اخبار داغ

تحلیلی بر اهداف، عملکرد و برنامه های دولت؛

روحانی نمی خواهد برجام تصویب شود/ آیا دولت چهارساله است؟

روحانی نمی خواهد برجام تصویب شود/ آیا دولت چهارساله است؟
گویا تصویب بر جام نه تنها برای آینده جمهوری اسلامی خطرناک است بلکه آینده ی دولت روحانی را نیز به خطر می اندازد و دولتی که انتظار می رفت ۸ ساله باشد با تصویب برجام باید در پایان چهار سال با مسند قدرت خداحافظی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس سیاسی ۸دی، گویا تصویب بر جام نه تنها برای آینده جمهوری اسلامی خطرناک است بلکه آینده ی دولت روحانی را نیز به خطر می اندازد و دولتی که انتظار می رفت ۸ ساله باشد با تصویب برجام باید در پایان چهار سال با مسند قدرت خداحافظی کند.
اما چرا روحانی نیز نمی خواهد برجام تصویب شود؟ توافقنامه ای که ۲ سال برای آن زحمت کشیده و مذاکره کرده اند.
واقعیت ماجرا چیست؟
حسن روحانی زمانی که به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تبلیغات در صدا و سیما حضور پیدا کرد مثل دیگر کاندیداها شروع به وعده و وعید دادن نمود. اما وعده های روحانی کمی متفاوت بود ، او ادعا می کرد که مشکلات اقتصادی را صد روزه حل می کند. شاید خود او هم فکر نمی کرد رای بیاورد که همچون حرفی را به زبان آورد ، رفع مشکلات اقتصادی در ۱۰۰ روز ، آن هم مشکلاتی که ریشه های طویل ده ها ساله دارد.
از تحلیل چگونگی پیروزی روحانی که بگذریم باید گفت به هر صورت او به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در انتخابات ۱۳۹۲ برگزیده شد.
اما تازه ابتدای راه بود و آغاز مشکلات … که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها..
او وعده داد برای حل مشکلات اقتصادی طرح و برنامه دارد و یکی از این برنامه ها که تبدیل به طرح اصلی و زیربنایی روحانی برای حل مشکلات اقتصادی گشت مذاکره با آمریکا بود. روحانی گفت هم چرخ اقتصاد را می چرخاند هم چرخ سانتریفیوژها را.
اما پس از دوسال که از عمر دولت یازدهم می گذرد نه تنها مشکلات اقتصادی رفع نشده بلکه چرخش سانتریفیوژها باید مبتنی بر برجام متوقف شود.
حال سوال اساسی اینجاست آیا تصویب برجام این مشکلات را حل میکند ؟ پاسخ منفی است. چون روحانی انتظار این را می کشید که نتیجه ی مذاکره با آمریکا لغو همه ی تحریم ها را در پی داشته باشد. اما واقعیتی که با آن رو به رو شد چیز دیگری بود.
از میان همه ی تحریم ها تنها تحریم های مربوط به انرژی هسته ای و از میان تحریم های هسته ای تنها تحریم های آمریکا و از میان تحریم های آمریکا نیز تنها بخشی از تحریم های مربوط به دولت آمریکا و نه کنگره تعلیق خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی, گویا تصویب بر جام نه تنها برای آینده جمهوری اسلامی خطرناک است بلکه آینده ی دولت روحانی را نیز به خطر می اندازد و دولتی که انتظار می رفت ۸ ساله باشد با تصویب برجام باید در پایان چهار سال با مسند قدرت خداحافظی کند.,
,
,
,
,
,
,
, اما پس از دوسال که از عمر دولت یازدهم می گذرد نه تنها مشکلات اقتصادی رفع نشده بلکه چرخش سانتریفیوژها باید مبتنی بر برجام متوقف شود.,
, حال سوال اساسی اینجاست آیا تصویب برجام این مشکلات را حل میکند ؟ پاسخ منفی است. چون روحانی انتظار این را می کشید که نتیجه ی مذاکره با آمریکا لغو همه ی تحریم ها را در پی داشته باشد. اما واقعیتی که با آن رو به رو شد چیز دیگری بود.,
, از میان همه ی تحریم ها تنها تحریم های مربوط به انرژی هسته ای و از میان تحریم های هسته ای تنها تحریم های آمریکا و از میان تحریم های آمریکا نیز تنها بخشی از تحریم های مربوط به دولت آمریکا و نه کنگره تعلیق خواهد شد.,

images
دقت کردید…همین تحریم ها نیز تنها تعلیق می شود ، لغو نمی گردد. و این آن چیزی نبود که روحانی انتظارش را می کشید. اما اکنون چاره چیست ، دولت یازدهم باید به فکر دیگری باشد. اما خود نیز می دانند که چیزی در چنته ندارند و ظاهرا طرحی برای حل مشکلات اقتصادی روی میز نمی باشد.
حال می فهمیم که چرا روحانی همه ی مشکلات اقتصادی را به گردن تصویب نشدن برجام می اندازد و اظهار می دارد اگر برجام تصویب نشود منتظر حل و فصل مسائل و مشکلات اقتصادی تباشید. در حالی که شاید خود نیز پیش بینی آن را می کند که بر جام ممکن است تصویب نشود.
به نظر می رسد شاید به نفع روحانی نیز باشد که برجام تصویب نشود زیرا بهانه ای برای او فراهم می آورد تا از زیر بار حل مشکلات اقتصادی شانه خالی کند.شاید خود او نیز همین را می خواهد. و ادامه ی این بازی به نفع او باشد. این بازی و کشمکش باید تا انتخابات ۹۶ ادامه پیدا کند.
روحانی می داند که اگر برجام تصویب شود و مشکلات اقتصادی حل نشود، که نمی شود، دیگر بهانه ای برای پیروزی در انتخابات ۹۶ باقی نمی گذارد تا باز هم روی موج آن سوار شوند و بر مسند قدرت باقی بمانند.

, images, images,
, دقت کردید…همین تحریم ها نیز تنها تعلیق می شود ، لغو نمی گردد. و این آن چیزی نبود که روحانی انتظارش را می کشید. اما اکنون چاره چیست ، دولت یازدهم باید به فکر دیگری باشد. اما خود نیز می دانند که چیزی در چنته ندارند و ظاهرا طرحی برای حل مشکلات اقتصادی روی میز نمی باشد.,
,
, به نظر می رسد شاید به نفع روحانی نیز باشد که برجام تصویب نشود زیرا بهانه ای برای او فراهم می آورد تا از زیر بار حل مشکلات اقتصادی شانه خالی کند.شاید خود او نیز همین را می خواهد. و ادامه ی این بازی به نفع او باشد. این بازی و کشمکش باید تا انتخابات ۹۶ ادامه پیدا کند.,
, روحانی می داند که اگر برجام تصویب شود و مشکلات اقتصادی حل نشود، که نمی شود، دیگر بهانه ای برای پیروزی در انتخابات ۹۶ باقی نمی گذارد تا باز هم روی موج آن سوار شوند و بر مسند قدرت باقی بمانند.,

دیگر بیرون آوردن کلید هم در برنامه زنده ی تلوزیونی که اصلا کار عوام فریبانه و پوپولیستی نیست!! ، چاره ی کار نخواهد شد.دیگر وعده های یک ماهه و دو ماهه و ۱۰۰ روزه دردی را دوا نخواهد کرد.

, دیگر بیرون آوردن کلید هم در برنامه زنده ی تلوزیونی که اصلا کار عوام فریبانه و پوپولیستی نیست!! ، چاره ی کار نخواهد شد.دیگر وعده های یک ماهه و دو ماهه و ۱۰۰ روزه دردی را دوا نخواهد کرد.,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه