اخبار داغ

پورمحمدی:

غرب به آنچه که مطرح می کند، پایبند نیست/ قوه قضائیه با فتنه‌گران خرده حسابی ندارد

غرب به آنچه که مطرح می کند، پایبند نیست/ قوه قضائیه با فتنه‌گران خرده حسابی ندارد
وزیر دادگستری با بیان این که غرب به تعهدات خود درباره حقوق بشر پایبند نیست، اظهار کرد: احمد شهید، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل اصلا یک حقوقدان و یک عنصر منصف نیست بلکه یک عمله سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از صبح توس، حجت الاسلام پورمحمدی در نشست بزم اندیشه با موضوع حقوق بشر در ایران و جهان در موسسه خدمات مشاوره‌ای و جوانان آستان قدس رضوی، با بیان این مطلب افزود: مبنای تعریف انسان در فلسفه معاصر و غرب، لذت و ثروت است و در واقع انسان در این تفکر بسیار تنزل پیدا می‌کند در حالی که این تعریف از انسان نادرست و ناقص است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

پورمحمدی با بیان اینکه منطق حقوق بشر بر دو پایه انسان و حق قرار دارد، گفت: امروز حقوق بشر جزو پیچیده‌ترین و بحث‌انگیزترین مسائلی بوده که هنوز نیز اختلاف نظرهای بسیاری را با فلسفه معاصر و غرب در این زمینه داریم.

,

وزیر دادگستری تصریح کرد: مهمترین دستاورد امروز بشر و همچنین میوه تمدن معاصر، رسیدن انسان به تعریف جدیدی از حقوق بشر است که همه باید در برابر آن تسلیم باشند و از آن تبعیت کنند.

,

وزیر دادگستری ادامه داد: روز دهم آغاز سال جدید میلادی، تعداد خودکشی ها در غرب از تعداد کشته های حوادث رانندگی بیشتر بوده است.

,

وی با بیان این که امروز به اذهان خودشان، قدرت تاثیر گذاری ما به مراتب بیشتر از آنها است، ادامه داد: این فناوری‌ها و شبکه‌های اینترنتی که غرب برای سیطره خود فراهم آورد تا یک دهکده واحد ایجاد کند، امروز بلای جان خودش شده است.

,

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مسئله اختلاف امروز ما با غرب بر سر حقوق بشر است و مسائلی نظیر هسته‌ای و تروریسم و دعواهای سیاسی در رده دوم و سوم قرار دارد.

,

 

,

غرب امروز، غرب حقوق بشری نیست

, غرب امروز، غرب حقوق بشری نیست,

وی با تاکید بر این که غرب و فلسفه معاصر تفکر خود را در میان زرق و برق توسعه و پیشرفت به دنیا تحمیل می‌کنند، بیان کرد: غرب امروز، غرب حقوق بشری نیست و ما معتقدیم که غرب به آنچه که در حوزه حقوق بشر مطرح می کند، پایبند نیست.

,

پورمحمدی اضافه کرد: غربی ها می‌گویند همه انسانها برابر هستند اما آیا انسان های جنوب آسیای شرقی، آمریکای لاتین و آفریقا با انسان های غربی‌ یکی هستند.

,

وی تصریح کرد: امروز در غرب و انگلیس، قاچاق انسان و مافیای قاچاق انسان بیداد می‌کند البته این قاچاق انسان فقط از میان سیاه پوستان و یک نژاد خاص نیست بلکه از همان سفیدپوستان غربی است.

,

وزیر دادگستری تصریح کرد: براساس آمار سال ۲۰۱۳ سازمان ملل، امروز ۹۰۰ میلیون نفر در دنیا از گرسنگی رنج می‌برند و بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر هم در دنیا زیر خط فقر قرار دارند.

,

وی با طرح این سوال که آیا این همان حقوق بشری است که امروز فلسفه معاصر و غرب مدعی آن شده است؟ افزود: اگر امروز در غرب یک نفر به کسی تیراندازی کند و فردی را مجروح کند، دادگاهی می شود و به پرونده او رسیدگی می شود در حال که در کشورهای عراق و افغانستان، هزاران نفر کشته می شوند و هیچ کس اقدامی نمی کند.

,

 

,

90 درصد مردم تمایل به اجرای احکام اسلامی در کشور دارند

, 90 درصد مردم تمایل به اجرای احکام اسلامی در کشور دارند,

پورمحمدی خاطرنشان کرد: آنها امروز به جمهوری اسلامی ایران انتقاد می‌کنند که چرا حق طلاق را برای زنان قائل نیستید و مانند این ها اما باید بدانند که اکثریت مردم با رای خود پذیرفته اند که احکام اسلامی در کشور جاری و اجرا شود و هیچ کس هم حق دخالت ندارد.

,

وی ادامه داد: براساس یک نظر سنجی که هفته ماه پیش از سوی یک مؤسسه خارجی، انجام گرفت، ۹۰ درصد از مردم ایران تمایل به اجرای احکام اسلامی در کشور دارند. پس چرا به رای و نظر مردم احترام نمی گذارند؟

,

وزیر دادگستری عنوان کرد: امروز قدرت مردمی، انقلاب اسلامی و هدایت رهبر معظم انقلاب و همچنین هوشمندی مردم قدرتی عظیم ایجاد کرده است که سبب شده تا دشمنان در برابر انقلاب اسلامی ایران تسلیم شوند.

,

چند گانه برخورد کردن غرب، شکستی بزرگ در مبانی حقوق بشر است

,

وی چند گانه برخورد کردن غرب را شکستی بزرگ در مبانی حقوق بشر دانست و افزود: در حال حاضر، غرب و نظام سلطه بزرگترین ضرر را به حقوق بشر وارد می کنند و جدال امروز ما با غرب بر سر همین حقوق بشر است.

,

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ترس آنها هم این است که ما با توحید و انسانیت به پیشرفت‌های علمی رسیدیم که این برای آنها بسیار دردناک است و ما در اصل جلوی گسترش تفکر آنها را می‌گیریم.

,

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بارها بر آن تاکید کرده اند، موضوع توسعه علمی کشور است و در حال حاضر هم اگر عنایت رهبری نبود بدون شک در صنایع هنری به این میزان پیشرفت نداشتیم و هر چند که اکنون هم در مقام مقایسه عقب هستیم اما گام ها در این خصوص جدی و رو به جلو است.

,

وزیر دادگستری یکی از توفیقات سفر رئیس جمهور به نیویورک نطقی بود که در سازمان ملل مطرح کرد و خواستار قطعنامه‌ای ضد خشونت و ضد افراطی‌گری شد، بود، خاطرنشان کرد: در حالی که دنیا ما را به افراطی‌گری و حمایت از تروریسم متهم می‌کند، اما این نطق آقای روحانی به عنوان یک قطعنامه در سازمان ملل به تصویب همه اعضا رسید.

,

 

,

مطمئنا نمایندگان مجلس از حق خود کوتاه نمی آیند

, مطمئنا نمایندگان مجلس از حق خود کوتاه نمی آیند,

پورمحمدی با اشاره به توافقنامه ژنو نیز اظهار کرد: انجام مذاکرات با دولت است و اگر قرار بر عقد قرارداد بود بر اساس قانون باید به تصویب مجلس برسد البته قطعا نمایندگان مجلس از حق خود کوتاه نمی آیند.

,

وی با اعلام این خبر که ما در حال حاضر به دنبال تعقیب پرونده‌های خشونت و افراطی‌گری بین‌المللی هستیم، افزود: بدون شک عمده این خشونت‌ها و افراطی‌گری‌ها زیر نظر آمریکایی‌ها و اسرائیل و کشورهای به ظاهر مسلمان است و القاعده و طالبان هم محصول آمریکا در پاکستان و افغانستان هستند.

,

پور محمدی بیان کرد: اکنون روزی نیست که در سایت ها و روزنامه های کشور از مقامات و مسئولان انتقاد نشود اما در برخی کشورهای منطقه با یک انتقاد شمار زیادی از افراد اخراج می‌شوند و حتی از داشتن مجلس و یک روزنامه مستقل نیز محروم هستند.

,

وی همچنین با اشاره به گزارش گر حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: احمد شهید اصلا یک حقوقدان و یک عنصر منصف نیست بلکه یک عمله سیاسی است که از همان ابتدا علیه ملت ایران موضع گرفته است و به همین خاطر اجازه ورود وی به ایران داده نشد.

,

 

,

ما اسرائیل را مشروع نمی‌دانیم

, ما اسرائیل را مشروع نمی‌دانیم,

وزیر دادگستری با بیان این که ما اسرائیل را مشروع نمی‌دانیم، زیرا اسرائیل حق مردم را غصب کرده و باید این حق را به مردم بازگرداند، اضافه کرد: ما در اصل با اعزام گزارشگر به ایران مخالفیم چون ما از نظر حقوق بشر جایگاه ویژه‌ای در جهان داریم.

,

وی تاکید کرد: همین طور که در زمان انتخابات تمامی کاندیداها در قالب مناظره تلویزونی زنده و آزادانه مجال گفت‌وگو داشتند نشان می‌دهد که ما از آزادی بیان و صحبت برخورداریم و فضای نقد داریم اما اگر این نقد تبدیل به اقدام براندازانه و خرابکارانه شود، براساس قوانین کشور و همچنین قوانینی که در دنیا حاکم است، با آن برخورد می‌شود.

,

 

,

ضعف‌های دستگاه قضایی را می پذیریم

, ضعف‌های دستگاه قضایی را می پذیریم,

وزیر دادگستری همچنین با بیان این که ما ضعف‌های دستگاه قضایی خود را پذیرفته‌ایم، افزود: بنده همینجا تاکید می کنم که قوه قضائیه نه با فتنه‌گران خرده حسابی دارد و نه با مفسدان اقتصادی، بلکه به صورت عادلانه و صحیح و محکم پرونده‌ها را پیگری می‌کند.

,

پورمحمدی خاطرنشان کرد: دولت به مسئله بررسی مفاسد اقتصادی بسیار توجه ویژه داشته و هفته‌ای نیست که با اعضای دولت جلسه‌ای با موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه