه‌های ملی بود. حضور در آخرین جلسه کلاس‌های دانشگاه هم طبق معمول با نگاه‌های مظلومانه دانشجویان به پایان رسید... صحبت‌های امروز امام‌جمعه معزز شهرمان در باب آزادکردن منطقه صفی آباد و حمایت قاطع از طرح احداث تله‌کابین واقعا به دل همه نشست. مثل همیشه صحبت‌های آیت‌الله مایه مباهات و دلگرمی ماست... زیاد مزاحم اوقات نمی‌شوم فقط خواندن مصاحبه نماینده آمل در مجلس یادتان نرود: فرمایش کردند طرحی در دست بررسی است که نام وزارت ورزش و جوانان به وزارت جوانان و ورزش تغییر کند... جلل خالق... شب خوش»با این حال عضویت او در «فیس‌بوک» چندان به مذاق دیگر اعضای شورا خوش نیامد. به‌شکلی که در نهایت در جلسه روز چهارشنبه تصمیم به عزل او از سمت سخنگویی گرفته شد.
,
 
,
اعظم‌السادات حسینی خود در رابطه با این موضوع  می‌گوید: «قبل از این بعضی اعضای شورا درباره عضویتم در فیس‌بوک و مطالبی که آنجا می‌نویسم به تعبیر خودشان تذکراتی پدرانه و خیرخواهانه می‌دادند، می‌گفتند که برایت مشکل‌ساز می‌شود و... مورد دیگری که خودم متوجه شدم طرح شفاف موضوعات مربوط به شهر و شورای شهر با مردم و اهالی بهشهر در فیس‌بوک به مذاق برخی از اعضا خوش نمی‌آمد و با آن مخالف بودند. برخی از آنها حتی به من می‌گفتند کار تو غیرقانونی و خلاف است.»این عضو شورای شهر در ادامه گفت: «به من می‌گفتند تو اخبار محرمانه شورا را در «فیس‌بوک» منتشر می‌کنی، درحالی‌که همه نوشته‌های من معلوم است و هیچ چیزی که بتوان آن را محرمانه دانست، ننوشته‌ام، به‌نظر خودم این مساله بیشتر ناشی از محافظه‌کاری و عدم شناخت این اعضا از موضوعات جدید باشد. از طرفی اعضای شورا نماینده مردم هستند و باید از ابزارهای مختلف برای ارتباط بی‌واسطه با مردم استفاده کنند و من هم با همین هدف چنین چیزی را مدنظر قرار دادم، با این حال فکر نمی‌کردم این موضوع را آنقدر جدی بگیرند که این‌طور با آن برخورد کنند، روز چهارشنبه در جلسه‌ای که بدون حضور من برگزار شد، چنین تصمیمی گرفتند.»
,
 
,
در سوی دیگر این ماجرا هم رییس و دیگر اعضای شورای شهر قرار دارند، علی عسگریان رییس شورای شهر بهشهر است و از عزل اعظم‌السادات حسینی از سخنگویی شورای شهر دفاع می‌کند. عسگریان ماجرا را اینگونه توضیح می‌دهد: «عزل او هیچ دلیل خاصی نداشت فقط اعضای شورا تصمیم گرفتند او را بردارند این قضیه قطعی شده است و همه اعضا به اتفاق آرا به آن رای دادند و حالا من به‌عنوان رییس شورا سخنگو هم هستم، اینکه رییس شورا سخنگوی شورا هم باشد به‌صراحت در قانون آمده است. قبل از این و در جلسه اول اعضای شورای جدید در فرمانداری وقتی سمت‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شد سخنگویی و مسوولیت کمیته بانوان به خانم حسینی واگذار شد. اما حالا اعضا تصمیم گرفته‌اند او را عوض کنند.»رییس شورای شهر بهشهر در ادامه در پاسخ به این پرسش مبنی بر ارتباط این ماجرا با عزل خانم حسینی نیز افزود: «عزل او ربطی به «فیس‌بوک» ندارد اما سن خانم حسینی پایین است، او جوان است و من پیرمردی هستم با 60سال سن، تجربه دارم، به او گفتم این چیزها را ننویس، اما نوشت. البته من نه «فیس‌بوک» دارم و نه در خانه‌ام کامپیوتر هست. فقط در شورا گاهی به من نشان می‌دهند، من اصلا در جریان نیستم. چیزهایی که می‌نویسد نظر شخصی‌اش است. همین الان هم مثل خواهر من است، نمی‌خواهم ماجرا را ادامه بدهم، اما او با اینکه عزل شده هنوز پای مطالبش می‌نویسد سخنگوی شورا، در حالی که نیست، من می‌توانم این موضوع را به فرمانداری گزارش بدهم. البته من با این سنم این موارد را کش نمی‌دهم، فقط موضوع را جمع می‌کنم.»آنگونه که عسگریان می‌گوید از روز چهارشنبه و پس از عزل اعظم‌السادات حسینی از سخنگویی شورا تعداد زیادی از شهروندان مخالف و موافق با این اقدام با او تماس گرفته‌اند، رییس شورا البته تاکید می‌کند تعداد موافقان این برکناری، بیشتر از مخالفان بوده است.
,
او ادامه می‌دهد: «با اینکه خانم حسینی با رییس‌شدن من در شورا موافق بود و رای داد، اما مردم و اعضای شورای شهر می‌گفتند که ایشان در حد سخنگوی شورا نیست، چیزهایی را در «فیس‌بوک» می‌نویسد که نمی‌شود آنها را جمع کرد. بعد از روز چهارشنبه مطلبی را نوشت که در آن به مدرک من اشاره شده بود، ایشان اشتباه کرد اسم من را نوشت، فقط من را حساس کرد. بله من رییس شورای شهر بهشهر دیپلمه هستم افتخار هم می‌کنم دیپلم قبل از انقلاب دارم و خیلی هم به آن افتخار می‌کنم، همه چیز که مدرک نیست. من دوره قبل هم عضو شورا بودم و شش‌هزاررای آوردم و در این دوره رایم به 9هزار رسید، اگر کارم درست نبود که مردم در این دور دوباره به من رای نمی‌دادند آن هم 30درصد بیشتر از دور قبل.»
,
عباس عسگریان رییس شورای شهر بهشهر همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید می‌کند: «ما فقط بر اساس قانون عمل کردیم، سخنگویی شورا حق رییس شوراست و اعضا هم به آن رای داده‌اند. خانم حسینی هم هنوز رییس کمیته بانوان شوراست و الان فقط می‌تواند در این زمینه اظهارنظر کند نه به‌عنوان سخنگوی شورا، به نظر من هم بهتر است در این زمینه بیشتر برای بانوان شهر کار کند، مثلا موضوعاتی مثل آشپزی خانم‌ها، جنگ شادی و... نظر من اینهاست ایشان باید دنبال این چیزها باشد.» حسینی اما در واکنش به این موضوع پست جدیدی در فیس‌بوک خود نوشت که بخشی از آن اینگونه است: «یکی از اعضای شورا حضور بنده در فیس‌بوک را دلیل این تصمیم عنوان می‌دارد... به‌راستی این همه ترس و واهمه برای چه؟ چون بنده با دوستان خود شفاف و بی‌پرده سخن می‌گویم؟ چون مردم را به فرموده رهبر کبیر انقلاب ولی‌نعمت خود می‌دانم؟ چون به آنها در اداره امور شهر اعتماد دارم؟ در ثانی آیا ما بالاتر از دکتر ظریف هستیم؟ دکتر ظریف نتیجه توافق با 1+5 را قبل از اینکه در هیچ خبرگزاری و سایتی منتشر شود در صفحه فیس‌بوک خود به اشترک گذاشت... آقایانی که برای انتخاب رییس و نایب‌رییس شورا دمار از روزگار بنده در آورده و با تلفن و پیامک و واسطه و... سعی در به‌دست‌آوردن رای بنده داشتند چگونه است که از دیروز در رابطه با موضوعی که مربوط به اینجانب می‌شود حتی یک تماس برقرار نمی‌کنند؟ جای بسی تاسف است که بنده این خبر را از زبان دیگران شنیدم...»
,
 
,
سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:
, سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:, سایر اخبار مهم امروز به شرح زیر هستند:,
 
,
*رئیس مجلس سه‌شنبه  برای شرکت در تجمع بزرگ شیعیان و اهل تسنن استان هرمزگان و بازدید از منطقه زلزله‌زده 'بستک' به هرمزگان می‌رود.
,
 
,
*علی لاریجانی در دیدار رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند اظهار داشت: بحران سوریه اگر جدی گرفته نشود به سایر مناطق جهان تسری خواهد یافت. برای غلبه بر این اوضاع باید همکاری جمعی کرد. وی افزود: مذاکرات اخیر با 1+5 نشان داد موضوع هسته‌ای ایران قابل حل است.
,
 
,
* 147 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف طی نامه‌ای به سران قوا، آمادگی خود را برای تکمیل فرآیند تولید برق هسته‌ای اعلام کردند. در این بیانیه آمده است: "خواستار حمایت از دانشجویان برای طراحی و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جهت تامین 20 هزار مگاوات برق مورد نیاز هستیم."
,
 
,
*'آریل شارون' 85 ساله، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی معروف به 'جلاد صبرا و شتیلا' پس از هشت سال کما در یکی از بیمارستان‌های تل‌آویو مُرد.
,
 
,
*شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار تعیین تکلیف پرونده‌های قضائی مفاسد اقتصادی شد.
,
 
,
*بیش از دویست نفر از هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون کشور به دلیل مضیقه و تنگنای مالی و اعتبارات اختصاص یافته به سازمان صدا و سیما، با امضاء نامه های جداگانه‌ای به مقام معظم رهبری و رؤسای جمهور و مجلس خواستار اختصاص بودجه مناسب برای ساخت و تولید برنامه های نمایشی شدند. 
,
 
,
*وزیر امور خارجه کشورمان این هفته به چند کشور منطقه از جمله لبنان و ترکیه سفر می‌کند و با مقامات این کشورها به رایزنی و گفت‌وگو می‌پردازد.
,
 
,
*مراسم یادبود درگذشتگان مجموعه «معراجی‌ها» با حضور رئیس رسانه ملی برگزار شد. 
,
 
,
*وکیل سعید مرتضوی اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوع الخروجی موکل خود را تکذیب کرد و گفت: بر اساس اعلام سخنگوی دستگاه قضایی،‌ پرونده تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی هنوز به قوه قضائیه نرسیده است. 
,
 
,
*محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور اعلام کرد: ماهواره تدبیر، ماهواره شریف ست و ماهواره فجر همه در مرحله نهایی و آماده پرتاب هستند که به ترتیب و در زمان اتمام تست‌های فنی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه