اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تخطی از تذکرات رهبری تکرار قرارداد الجزایر را به دنبال دارد

تخطی از تذکرات رهبری تکرار قرارداد الجزایر را به دنبال دارد
باقر حسینی گفت:عدم توجه به تذکرات رهبری درنامه به رئیس جمهور دراجرای برجام تکرار قرارداد الجزایر را به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید "باقر حسینی"، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص هوشیاری ها درباره برجام و مراقب بودن بر روند اجرای آن برای تبدیل نشده به قرارداد الجزایر اظهار کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری بسیار زیبا و هوشمندانه و با دقت و ظرافت کامل رهبر معظم انقلاب فرمودند که به امریکا اعتاد نداریم به طور واقع بینانه همین گونه بوده که تجربه آن را به اثبات رسانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ایلام بیدار, ایلام بیدار,  ,

وی گفت: برای اینکه در ارتباط با برجام چنین اتفاقی نیفتد ما معتقدیم که آن تذکراتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند و همچنین طرح مجلس برای صیانت و اجرای درست درست جدی برجام باید به طور دقیق مورد توجه قرار بگیرد.

,

این نماینده مجلس افزود: در این زمینه ضرورت دارد که کمیته نظارت بر برجام نیز شکل بگیرد و این نظارت لازم بایستی به صورت مرتب و براساس مصوبه ای که مجلس داشته دولت مؤظف است که هر سه ماه یکبار گزارش های لازم را به مجلس ارائه دهد.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در تمام مراحل نظارت باید لحظه به لحظه انجام بگیرد چرا که اگر ما اقداماتی را انجام دهیم که ممتقابلا اقدام صورت نگیرد و از طرف دیگر امریکایی ها به تعهداتش عمل نکند ضرر خواهیم کرد.

,

حسینی بیان کرد: اقدامات باید پایا پای باشد و این نظارت باید صورت بگیرد که این امر تحقق پیدا کند و خطوط قرمزی که رهبری تعیین کردند حتما مو به مو باید اجرا شود تا این توافقی که صورت گرفته به سرانجام لازم دست پیدا کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: از آنجایی که شرایط برای امریکا هم شرایط خوبی نیست و قرار نیست که اروپایی ها بیش از این قربانی سیاست های امریکا شوند و بعید می دانم که که امریکا قصد داشته باشد در مراحل بعدی باز هم دبه دربایورند چرا که کشورهای اروپایی خود را قربانی این سیاست های امریکا نخواهد کرد.

,

وی تصریح کرد: به امریکا اصلا اعتمادی نیست ولی از طرف دیگر اروپایی ها اگر بخواهند عاقلانه رفتار کنند بهترین کار همین است که در صورت تداوم کارشکنی امریکا با وی همراهی نکنند و کنار بکشند.

,

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مواردی هم بوده که از قول خود دولتمردان غربی هم شنیدیم که مجبور به پذیرش برجام شدند در حالی که دنبال این بودند که ما غنی سازی نداشته باشیم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: امریکا تحت هیچ شرایطی به اهداف خبیث خود در قبال ملت ایران دست نخواهد یافت و با توجه به ضررهای کشورهای اروپایی در قبال تحریم ایران عقلانه ترین رفتار این کشورها این است که با ایران کنار بیایند و دست از حمایت امریکا برداند.

,

حسینی تأکید کرد: امیداور هستیم که امریکایی ها سر عقل بیایند و برجام را به نحو ممکن انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه