اخبار داغ

ابلاغ نامه پژوهشی نوبخت به دستگاه‌ها

ابلاغ نامه پژوهشی نوبخت به دستگاه‌ها
قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه در نامه‌ای به دستگاه‌ها، طرح اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها به امر پژوهش را ابلاغ کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور کبگانیان قائم‌مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در حاشیه شصت و هشتمین جلسه این ستاد در جمع خبرنگاران گفت:‌در ابتدای این جلسه در رابطه با مطالب روز کشور به‌خصوص طرح موجود در مجلس، مبنی بر نتایج مذاکرات و بررسی برجام صحبت کردیم و اعضای ستاد راهبری نقشه جامع علمی درخواست دقت‌نظر در حوزه علم و فناوری در مقطع پساتحریم را داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


به گزارش فارس وی افزود: با توجه به اینکه قطعاً ارتباطات صنعتی و اقتصادی کشور رو به گسترش است، اعضای ستاد خواستند که این رویکرد جدید به گونه‌ای مدیریت شود که چالشی پیش رو نداشته باشد.

کبگانیان گفت: در این راستا پیشنهاد شد که ستاد مربوط به دیپلماسی علم و فناوری که مقدمات اولیه آن نیز در معاونت علمی ریاست جمهوری انجام شده است، طرح مربوط به حوزه علم و فناوری را آماده کرده و در اولین فرصت به شورای ستاد ارائه کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته باشیم.

وی با تشکر از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای همکاری‌ها با ستاد نقشه جامع علمی کشور در اجرای برنامه‌ها، گفت:‌ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه، چهاردهم مهرماه نامه‌ای ر به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است که براساس آن یک درصد از بودجه دستگاه‌های دولتی به پژوهش اختصاص می‌یابد و سعی داریم طوری برنامه‌ریزی کنیم که برای سال‌های آینده دستگاه‌های غیردولتی نیز در این زمینه فعال شوند.

کبگانیان اضافه کرد: روند ابلاغ آیین‌نامه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز مورد سؤال بود که با توجه به جلسه امروز وزیر علوم با معاون اول رئیس‌جمهور پیرامون بررسی مسائل دانشگاه‌ها این موضوع به جلسه آینده موکول شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش اجرایی‌سازی سند ملی علم و فناوری سلول‌های بنیادی در این جلسه عنوان کرد: نقش ما در بازارهای جهانی در حوزه سلول‌های بنیادی مطلوب نیست، بازار جهانی در سال ۲۰۵۰، حدود ۵۳۰ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود و ما هم باید نقش خود را در این بازار پیدا کنیم.

کبگانیان ادامه داد: تشکیل مراکزی برای ارائه خدمات در بحث نازایی یا بندناف جنین و نظیر این موارد و تحریک بازار و ارتباط با بخش خصوصی در این بخش بسیار مورد تأکید است.

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: اعطای یک ردیف بودجه به ستاد سلول‌های بنیادی و توجه به مبانی فقهی این موضوع در این جلسه مورد تذکر قرار گرفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه