اخبار داغ

آیت الله علم الهدی تشریح کرد:

۵۰ سال دروغ گویی دولت آمریکا به مردم کشورش/ استکبار به دنبال ارائه چهره‌ای «وحشیانه» از سیمای حج بود/ طرفداران آمریکا به چه طمعی به فکر بزک او هستند؟

۵۰ سال دروغ گویی دولت آمریکا به مردم کشورش/ استکبار به دنبال ارائه چهره‌ای «وحشیانه» از سیمای حج بود/ طرفداران آمریکا به چه طمعی به فکر بزک او هستند؟
امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر در طول 40 سال عمر نهضت امام، مرگ بر آمریکا در بوته شعار بود، از امسال، مرگ بر آمریکا در بوته شعور قرار گرفت و شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار آمیخته با شعور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، با گرامیداشت یاد شهدای فاجعه منا، گفت: این فاجعه در تاریخ حج بی‌نظیر بود، در بین تمام حوادثی که در طول تاریخ در حج انجام‌گرفته است، تاکنون، فاجعه‌ای این‌چنین در حج رخ نداده؛ یک فاجعه‌ای که حادثه نبود، تصادف نبود و پیش آمد نبود، فاجعه‌ای که یک آمیختگی از توطئه و بی‌لیاقتی بود، هم توطئه بود و هم بی‌لیاقتی حکام نابکار سعودی بود که این فاجعه رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

فاجعه منا، توطئه‌ای عمدی بود

, فاجعه منا، توطئه‌ای عمدی بود, فاجعه منا، توطئه‌ای عمدی بود,

وی ادامه داد: در همان ابتدا هم که این فاجعه رخ داد، بنده در همین نماز جمعه عرض کردم که این توطئه عمدی بود، بعداً هم بعضی‌ها به ما اعتراض کردند، یک مقدار علائم و نشانه‌هایی ظاهر شد که این توطئه عمدی بوده است، البته نه توطئه سیاسی داخلی در رقابت‌های حکومتی، یک توطئه حساب‌شده استکبار بود.

,

توطئه منا در راستای براندازی حج و اسلام بود

, توطئه منا در راستای براندازی حج و اسلام بود, توطئه منا در راستای براندازی حج و اسلام بود,

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دلیل اصلی این توطئه براندازی حج و براندازی اسلام بود، اظهار داشت: استکبار اگر حج را از بین ببرد، می‎تواند اسلام را نابود کند، می‌خواهند یک جریانی به وجود بیاورند که دیگر آرزوی حج در همه دل‌ها و مغزها و ایده‌ها بمیرد که هرکس امسال در حج مشرف بود، دیگر بعدازاین با این شرایط و اخبار، آرزوی حج در ذهن و دل او به وجود نیاید، چنین توطئه حساب‌شده استکباری بود که انجام گرفت.

,

وی ادامه داد: تمام راه‌ها را ببندند، جلوی مأمورین امدادی را بگیرند، نکته‌ای که ریاست محترم سازمان حج و زیارت فرمودند که نکاتی را هم در ضمن فرمایشاتشان اظهار داشتند که می‌گفتند نماینده محترم ولی‌فقیه در بعثه داشت ضجه می‌زد که مردم دارند کشته می‌شوند، به فریاد برسید و مأمورین جلوی افراد را گرفته بودند و نمی‌گذاشتند امدادگران بروند، از این نشانه برای توطئه عمدی ظاهرتر و بارزتر می‌خواهید، این یک توطئه استکباری بود، همه راه‌ها را ببندند، جلوی امدادگران را ببندند، یک عده مردم را در هم کلاف سردرگم بکنند و یک منظره‌ای نشان دهند که دنیا، سیمای حج را این‌گونه ببیند، که حج یک مراسم وحشیانه‌ای که مردم به جان هم افتاده‌اند، روی‌هم افتاده‌اند و ۷ هزار نفر خفه شدند و کمتر از دو ساعت ۷ هزار نفر جان دادند و روی‌هم افتادند.

,

استکبار به دنبال ارائه چهره‌ای «وحشیانه» از سیمای حج بود

, استکبار به دنبال ارائه چهره‌ای «وحشیانه» از سیمای حج بود, استکبار به دنبال ارائه چهره‌ای «وحشیانه» از سیمای حج بود,

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بعدازآن هم شروع کردند و اول گفتند آفریقایی‌ها راه را عوضی رفتند و این وضع را آفریقایی‌ها به وجود آوردند و بعد گفتند ایرانی‌ها این وضع را به وجود آوردند، این‌که بگویند آفریقایی، ایرانی و حاجی باعث این قضیه شده، یعنی مراسم حج یک مراسم وحشیانه است که مردم روی‌هم می‌افتند و همدیگر را خفه می‌کنند، این‌ها می‌خواستند یک همچین تصویری از حج در دنیا نشان دهند.

,

اقدام رهبر انقلاب، توطئه استکباری منا را نقش بر آب کرد

, اقدام رهبر انقلاب، توطئه استکباری منا را نقش بر آب کرد, اقدام رهبر انقلاب، توطئه استکباری منا را نقش بر آب کرد,

وی گفت: خدا ان شاالله بر برکات عظیم و عزیز این رهبر بیدار و هوشیار ما بیفزاید که اگر فریادهای قهرمان آفرین مقام معظم رهبری در مسائل منا نبود و اگر آن‌گونه باقدرت، توفنده حرف نمی‌زدند، چه‌بسا این مسئله در دنیا جا می‌افتاد و مردم فکر می‌کردند حج یعنی همین، این توطئه حساب‌شده بود منتها یک بی‌لیاقتی هم با این آمیخته شد که بعد سعودی‌ها نتوانستند دنباله این توطئه استکباری را که خودشان عامل اجرایی آن شدند از طریق آمریکا، نتوانستند دنباله آن را جمع کنند و آبروی این‌ها رفت.

,

امام جمعه مشهد مقدس خاطر نشان کرد: قضیه منا اگر ما بخواهیم در یک عنوان فاجعه منا را نام‌گذاری کنیم، باید بگوییم آمیخته‌ای از توطئه و بی‌لیاقتی است، این لغت و عنوانی است که فاجعه منا را مشخص می‌کند.

,

۱۳ آبان نشان‌دهنده پایمردی مردم پای ستون خیمه نظام بود

, ۱۳ آبان نشان‌دهنده پایمردی مردم پای ستون خیمه نظام بود, ۱۳ آبان نشان‌دهنده پایمردی مردم پای ستون خیمه نظام بود,

وی ادامه داد: مسئله دشمنی استکبار، یک مسئله کوچک ساده نیست، خیلی ریشه‌دارتر از این حرف‌هاست، من تشکر می‌کنم از همه شما برادران و خواهران و از جمیع عزیزانی که این حماسه عظیم و حماسه استکبارستیزی را در روز ۱۳ آبان، دو روز گذشته در کشور نمایش دادید و به دنیای کفر و استکبار نشان دادید که مردم ما در پایمردی پای ستون خیمه نظام و رهنمود رهبری تا کجا ایستاده‌اند.

,

 

,

عده ای دلداده غرب و آمریکا هستند

, عده ای دلداده غرب و آمریکا هستند, عده ای دلداده غرب و آمریکا هستند,

آیت الله علم الهدی گفت: یک عده افراد ساده لوح و یک عده اشخاصی که سطحی نگرند، البته حمل به صحت آن، آنجوری که در بیان مقام معظم رهبری هست، عنوان «ساده لوحی» است اما اگر یک مقدار تأمل کنیم، خود این ها یک دلدادگی به آنطرف آب و غرب دارند اگر نگوییم مزدور مخفیانه آمریکا و استکبارند، این ها آمده اند در بعضی از شبکه ها و سایت های خودشان گفته اند «آرزو می کنیم ۱۳ آبان امسال، آخرین سال مرگ بر آمریکا گفتن باشد»؛ اتفاقأ خبر ندارند که این اولین سال «مرگ بر آمریکا» است.

,

از امسال، شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار آمیخته با شعور است

, از امسال، شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار آمیخته با شعور است, از امسال، شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار آمیخته با شعور است,

وی تأکید کرد: اگر در طول ۴۰ سال عمر نهضت امام، مرگ بر آمریکا در بوته شعار بود، از امسال، مرگ بر آمریکا در بوته شعور قرار گرفت و شعار «مرگ بر آمریکا»، شعار آمیخته با شعور است.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: به دو جهت از امسال این شعار آمیخته با شعور شد، جهت اول این که مردم یقین پیدا کردند به دشمنی و خصومت آمریکا، این که بعضی می گفتند آمریکای امروز، دیگر آمریکای دیروزی که امام گفتند شیطان بزرگ، دیگر آن نیست و عوض شده؛ معلوم شد عوض نشده زیرا مدام می گفتند اگر شما بروید به طرف آمریکا، یک مقدار تنازل کنید از موضع خصومت و برخورد با استکبار، وضع فرق می کند، خب تنازل شد، مذاکره شد، دو سال طول کشید، همه مداراها، وفق ها با آمریکا انجام گرفت ولی ما می بینیم بعد از همه این ها، عربده کشی، نعره زدن و تهدیدکردن آنان از اول بیشتر شد.

,

وی ادامه داد: مردمی که ۶۰ سال از ۲۸ مرداد سال ۳۲ تا الان، دشمنی آمریکا را تجربه کردند و لمس کردند و امروز دشمنی آمریکا را با ما در یک اوج بالاتر می بینند، دیگر امروز مرگ بر آمریکا شان شعار نیست، مرگ بر آمریکای شان درک است، فکر است، خط و شعور در  زندگی سیاسی شان است.

,

امام جمعه مشهد مقدس افزود: جهت دوم، تفسیری است که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیرشان برای مرگ بر آمریکا قائل شدند، فرودند مرگ بر آمریکا، خدایی نکرده مرگ بر مردم آمریکا نیست، مرگ بر هژمونی آمریکاست، مرگ بر نظام سلطه آمریکاست؛ در جنایات آمریکا، مردم آمریکا بیش از مردم تحت ستم آمریکا در تمام مدت حاکمیت نظام سلطه ونظام هژمونی آمریکا ضربه خوردند و آسیب دیدند.

,

دروغ ۵۰ ساله هژمونی آمریکا به مردم خود

, دروغ ۵۰ ساله هژمونی آمریکا به مردم خود, دروغ ۵۰ ساله هژمونی آمریکا به مردم خود,

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا ۵۰ سال است که دارد به مردم خودش دروغ می گوید، گفت: ۵۰ سال قبل در جنگ ویتنام، گفت اگر این جنگ را ما نبریم و اگر ما مسلط نشویم و اگر ویتنام را شکست ندهیم، نسل ویتنام را برنیندازیم، ما دشمنانمان در روی کره زمین از بین نخواهند رفت، باید با همه قدرت برویم، بچه های مردم را گرفتند، به سرزمین دور به میدان جنگ بردند، حتی جنازه بچه های آمریکایی ها را هم برنگرداندند به جای جنازه ده ها هزار آمریکایی که در ویتنام نابود شدند،به جای هر کدام یک کارت برای پدر و مادر داغ دیده آوردند.

,

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مدتی گذشت، دوران جنگ سرد پیش آمد و بازهم به مردم آمریکا دروغ گفتند، مالیات ها را تا ۸۰ درصد درآمد بالابردند، پول مردم را گرفتند، پایشگاه های نظامی در اطراف دنیا ساختند، دولت های مردمی دموکراتیک را در کشورهای مختلف با کودتای آمریکایی سرنگون کردند، ناوگان جنگی را در اقیانوس ها به جولان درآوردند، با پول این مردم، با جان این مردم، با رمغ اقتصادی مردم آمریکا و گفتند اگر این کار را نکنیم، شوروی ما را براندازی می کند؛ این هم دروغ دوم.

,

جنگ در آمریکای لاتین به بهانه بقای آمریکا

, جنگ در آمریکای لاتین به بهانه بقای آمریکا, جنگ در آمریکای لاتین به بهانه بقای آمریکا,

وی تشریح کرد: بعد از مدتی که این عمل را انجام دادند، دوباره در مسئله کشتار و سرکوبی مردم آمریکای لاتین و جنگ هایی که در آمریکای لاتین راه انداخته اند، گفتند آمریکای لاتین همسایه ما هست، شوروی ها نفوذ کرده اند، جریان های کمونیستی به وجود امده، اگر این ها براندازی نشوند، آمریکای لاتین بر آمریکای شمالی مسلط می شود و ما از بین خواهیم رفت، بازهم به مردم دروغ گفتند.

,

دروغ حمله به عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی

, دروغ حمله به عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی, دروغ حمله به عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از این، دروغ بعدی که گفتند حمله به عراق بود؛ گفتند صدام دارای سلاح های کشتار جمعی است و ما اگر بنا باشد صدام و سلاح های کشتار جمعی اش را از بین نبریم، دوستان ما در منطقه آسیب می بینند و جنگ عراق را بر مردم عراق تحمیل کردند، ۴ هزار آمریکایی در کنار یک میلیون شهید عراقی کشته شدند و سربازان آمریکایی به جهنم رفتند به خاطر دروغ آمریکا به مردم خودش، وقتی هم وارد عراق شدند، دیدند سلاحی در کار نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: دروغ بعدی، حمله به افغانستان؛ نزدیک ۱۵ سال است این ها به افغانسان اردوکشی کردند، این همه هزینه می کنند، خرج می کنند از جیب مردم افغانستان به عنوان انتقام از ۱۱ سپتامبری که خودشان این ۱۱ سپتامبر را با توطئه و نیرنگ و حیله به وجود اوردند و بازهم دروغ به مردم خودشان گفتند.

,

انحراف قضافی از خط استکبارستیزی و بمب باران این کشور

, انحراف قضافی از خط استکبارستیزی و بمب باران این کشور, انحراف قضافی از خط استکبارستیزی و بمب باران این کشور,

امام جمعه مشهد مقدس افزود: دروغ بعدی شان این بود که قزافی را از خط منحرف کردند، قزافی استکبارستیز را به صورت قزافی  مزدور استکبار در آوردند و به عنوان این که ما می خواهیم به منطقه آفریقای شمالی مسلط شویم، مردم لیبی را بمب باران کردند، هزینه سنگین بر مردم آمریکا تحمیل کردند و باز هم دروغ گفتند.

,

بزرگ ترین دروغ آمریکا، وجود سلاح هسته ای در ایران بود

, بزرگ ترین دروغ آمریکا، وجود سلاح هسته ای در ایران بود, بزرگ ترین دروغ آمریکا، وجود سلاح هسته ای در ایران بود,

وی با بیان اینکه از همه این دروغ ها بزرگ تر، این که گفتند ایران سلاح هسته ای درست کرده و سلاح هسته ای ایران مخرب تمام دنیاست، گفت: با این دروغ چندین سال ارتباط اقتصادی مردم آمریکا را از یک کشور بزرگ منطقه خاورمیانه قطع کردند؛ این همه دروغ، یک دولت به ملت خودش در ۵۰ سال بگوید، مرگ بر آمریکا، مرگ بر دشمن مردم آمریکاست، مرگ بر دشمن ملت آمریکاست.

,

طرفداران آمریکا به چه طمعی به فکر بزک او هستند؟

, طرفداران آمریکا به چه طمعی به فکر بزک او هستند؟, طرفداران آمریکا به چه طمعی به فکر بزک او هستند؟,

آیت الله علم الهدی گفت: دولتی که نیم قرن سابقه دشمنی، عداوت و خصومت با همه دنیا دارد و از همه بیشتر سابقه خصومت و دشمنی اشت با ملت خودش است، کسانی که می خواهند آمریکا را به فرموده مقام مظعم رهبری بزک کنند، مگر این قابل بزک کردن هم هست؟ این دولتی با این همه جنایت، ۶۰ سال سابقه دشمنی با ما، ۵۰ سال سابقه دشمنی و دروغ و خیانت به ملت خودش، شما از چنین موجودی چه می خواهید؟ طمع کجا را دارید؟ چه فکر می کنمی خواهید که حالا فکر کرده اید که او را بزک کنید و او را آرایش کنید و بگویید آمریکای امروز، آمریکای دیروز نیست، کجایش عوض شده است؟

,

وی خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه در یک جلسه مذاکره گفته من در جنگ ویتنام بودم و جنگ بد چیزی است و دو سه تا هم آقای ساده اندیش، حالا چیز دیگر هم نمی گوییم چون مقام معظم رهبری گفتند مبادا خدایی نکرده به هیأت مذاکره کننده توهین شود، می گویند بله ویتنام واقعأ مسیرشان عوض شد، راهشان را تغییر دادند، وزیر امور خارجه آمریکا گریه کرده است.

,

هیچ ملتی به اندازه ملت ایران روشن اندیش نیست

, هیچ ملتی به اندازه ملت ایران روشن اندیش نیست, هیچ ملتی به اندازه ملت ایران روشن اندیش نیست,

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: او از جنگ گریه کرده؟ به خاطر جنگ اشک ریخته؟ همین امروز کجای جهان هست که آتش جنگ به دست آمریکای ملعون مشتعل نیست؟ و وزیر امور خارجه اش گریه کرده و شما این گریه را قبول کردید؟ امروز روی کره زمین هیچ ملتی رشد سیاسی اش و روشن اندیشی اش به حمد الله به اندازه بصیرت و روشن اندیشی مردم ما نیست.

,

وی با اشاره به اینکه این به برکت رهبر بیدار ساز است، نه تنها رهبر بیدار، گفت: رهبر بیدار ساز که یک لحظه بیدارسازی هایش نمی گذارد مردم ما غفلت زده شوند و به یک زندگی روتین و روزمره مردم ما قانع شوند و نفهمند و دشمن را نشناسند، آمریکا، تمام قدرتش در یک چیز است، در این ۵۰ سالی که به مردم خودش خیانت کرد، همش مردم خود را می ترساند، به هر کشوری که مسلط می شود، کارش این است که آن مردم را بترساند، فقط ترس ایجاد کند، هم حکامشان را بترساند که اگر بنا شد با من هماهنگ نباشید، تاج و کیانتان و حکومتتان از بین می رود و هم ملت را بترساند که اگر هماهنگ نباشید، نمی توانید زندگی کنید.

,

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: کار آمریکا ترساندن است و می خواهد با ترساندن کار خود را پیش ببرد؛ اگر مردمی مثل مردم نترسند، از هیچ چیزش نترسند، از تحریمش نترسند، از حمله اقتصادی اش نترسند، از تهاجم نظامی اش نترسند، از تجهیزات جنگ افزارش نترسند، این مردم آزاده تر و قهرمانانه ترین مردم هستند که نترسیدد و این ابزار شیطانی نابکارانه آمریکا در این مردم اثر نکرده.

,

وی ادامه داد: ما نباید بترسیم، چون ما حسین(ع) داریم، ما عاشورا داریم، ۸۴ زن و بچه در اسارت دشمن درآمدند، دشمن را مستأصل کردند، دشمن را از حرکت ابتکاری به انفعالی رساند، دشمن را شکست دادند، فقط با یک چیز، نترسدیدند، از هیچ چیز نترسیدند، از کتک نترسیدند، این ها را تازیانه می زدند و شلاق می زدند، حتی نمی گفتند نزن، نشان می دادند که نترسیدند، از گرسنگی، تشنگی و از قدرت نترسیدند، این نترسی دشمن را شکست داد و این ها را پیروز کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه