اخبار داغ

تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی

تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی
سفیر فنلاند در صحن شورای اسلامی در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سرلشگر حسین همدانی از این شهید بزرگوار به عنوان فرزند همدان یاد کرد و با ابراز همدردی با خانواده وی شهادت فرزند همدان را به مردم این مرز و بوم تسلیت گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم ها،در این جلسه سفیر فنلاند در ابتدای سخنانش ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سرلشگر حسین همدانی از این شهید بزرگوار به عنوان فرزند همدان یاد کرد و با ابراز همدردی با خانواده سردار شهید گفت: شهادت فرزند همدان سردار همدانی  را به مردم همدان تسلیت می‌گویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم ها،,

هری کمراینن با بیان اینکه افتخار بزرگی است که شانس حضور در یکی از شهرهای تاریخی غربی ایران و بازدید از آن را دارم افزود: همدان شهر معروفی در جهان بوده و این شهر مسائل بسیاری را به جهان ارائه داده و دارای چهره های شاخصی از جمله ابوعلی سینا است

,

کمراینن با اشاره به اینکه معماری، پزشکی، ریاضیات و ادبیات عامل اشتهار همدان است، افزود: انعقاد توافق‌نامه هسته ای را به شما تبریک می‌گویم که سه ماه پیش محقق شد، دولت ایران نشان داد که می‌تواند این مسیر را از طریق دیپلماسی و نه از طریق خشونت به نتیجه برساند و این توافق می تواند شرایط خاص و پنجره جدیدی از ارتباطات بین کشورهای مختلف از جمله فنلاند را با ایران فراهم کند.

,

سفیر فنلاند در ایران با اعلام اینکه موارد بسیاری وجود دارد که دو کشور ایران و فنلاند را به همدیگر نزدیک کرده و تفاوت‌های زیادی بین دو کشور وجود ندارد اضافه کرد: ایرانیان به تحصیلات عالیه و طبیعت اهمیت بالایی می‌دهند که اینها از موارد مشترک بین دو کشور ایران وو فنلاند است.

,

هری کمراینن با اعلام اینکه در زمینه محیط زیست همکاری‌های زیادی بین ایران و فنلاند وجود دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و طبیعت همدان زمینه همکاری‌های زیست‌محیطی بین این شهر زیبا و فنلاند فراهم است .

,

کمراینن با اشاره به اینکه از فعالیت شرکت‌های استان همدان در فنلاند استقبال می‌کنیم، عنوان کرد: زمینه همکاری در مدیریت پسماند و اجرای طرح‌های هوشمند شهری بین همدان و فنلاند وجود دارد.

,

سفیر فنلاند در ایران با بیان اینکه همدان شهر سبز و دارای طبیعت زیبایی است، اظهار کرد: هدف از سفر ما به استان همدان آشنایی با ظرفیت ها و زمینه‌های همکاری به این استان است.

,

هری کمراینن از ارائه پیشنهادات اعضای شورای شهر همدان در زمینه همکاری‌های دو جانبه ابراز خرسندی کرد و گفت: در زمینه حفاظت از محیط زیست پیشنهادات خوبی ارائه شده که می‌توان آن را در فنلاند مطرح و زمینه همکاری را فراهم کرد.

,

کمراینن با اعلام اینکه همدان دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیاری است، تصریح کرد: کشور فنلاند که نفت و گاز ندارد به دنبال ذخیره‌سازی بیشتر انرژی است ولی در ایران منابع عظیم نفت و گاز وجود دارد که این امر نشان از ظرفیت‌های بالای ایران، دارد.

,

کمراینن با اعلام اینکه در زمینه معماری شهری و طراحی شهری فنلاند دارای ظرفیت‌های است، گفت: سال آینده کتاب شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی در این کشور چاپ و عرضه می‌شود.

,

وی با بیان اینکه همدان پارک‌های و مناطق گردشگری مناسبی دارد، اظهار داشت: آمادگی همکاری در زمینه های گردشگری با همدان را داریم و برای معرفی این شهر در فنلاند تلاش خواهیم کرد.

,

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرلشگر همدانی گفت: ایران اسلامی کرامت و شرافت خود را با هیچ چیزی عوض نمی کند و امیدواریم این پیام از کشور ما به جهان به خوبی مخابره شود که مردم ایران اهل گفتمان، گفتگو و فرهنگی است.

,

علی اکبر نظری در ادامه به پیشینه تاریخی شهر همدان اشاره کرد و افزود: همدان با توجه به قدمت چند هزار ساله اش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده و دارای طیبعت زیبایی است.

,

نظری اظهار کرد: وجه اشتراکات زیادی بین همدان و کشور فنلاند وجود دارد که امید است بتوان از این ظرفیت ها به نحو احسن در براقراری ارتباطات بهره گرفت.

,

سید احمد حسنی حلم رییس شوررای اسلامی شهرستان و عضورشورای شهر همدان هم خطاب به سفیر فنلاند در ایران اظهار کرد: با توجه به شناختی که از ایران پیدا کردیده اید انتظار می رود در شناساندن اسلام واقعی و تفاوت آن با داعش را در کشور خود بیان کنید.

,

حسنی حلم تبادل فرهنگی بین همدان با فنلاند را نیز از ظرفیت های موجود برشمرد.

,

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه طبیعت زیبا و تاریخ در حوزه گردشگری را ظرفیتی مهم برای جذب گردشگران فنلاند دانست و گفت: لازم است در زمینه های فرهنگی و اجتماعی بین همدان و فنلاند هم یاجاد شود.

,

علی رضایی اضافه کرد: می توان از این ظرفیت بهره گرفت و از رهگذر گردشگری مبادلات فرهنگی و اجتماعی را نیز برقرار کرد.

,

در ادامه این جلسه رییس کمیسیون فنی، عمرانی، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در بین کشورهای جهان اسلام اظهار کرد: همدان در گذشته هب باغ شهر معروف بوده و نخستین شهری است که طرح های شهرسازی در ایران را داشته که از طرح های آن در فرانسه الگو برادری شده است.

,

ابراهیم مولوی با تاکید بر اینکه می توان از تکنولوژی کشور فنلاند در امر هوشمند سازی شهر همدان بهره گرفت افزود: در این زمینه می شود از انرژی های نو و تجدید پذیر، فن آوریهای سازگار با محیط زیست و بهینه سازی مصرف انرژی استفاده کرد.

,

مولوی با بیان اینکه همچنین در ایجاد همکاری و تبادلات همدان می تواند از تجربیات وتوان مهندسان شهری فنلاند استفاده کند اضافه کرد: امید است این سفر و دیدار برای همدان نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

,

رضا میرزایی دیگر عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه شهادت سرلشگر و بزرگ مرد همدانی را تبریک و تسلیت گفت و ضمناشاره به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در کشورهای جهان اسلام اظهار داشت: استان همدان د با داشتن حدود یک میلیون و 800 هزار جمعیت در غرب کشور قابلیت این را دارد که در حوزه های کشاورزی و گردشگری پایلوت غرب کشور باشد.

,

میرزایی اضافه کرد: همدان ظرفیت خوبی در حوزه جذب توریست از کشور فنلاند دارد و بازار خوبی برای این کشورنیز می تواند باشد و امید است شاهد جذب سرمایه گذاران این کشور در همدان باشیم.

,

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: همدان به عنوان یک شهر توریستی و یکی از استان‌های به‌نام در جهان، می‌تواند بازار خوبی برای کشور فنلاند با رعایت توسعه پایدار در زمینه‌های مختلف باشد.

,

شهردار همدان هم با اشاره به تاریخچه و طبیعت بی نظیر همدان در چهار فصل اظهار کرد: بهره گیری از سرمایه گذاری فنلاند در همدان خواسته مدیریت شهری است و می توان از مدیریت نوین شهر سبز پایدار در اجرای پروژه های شهر هوشمند از توان این کشور بهره گرفت.

,

سید مصطفی رسولی اضافه کرد: می توان در زمینه های زمینه هایی از جمله معماری نوین و طراحی ساختمانهای هوشمند، بهینه سازی مصرف آب درفضای سبز، بازیافت پسماند زباله شهری و برقی کردن ناوگان حمل و نقل با کشور فنلاد همکاری داشت.

,

گفتنی است در پایان جلسه هدایایی از طرف شورا و شهرداری به سفیر فنلاند در ایران اهدا شد.

,
تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی
,
تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی
,
تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی
,
تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی
, تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی, تسلیت سفیر فنلاند به مناسبت شهادت مستشار ارشد سپاه سردار همدانی,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه