اخبار داغ

چرا ترکیه جنگنده روسی را هدف قرار داد؟

تغییر کد روسیه در ایران به دیکُد آمریکا در ترکیه/ واکنش روسیه چه خواهد بود؟

تغییر کد روسیه در ایران به دیکُد آمریکا در ترکیه/ واکنش روسیه چه خواهد بود؟
خبر سقوط جنگنده روسی توسط موشک های هوا به هوای ترکیه به یکباره تمامی رسانه های جهان را مبهوت کرد و بعد از یک شک رسانه ای تحلیل های گوناگونی بر این واقعه زده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر هامون، اما آنچه مهم تر از همه در این واقعه رخ می نماید یک گزاره استراتژیک است که به حضور اخیر پوتین در ایران بی ارتباط نیست.
پس از حضور پوتین در ایران و حضور بی وقفه وی در بیت مقام معظم رهبری و دیدار با ایشان و ابراز تمایل بسیار زیاد درباره همکاری های مشترک در عرصه بین الملل با ایران اسلامی چراغ خطر جدی برای ایالات متحده آمریکا روشن شد و اینبار کدهای قوی و بسیار دقیقی از همکاری بین ایران و روسیه در موضوع سوریه و آنهم پس از نشست وین به آمریکا ارسال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,


این کدها که حاوی در هم تنیدگی بسیار بالای مواضع بین المللی ایران و روسیه بود، با واکنش نسنجیده و زودهنگام طرف غربی رو به رو می شود.
پس از سقوط سوخوی روسی، اوباما به عنوان نماد نظام سرمایه داری آمریکا پس از دیدار با اولاند ابرازمی کند: "اگر روسیه به حمله علیه معارضان ادامه دهد، سرنگونی جنگنده‌هایش تکرار خواهد شد."

,
,
,


به عبارت دیگر اوباما با این موضع گیری خود کد روسیه در ایران را به دیکد آمریکا در ترکیه ترجمه کرده است. به عبارت صریح تر این موضع گیری اوباما حکایت از بالارفتن هزینه های ادامه عملیات نظامی روسیه در سوریه دارد.
ترکیه به عنوان متحد آمریکا در منطقه خواسته است با ارسال این کد به روسیه او را از هزینه های بالای موضع گیری هایش در ایران آگاه کند و به عبارتی تهدید آمریکا را به گوش روسیه برساند.آمریکایی ها هم از این مسیر خواهان آنند تا با بالا بردن هزینه ی جنگ در سوریه مانع عملیات های مشترک روسیه و ایران شوند.

,
,
,


روس ها اما در مقابل این دیکد در عملیاتی گسترده و در شمال سوریه و از مسیر حلب 20 تانک T90 را راهی خاک سوریه کرد و به طور غیررسمی آغاز عملیات زمینی روسیه در سوریه را اعلام کرد و اینگونه به تهدید آمریکا پاسخ داد. اگر جنگ زمینی روسیه در سوریه آغاز شود باید منتظر تغییرات راهبردی در منطقه و جهان باشیم که این مهم در آینده مشخص خواهد شد.

,
,


انتهای پیام/گ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه