اخبار داغ

رکوردی تاریخی از بانوی معلول ایرانی؛ زهرا نعمتی سهیمه پارالمپیک را هم گرفت

رکوردی تاریخی از بانوی معلول ایرانی؛ زهرا نعمتی سهیمه پارالمپیک را هم گرفت
زهرا نعمتی دارنده مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن پس از کسب مدال نقره و سهمیه المپیک 2016 برزیل در مسابقات تیرو کمان قهرمانی آسیا، امروز (شنبه) در جریان رقابت های تیراندازی با کمان قهرمانی معلولان آسیا، طلایی شد و سهمیه پارالمپیک را هم کسب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در دومین روز از رقابت های قهرمانی تیر و کمان معلولان آسیا، دو نماینده کشورمان به نشان طلا و سهمیه مستقیم پارالمپیک دست یافتند.
زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی زنان با کسب نشان طلا و عنوان قهرمانی، موفق شد سهمیه مستقیم بازی های پارالمپیک ریو 2016 را بدست آورد و اکنون با در دست داشتن دو سهمیه المپیک و پارالمپیک، اولین ورزشکار دارای معلولیت ایرانی است که مجوز حضور در دو رویداد بزرگ جهانی در کمتر از یک ماه به دست آورده است.
مجید کاکوش دیگر نماینده ایران نیز در کلاس W1 کامپوند مردان موفق شد اولین نشان طلایی برون مرزی خود را به دست آورد و به سهمیه مستقیم پارالمپیک دست یابد.
سمیه عباسپور نیز که در مسابقات مرحله مقدماتی به عنوان اول دست یافته بود، امروز در مرحله نیمه نهایی مقابل نمایند عراق مغلوب شد و از راه یابی به فینال بازماند. وی در رقابت های رده بندی با اختلاف تنها دو امتیاز نشان برنز را از دست داد و به عنوان چهارم اکتفا کرد.
شهاب ریحانی دیگر نماینده ایران در رقابت های کامپوند انفرادی مردان در مرحله یک هشتم با موفقیت مقابل نماینده ژاپن پیروز شد و به یک چهارم راه یافت. وی در این مرحله مقابل چین مغلوب شد و از راه یابی به نیمه نهایی بازماند.
بدین ترتیب کاروان تیم مل تیراندازی با کمان معلولان ایران در دومین روز رقابت ها موفق به کسب دو سهمیه پارالمپیک و دو نشان طلا شد.
رقابت های تیر و کمان قهرمانی معلولان آسیا با حضور نمایندگان 15 کشور آسیایی از 22 تا 28 آبان ماه به میزبانی تایلند در بانکوک پیگیری می شود و تیم ملی تیراندازی با کمان معلولان ایران نیز با ترکیب زهرا نعمتی، سمیه عباسپور، شهاب ریحانی و مجید کاکوش در این رقابت ها حضور یافته است.

** زهرا نعمتی: تلاش می کنم دو مدال طلای المپیک و پارالمپیک را به دست آورم
دارنده مدال طلای بازی های پارالمپیک 2012 لندن پس از کسب سهمیه پارالمپیک 2016 برزیل گفت: در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی معلولان آسیا در بانکوک رقابت خیلی خوبی داشتم و حریف چینی ام خیلی خوب کار کرد. در تیر طلایی او را شکست داده و قهرمان شدم.
زهرا نعمتی با بیان اینکه رقابت خیلی خسته کننده بود و ۱۰ ساعت طول کشید، گفت: خیلی خوشحالم که موفق شدم سهمیه پارالمپیک را به دست آورم. از این به بعد تلاشم را مضاعف می کنم تا نتایج خوبی کسب کنم. از آنجایی که

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام /*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه