اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل نود مجلس:

نباید اجازه دهیم آنچه در الجزایر رخ داد تکرار شود

نباید اجازه دهیم آنچه در الجزایر رخ داد تکرار شود
نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: خواستار اجرای اقدامات متناظر در برجام شد و افزود: باید محکم باشیم تا آنچه در الجزایر رخ داد، تکرار نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با اشاره به مفاد بیانیه الجزایر در سال ۱۹۸۱، از اجرایی نشدن بندهای آن توافق سخن گفت و افزود: لغو تحریم های تجاری علیه ایران، استرداد دارایی ها و پول های بلوکه شده کشور ما و تعهد به عدم مداخله در امور داخلی ایران از مواردی بود که آمریکا در مقابل آزادسازی گروگانگیران خود به آن عمل نکرد و تنها بخشی از دارایی ها را بازگرداند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خانه خشتی,

حسین آذین با اشاره به اینکه بیانیه الجزایر به خوبی تنظیم نشده بود، یکی از مصادیق بدعهدی و عهدشکنی آمریکا را اجرایی نشدن این بیانیه عنوان کرد و گفت: همه این موارد در کنار هم نشان می دهد که آمریکا قابل اعتماد نیست.

,

وی با بیان اینکه بدعهدی آمریکا نسبت به هم پیمانانش نیز وجود داشته است، اظهار کرد: در گذشته نیز آمریکا نه تنها نسبت به ما، بلکه نسبت به هم پیمانان نزدیکش چون فرانسه، انگلیس، روسیه و چین نیز عهدشکنی کرد و سرشان کلاه گذاشت.

,

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی عدم استفاده از تیم قوی و کارشناسی در هر دو بیانیه الجزایر و برجام را از عوامل ضعف آن ها دانست و گفت: در مذاکرات کنونی، در مقابل تیم ۱۶ نفره ما جان کری با بیش از ۵۰ حقوقدان و بیش از ۱۲۰ کارشناس پای میز مذاکره حضور می یافت که نکته به نکته برجام را بررسی می کردند.

,

آذین در ادامه با تأکید براینکه منافع ملی نباید وجه المصالحه منفعت های حزبی، جناحی و گروهی قرار گیرد، تصریح کرد: برای مسائلی که جنبه ملی دارد باید از همه افراد و سلایق متخصص استفاده شود؛ یکی از کاستی های برجام عدم استفاده از تعداد زیادی افراد متخصص و مطلع بود؛ اگر عجله نمی کردیم توافق بهتری صورت می گرفت.

,

وی با بیان اینکه آمریکا هم اکنون به خاطر مسائل داخلی و منطقه ای به مذاکره با ایران احتیاج دارد، افزود: ایران کنونی، ایران سال ۵۸ و ۵۹ نیست و در مسائل کشورداری، نظامی و علمی پیشرفت هایی داشته و قدرتمند است.

,

آذین روش دشمن در توافقات گذشته و کنونی را بیان موارد قابل تفسیر و دو پهلو عنوان کرد و گفت: مفاد برجام دارای ابهام بوده و دشمن با تمام امکانات آن ها را بیرون آورده است؛ در مواردی که منافع خودش مطرح است، خیلی قاطع و واضح مفاد را بیان کرده اما در مواردی که منافع ملی ما درگیر است، با ارجاع، مسیر پر پیچ و خمی را ترسیم کرده که نشان دهنده دشمنی آن هاست؛ ما با دشمن مکاری روبرو هستیم و نباید خوشبین باشیم.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی انتشار شرایط نه گانه رهبری را در نتیجه عهدشکنی آمریکا در طول تاریخ بیان کرد و افزود: مقام معظم رهبری خطوط اصلی را تعیین و دغدغه ها را بیان کردند؛ دولت نیز باید طبق این شرایط پیش رفته و درخواست های رهبری را مد نظر قرار دهد.

,

آذین با توضیح اینکه آمریکای کنونی با آمریکای توافق الجزایر ، کودتای ۲۸ مرداد و کودتای نوژه، حمله طبس و یورش به نفت کش ها و سکوهای نفتی ایران و همکاری با صدام در جنگ نیابتی هشت ساله تفاوتی نکرده است، اظهار کرد: در حال حاضر فقط روش ها مؤدبانه تر شده؛ آمریکا و سیاست های آن همان است که در گذشته وجود داشته است.

,

وی هم چنین به سخنان اوباما در خصوص اهداف آمریکا نسبت به ایران اشاره کرد و گفت: فکر نکنیم با افرادی طرفدار حقوق بشر روبرو هستیم؛ هدف آمریکا از توافق و تعطیلی مراکز هسته ای، تغییر ساختار، رفتار و استحاله و نابودی نظام است.

,

حسین آذین خواستار اجرای اقدامات متناظر در برجام شد و افزود: در مقابل باید محکم باشیم تا آنچه در الجزایر رخ داد، تکرار نشود؛ ما می توانستیم همان زمان به جای آزادی همه گروگان ها، به نسبت متناظر و در مقابل اجرای هر بند از مفاد قرارداد افرادی را به نوبت آزاد کنیم؛ این بار هم باید مرحله به مرحله پیش رفته و اقدامات متناظر صورت گیرد.

,

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با ابراز امیدواری از حضور رهبر جامع الشرایط در رأس کشور، گفت: خوشبختانه کمبودها و کاستی هایی که مجلس نتوانست ببیند، رهبری تعیین کرد و دولت نیز باید در همین مسیر حرکت کند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه