اخبار داغ

مدرس و عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی در کرج؛

مبنای سیاست گذاری کشاورزی در کشور صحیح نیست/ هزینه واردات محصول کمتر از تولید محصول است!

مبنای سیاست گذاری کشاورزی در کشور صحیح نیست/ هزینه واردات محصول کمتر از تولید محصول است!
فرید ثابت خواستار ایجاد چنین بخش و ساختاری در حوزه ی آبیاری و کشاورزی شد تا از مصرف بی رویه و کشاورزی غیر اصولی جلوگیری شود تا برداشت محصولات به طور بهینه و مقرون به صرفه باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مدرس و عضو هیئت علمی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار شبکه دانشجویان البرز(اسنا) به تبیین شرایط کشاورزی و آبیاری کشور و استان و دیدگاه های خود در این زمینه پرداخت.
فرید ثابت عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی: اعمال مهندس ناظر در زمینه ی کشاورزی و آبیاری به مانند نظارت بر ساختمان ضروری است.
فرید ثابت که از سال 1378 مشغول به تدریس آبیاری و منابع و هم اینک عضو هیئت علمی مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) است، اعتقاد دارد که سیاست گذاری کشاورزی در کشور بر مبنای صحیحی نمی باشد. وی با اشاره به اینکه متوسط بارش کشور در حدود 250 میلی متر و در جهان 850 میلی متر است و تبخیر در کشور ما 2500 میلی متر و در جهان 700میلی متر است، اگر ما تولید اتی داشته باشیم به دلیل تبخیر 3 برابر جهان مصرف آب داریم.
وی اعتقاد دارد: «باید محصولاتی  تولید کنیم که آب کم بخواهد و راند مان بالا داشته باشد و با توجه به اینکه 90 درصد آب شیرین کشور در کشاورزی مصرف می شود کاهش مصرف آب ضروری است».
ثابت با اشاره با آماری از مقادیر مصرف آب در تولیدات کشاورزی و میزان مصرف سالانه ی آب های زیر زمینی افزود: امروزه به نسبت هزینه ای که برای تولید یک محصول می پردازیم، می توان آن محصول را با قیمت کمتر وارد کنیم.
در ادامه مهندس ثابت با مقایسه ی بخش کشاورزی و ساختمان در ایران و اشاره به کارکرد دقیق و مهندسی شده ی شهرداری  و بخش کانون مهندسی در تمامی شهرها، خواستار  ایجاد چنین بخش  و ساختاری در حوزه ی آبیاری و کشاورزی شد تا از مصرف بی رویه و کشاورزی غیر اصولی جلوگیری شود تا برداشت محصولات به طور بهینه و مقرون به صرفه باشد، در ضمن با این افراد متخصص و تحصیل کرده رشته ی کشاورزی که به طور گسترده دچار بیکاری هستند به شغل مناسب خود می رسند.
وی در ادامه افزود: «نیازی نیست که تمامی محصولات کشاورزی را خود تولید کنیم و می توان با تولید محصولات مناسب با آب و هوا و اقلیم کشور خود  و صادرات آن و خرید محصولات مورد نیاز از مصرف بی رویه و بیهوده ی انرژی، پول  و آب جلوگیری کنیم.
فرید ثابت در انتها خواستار مهندسی و طراحی خطوط بسته بندی  محصولات کشاورزی ارزشمند مانند پسته، زعفران و حبوبات در داخل کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه