اخبار داغ

مشاور امور اقتصادی مطرح کرد؛

بسته پیشنهادی دولت مسکنی که بحران های اقتصادی را تشدید می کند

بسته پیشنهادی دولت مسکنی که بحران های اقتصادی را تشدید می کند
مشاور امور اقتصادی گفت :بسته پیشنهادی دولت یک مسکن موقت است ،به طور مثال 7هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی در این بسته پیشنهاد شده است لذا وقتی دولت 94 هزار میلیارد به پیمانکاران بخش خصوصی بدهکار است کدام پیمانکار قبل از تسویه بدهی های گذشته اش حاضر به فعالیت دوباره خواهد بود این بسته تنها بحران های اقتصادی را تشدید خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشکلات عدیده ای  دربخش تولید وجود دارد که به  کارگران بیشترین ضربه را وارد کرده است دراستان کرمان از ابتدای سال جاری حدود 6500 اعتراض واعتصابات کارگری وجود داشته است لذا در خصوص این مسئله "پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان" با حسین محمودی اصل به گفتگو نشسته است.
محمودی اصل در رابطه با معضلات مربوط به بخش تولید وصنعت  گفت : چیزی نیست که در یک دوسال اخیر رخ د اده باشد  لذا این معضل مربوط به شکل گیری اقتصاد و صنعت ما بوده و برخی از این مشکلات ساختاری است ، این سئوال  را در ذهن ایجاد می کند که آیا واحدهای تولیدی ما چند سال با سودهای بسیار بالا توان تولید وادامه مسیر را خواهند داشت.
مشاور امور اقتصادی افزود :واحد تولیدی که نرخ سود تسهیلات دریافتی اش 25 درصد ومیانگین سود تولید وی 7 یا 8 درصد است نمی تواند دوام بیاورد لذا  بدهی ها مرتب  استمحال وسنگین تر می شود  ، این عامل در دراز مدت مشکلات بسیاری را دراقتصاد ایجاد خواهد کرد .
وی با اشاره به  معضلات دیگر تصریح کرد : در بخش دیگر معضلات  تولید مربوط به نوسانات شدید در اقتصاد ایران است ،در سال 91 این نوسانات شدید را در ارز مشاهده کردیم  که ارتباط مستقیم بر قراردادهای بخش تولیدی ما داشت قیمت قراردادهای منعقد شده ،تامین مواد اولیه و واردات ماشین آلاتی که تولید کننده  به آن نیاز داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان", پایگاه خبری تحلیلی کارگران کرمان",
,
,
,

14 هزار میلیارد تومانی که به تولید کننده تعلق نگرفت

, 14 هزار میلیارد تومانی که به تولید کننده تعلق نگرفت,


محمودی اصل اذعان کرد :از دیگر سو  تولید داخلی ما در هدفمندی ضربه خورد جایی که بخش تولید سهم خودش را به سازمان هدفمندی از افزایش قیمت حامل های انرژی  پرداخت کرد اما هیچ را یانه ای برای  تولید دریافت نکرد ، درحالی که  مقررشده بود 30 درصد از یارانه به بخش تولید که حدود 14 هزار میلیارد تومان می شد پرداخت شود اما   به تولید کننده تعلق نگرفت.
مشاور امور اقتصادی  اظهار کرد : 5 سال از هدفمندی یارانه گذشته است که تنها درسال گذشته حدود 1000 میلیارد از سوی  دولت یازدهم به تولید کنندگان  اختصاص داده شد و در سال جاری هم از محل حذف یارانه ثروتمندان حدود 5200 میلیارد به بخش تولید تعلق خواهد گرفت ،ایران 6 میلیون ثروتمند ندارد بلکه از حذف یارانه اقشار پر درآمد این مبلغ باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه تا کنون  وعده  حذف یارانه اقشار پر درآمد محقق نشده است  ، ابراز کرد : در سال جاری این یارانه  به تولید گران اختصاص نخواهد گرفت تا کنون حدود 2 میلیون نفر با تاخیر حذف شده اند که در نهایت به 3 میلیون نفر خواهد رسید که به نظر می آید نصف همین بودجه را هم نتوان محقق کرد.
محمودی عنوان کرد : مشکلات  در عرصه تولید ساختاری است و در طول زمان اتفاق افتاده است لذا ازاین پس باید به فکر جلوگیری از وقوع  بحران باشیم.

,
,
,
,
,

فعالیت 14 هزار واحد تولیدی را در سال 91 از دست دادیم

, فعالیت 14 هزار واحد تولیدی را در سال 91 از دست دادیم,


مشاور اقتصادی  در خصوص بحران ناشی ازعدم توانایی در استمحال بدهی های واحد های تولیدی  گفت : فعالیت 14 هزار واحد تولیدی را در سال 91 از دست دادیم  لذا  باید از ایجاد بحران جدید ممانعت کنیم و شامل اکثر واحد های تولیدی ما خواهد شد زیرا آنان بعد از استمحال تسهیلات 24 درصدی به کسر وثیقه خواهند رسید که د رآن صورت توان توان استمحال بدههی های خود را نخواهند داشت.
وی اذعان کرد : در شرایط فعلی واحد های تولیدی ما مرتب بدهی های خود را افزایش می دهند  لذا با افزایش بدهی سود حاصل از تولیدات کاهش پیدا خواهد کرد لذا کاملا نشان دهنده آن است که چه اتفاقی خواهد افتاد، واحد های تولیدی به مرزی خواهند رسید  که برای باز پرداخت بدهی های خود امیدی نخواهند داشت  وسود این واحد ها منفی تر خواهد شد.
محمودی اصل عنوان کرد : درارائه گزارش های شش ماهه از سوی اکثریت شرکت ها  نشان  می داد که تعدیلات منفی داشتند لذا این یک زنگ خطر برای نظام بانکی است که بایستی به خودش آمده و نرخ سود تسهیلات بانکی را کاهش بدهد.
مشاور امور اقتصادی در رابطه با تاثیر بسته پیشنهادی دولت برای جلوگیری از بحران تولیدی اذعان کرد : بسته پیشنهادی دولت یک مسکن موقت است ،به طور مثال 7هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی در این  بسته پیشنهاد شده است لذا وقتی دولت 94 هزار میلیارد به پیمانکاران بخش خصوصی بدهکار است کدام پیمانکار قبل از تسویه بدهی های گذشته اش حاضر به فعالیت دوباره خواهد بود این بسته تنها بحران های اقتصادی را تشدید خواهد کرد .
وی در ادامه اظهار کرد :از بسته پیشنهادی دولت برای رفع مشکلات نباید هیچ انتظاری داشت و بالاخره تحریم ها سخت بوده است و بر اقتصاد کشور و تولید داخلی  فشار سختی وارد کرده است لذا اگر هر کشوری غیر از ایران و مردم مقاوم آن بود 6 ماه هم توان ایستادگی در مقابل ظالم را نداشت.
محمودی اصل درپایان خاطر نشان کرد :با لغو تحریم ها کار مسئولین سخت تر خواهد شد گرچه روزنه هایی از بستر سازی اقتصاد ایجاد  خواهد شد اما با لغو تحریم ها همه مشکلات ما حل نخواهد شد اما دیگر مسئولین بهانه ای برای رفع مشکلات اقتصادی درنوع عملکرد ها و پوشش ضعف هایشان نخواهند داشت.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه