اخبار داغ

راه‌اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشور

راه‌اندازی نخستین تلویزیون اینترنتی کشور
رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی گفت: راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند بر حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، عسگری ساری در سفر یک روزه خود با حضور در صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی، ضمن دیدار با مدیرکل این مرکز و بازدید از واحدهای مختلف و استودیوها، مقدمات راه‌اندازی و ایجاد بسترهای لازم برای افتتاح پروژه IPTV ( تلویزیون اینترنتی) در استان را بررسی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی گفت: نفوذ اینترنت و افزایش کارآیی این تکنولوژی در زندگی امروزه مردم باعث شده که دست اندرکاران شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بی‌تفاوت از کنار این فناوری جهانی عبور نکرده و همسو با دیگر حرفه‌ها به فکر استفاده و کسب سود از این شبکه جهانی باشند و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی (IPTV) می‌تواند برای حفظ و افزایش مخاطبان گامی مهم و بزرگ باشد.

رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی سیستم IPTV برای اولین بار در سازمان صدا و سیما و در استان آذربایجان‌شرقی افزود: توسعه شیوه‌های دسترسی آحاد جامعه به محتوای صوتی و تصویری مطلوب، استفاده از فناوری‌های نوین و دو سویه در ارائه خدمات صوتی و تصویری فراگیر به مخاطبان، ارتقای جذابیت و تنوع خدمات با استفاده از فناوری‌های فضای مجازی و بهره‌گیری از تخصص و نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان داخلی و سازمان صدا و سیما از اهداف راه‌اندازی سرویس IPTV است.

وی خاطرنشان شد: بهره‌برداری و استفاده از تلویزیون اینترنتی به دلیل دسترسی ارزان و پوشش جهانی می‌تواند مخاطبان بسیار گسترده‌ای از جوامع و فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کند، این فناوری به روزترین و جدیدترین تکنولوژی در جذب مخاطب به حساب می‌آید و سبب شده مسئولان شبکه‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان برای حفظ و افزایش مخاطبان و به طبع آن افزایش تبلیغات تجاری خود، به این فناوری تکیه کنند.

رئیس مرکز رسانه‌های نوین تصریح کرد: مشترکان سرویس IPTV به هنگام تماشای تصاویر می‌توانند برای مواردی مانند ایمیل‌های دریافتی و پیام فوری، پیام دریافت کرده و کنترل کامل بر قابلیت‌هایی چون برگشت، ارسال سریع، توقف و ادامه برنامه‌ها داشته باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم در این دیدار با حمایت کامل از طرح IPTV، از تلویزیون اینترنتی به عنوان یک فرصت و موفقیت استثنایی برای رسانه ملی نام برد و گفت: راه‌اندازی این سیستم فرصتی است که سازمان بتواند بخشی از هزینه‌های جاری خود را از این طریق تامین و در پیشبرد اهداف و رسالت خود گام‌های موثری بردارد.

سیدمحسن لطیفی ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شرکت مخابرات استان در راه‌اندازی این تکنولوژی جدید، افزود: قرارداد IPTV به امضاء رسیده و به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود و برای اولین بار در سازمان صدا و سیما، بخش خصوصی و اپراتور خواهند توانست نقش مهمی در اجرای یک پروژه ایفا کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی سعی دارد مخاطبان را در تکنولوژی‌های عصر جدید، همراهی و با لطف خداوند و تلاش همکاران برنامه‌های متنوعی برای استفاده و بهره‌مندی مخاطبان از سرویس IPTV داشته باشیم.

همچنین در ادامه سفر یک روزه رئیس مرکز رسانه‌های نوین رسانه ملی در جلسه مشترک ایشان با مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی مقرر شد با حمایت‌های عملی این شرکت تا دو هفته آینده شاهد راه اندازی پایلوت IPTV در آذربایجان‌شرقی و ان‌شاءالله تا دو ماه آینده شاهد راه‌اندازی نهایی و کامل و واگذاری امکان ارائه سرویس IPTV به همه متقاضیان در استان فراهم شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه