اخبار داغ

اوپک رکوردار کمترین قیمت نفت

اوپک رکوردار کمترین قیمت نفت
سبد نفتی اوپک بر اساس آخرین به‌روزرسانی سایت این سازمان با کاهش 1.03 دلاری 38.18 دلار در هر بشکه فروخته شد که نسبت به بالاترین قیمت پارسال 72 دلار و نسبت به بالاترین قیمت امسال 27 دلار کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد: هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز دوشنبه 25 آبان ماه، نخستین روز کاری بازارهای جهانی در هفته با کاهش یک دلار و 3 سنتی نسبت به روز چهارشنبه به 38.18 دلار در هر بشکه رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


بر اساس این گزارش، سبد نفتی اوپک روز جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی در هفته گذشته، 39.21 دلار در هر بشکه فروخته شده که نسبت به روز پیش از آن یک دلار کاهش یافته بود.

بر اساس جدول قیمتی ارائه شده از سوی اوپک، این نوع نفت روز سه‌شنبه سوم شهریور (25 آگوست) به 40.47 دلار رسید که کمترین قیمت این نوع نفت در سال 2015 به شمار می‌رود. پیش از این کمترین قیمت سبد نفتی اوپک در 13 ژانویه برابر با 41.50 دلار در هر بشکه ثبت شده بود اما این رکورد روز گذشته شکسته شد و به 38 دلار در هر بشکه رسید.

همچنین کمترین قیمتی که برای سبد نفتی اوپک در سال 2014 به ثبت رسید 52 دلار در هر بشکه بوده است.

بیشترین قیمت سبد نفتی اوپک در سال جاری میلادی روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه (6 می) به قیمت 64.96 دلار رقم خورده است.

قیمت نفت روز جمعه به علت تشدید فشارها بر قیمت این کالای اساسی در بازار در اثر افزایش ذخیره سازی‌های نفت خام هم در خشکی و هم در دریا بار دیگر کاهش یافت. در این روز نفت برنت 44.47 دلار و نفت خام آمریکا 40.73 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.

هر 2 نوع این نفت‌ها 8 درصد از ارزش خود را از دست دادند که بیشترین از نیمه ماه مارس (تقریبا 8 ماه گذشته) به شمار می‌رود. نفت برنت طی هفته گذشته 4 دلار و نفت خام آمریکا 3.65 دلار کاهش قیمت داشتند.

نفت خام که هفته گذشته 8 درصد از ارزش خود را از دست داده بود، پس از گشایش بازار در روز دوشنبه با سطوح بالای فعالیت مواجه شد چراکه تاجران در تلاش بودند جهت حرکتی بازار پس از حملات پاریس در روز جمعه را بیابند. قیمت نفت در این روز افزایش یافت اما این رشد قیمتی باز هم تحت تاثیر عرضه بیش از حد چندان قابل تامل نبود.

بازارها به محض گشایش، شروعی متشنج را تجربه کردند و قیمت نفت افزایش یافت. به گفته تاجران، افزایش قیمت‌ها بیشتر به علت احساس حاکم بر بازار بود. هر بشکه نفت آمریکا به 40.96 دلار و نفت برنت به 44.86 دلار رسید.

امروز نیز با از بین رفتن ریسک ناشی از حملات پاریس و تمرکز دوباره بر عرضه بیش از حد نفت و محصولات پتروشیمی، قیمت نفت کاهش یافت و افزایش‌های روز گذشته را از دست داد. نفت برنت دریای شمال 44.17 دلار و نفت خام آمریکا 41.19 دلار در هر بشکه معامله شد.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه