اخبار داغ

حمیدرضا ترقی:

اشخاصی در زمان قرارداد الجزایر می گفتند از آمریکا می ترسیم/ مراقب نباشیم، سابقه ی تلخ قرارداد الجزایر تکرار می شود

اشخاصی در زمان قرارداد الجزایر می گفتند از آمریکا می ترسیم/ مراقب نباشیم، سابقه ی تلخ قرارداد الجزایر تکرار می شود
رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری، در ترکیب هیئت نظارت بر اجرای برجام باید افرادی از قوای سه گانه حضور داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح توس، درباره ترکیب و عملکرد هیئت نظارت بر اجرای برجام توسط دولت گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری، در ترکیب هیئت نظارت بر اجرای برجام باید افرادی از قوای سه گانه حضور داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: هیئتی که برای نظارت بر اجرای برجام تشکیل می شود، باید مراقب باشند که سابقه ی تلخ قرارداد الجزایر که آمریکایی آن را نقض کردند دوباره تکرار نشود.

,

 

,

ترقی تصریح کرد: افرادی که قرارداد الجزایر را امضاء و پیگیری کردند نتوانستند حقوق ملت ایران را به طور کامل تامین کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه این افراد از آمریکا ترسیده بودند، گفت: اشخاصی مانند بهزاد نبوی در زمان قرارداد الجزایر به صراحت اعلام کردند که ما از آمریکا می ترسیم و همین سبب عدم پیگیری این قرارداد شد.

,

 

,

رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: قرارداد الجزایر نشان می دهد که باید افرادی محکم، قوی و پایبند به اصول و آرمان های انقلاب در ترکیب هیئت نظارت بر اجرای برجام باشند و به هیچ عنوان مرعوب غربی ها و به خصوص آمریکایی ها نباشند.

,

 

,

ترقی بیان کرد: هیئت نظارت بر اجرای برجام باید از هوشیاری، توان علمی و کارشناسی بالا برای مراقبت از مسائل فنی در رصد این توافق برخوردار باشند تا بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

,

 

,

وی در پابان به خسارت های احتمالی ناشی از عدم نظارت بر اجرای برجام اشاره و تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در نامه خود به رئیس جمهور اشاره کردند، اگر این نظارت به درستی انجام نشود، ما علاوه بر خسارت از بین بردن و از دست دادن تعداد 13 هزار سانتریفوژ و بیش از 9 تن و 700 کیلو اورانیوم غنی شده ای که در اختیار داریم یک فرصت بسیار مهم در رابطه با بازگشت به نقطه صفر را نیز از دست خواهیم داد و این ها خسارت هایی است که به صدها میلیارد دلار کشور وارد می شود و قابل بازگشت و جبران به این سادگی نیستند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه