اخبار داغ

رفع تمامی محدودیت‌های کشتی‌رانی ایران

رفع تمامی محدودیت‌های کشتی‌رانی ایران
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شرکت های این گروه از سپتامبر 2008 تاکنون در 22 نوبت تحت تحریم دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) قرار گرفت که 20 مورد آن پس از تصویب قطعنامه 1929 و از ابتدای تیرماه 1389بود که با توافق جامع هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 مدیران و شرکت های گروه کشتیرانی ایران از لیست تحریم ها خارج شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مجموعه شرکت های این گروه از سپتامبر 2008 تاکنون در 22 نوبت تحت تحریم دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) قرار گرفت که 20 مورد آن پس از تصویب قطعنامه 1929 و از ابتدای تیرماه 1389بود که با توافق جامع هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 مدیران و شرکت های گروه کشتیرانی ایران از لیست تحریم ها خارج شدند. به تازگی نیز مدیرعامل کشتیرانی ایران، از برداشتن تمامی محدودیت ها علیه ایران از ژانویه 2016 (دی‌ماه) و انعقاد قراردادهای بزرگ ساخت کشتی در هفته های آتی خبر داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرنگار ایسنا، در گفت‌و‌گویی که از دفتر لویدزلیست در کپنهاگ با سعیدی، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام شده، جزئیات برنامه این شرکت برای پیوستن به ۱۰ کشتیرانی برتر دنیا تشریح و اعلام شد که ایران برنامه ویژه‌ای برای ورود قوی و سریع به حمل و نقل جهانی دارد.

,

مدیرعامل سابق کشتی‌رانی نیز پیش‌تر گفته بود که گروه کشتی‌رانی ایران اوایل زمستان امسال از فهرست تحریم‌ها خارج خواهند شد.

,

علاوه بر این از ابتدای سال 1390 تاکنون افک (OFAC اداره ای از وزارت خزانه‌داری دولت فدرال آمریکا) 13 تحریم و دو بخشنامه علیه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر و اعمال کرد که در مجموع افک تا به حال 132 شرکت و 16 نفر از مدیران کشتیرانی را تحریم کرده که بیشترین تعداد در بین سازمان ها و ارگانهای تحریم شده در سطح کشور بوده است.

,

در گزارش لویدزلیست آمده است: انتظار می رود ایران در سال 2016 میلادی به عرصه حمل و نقل جهانی بازگردد که این بازگشت با خرید کشتی های کانتینربر جمعا به ظرفیت 579هزار TEU، فله‌بر به ظرفیت جمعا دو میلیون DWT و تانکر به ظرفیت جمعا 1.6 میلیون DWT همراه خواهد بود. این کشتی‌ها تا سال 2020 در ناوگان IRISL جای می‌گیرند. شرکت کشتیرانی IRISL همچنین حضور در توافقنامه های بزرگ و اشتراک گذاری کشتی های خود را در سر می پروراند و در همین خصوص مذاکراتی با شرکت کشتیرانی هند و از سرگیری روابط و همکاری های حمل و نقلی طی یک توافقنامه مشارکتی ایران و هند انجام داده است.

,

شایان ذکر است توافقنامه حمل و نقل دریایی ایران و هند پس از 38 سال فعالیت در سال 2013 و به دلیل تحریم ها از فعالیت باز ماند.

,

سعیدی در آگوست سال جاری جایگزین محمدحسین داجمر شد و مدیریت IRISL را به عهده گرفت.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه