اخبار داغ

به بهانه هم دستی ترکمن ها با النصره؛

آیا ترکمن های هم پیمان النصره انسان تر اند؟

آیا ترکمن های هم پیمان النصره انسان تر اند؟
چرا زمانی که داعش، مردم مظلوم سوریه را به خاک و خون کشید و این همه فاجعه آفرید برای مظلومیت این مردم صدا در گلویتان خشکیده بود و دم نمی زدید؟ مگر ترکمن ها انسان تر از بقیه هستند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حیرت و گیجی از دیدن پیام های شبکه های اجتماعی سرتا پای وجودم را فرا گرفت. موج عظیم مظلوم نمایی برای ترکمن های سوریه چنان برخی کانال ها را درنوردیده است که نفس کشیدن را برای هر انسانی سخت می کند. فریاد ها تو را اینچنین می خواند که چه نشسته ای که ترکمن های سوریه زیر بمباران کمونیست های بی شرف مظلومانه کشته می شوند. همین پوتین ملحد که حکومت ایران چون یک متحد استراتژیک تحویلش میگیرد، جنگنده هایش را برای کشتار مردم بی دفاع ترکمن بسیج کرده است. حتی اردوغان ترک هم حواسش هست که اگر هواپیمای روسیه را ساقط کرده است باید به گونه ای ربطش دهد به ترکمن ها. که ای جماعت اگر ما جنگنده ای را ساقط کرده ایم نمی دانیم متعلق به کیست اما داشت ترکمن های سوریه را به اسم داعش می کوبید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

تمامش متضاد است. هرچه نگاه میکنی نمیتوانی درک کنی که مگر می شود این همه پست فطرت بود و این همه دروغ و تضاد را یک جا جمع کرد؟ برای این که حساب کار دستتان بیاد حوادث چند سال اخیر را برایتان مرور می کنم.

,

از زمانی که چهره سوریه خون آلود شد آقایان دم نزدند. آن سان که دختران و زنان سوری دست بسته و بی حجاب به اسارت برده شدند حضرات سکوت کردند. آن زمان که کودکان سوری به جرم داعشی نبودن تیرباران می شدند همچنان سکوت کردند و این سکوت ادامه داشت تا زمانی که داعش وارد موصل عراق شد. پس از آنکه از موصل هم گذشت و تلعفر را گرفت و همچنان وحشیانه به فتوحات خود ادامه داد برخی ها یادشان آمد که باید رگ همزبانی شان باد کند و غیرت فوران کند تا بلکه بیانیه ای صادر کنند و تجمعی کنند و اعتراضی کنند به این که ای اهل عالم، داعش فاجعه آفریده است و همزبانان ما را وحشیانه از دم تیغ میگذارند. جالب تر آن است که لبه تند و تیز این اعتراضات به سوی جمهوری اسلامی ایران بود که چرا ایران کاری نمی کند و چرا سپاه پاسداران که توانی دارد و زور بازویی، داعش را از کشتار هم زبانان ما باز نمی دارد؟ و البته کسی از اردوغان هم  نپرسید که چرا داعش از مرز ترکیه مسلح میشود؟! و چرا تو کاری نمی کنی؟

,

 هجمه و تبلیغات این حضرات بالا گرفت تا این که محاصره آمرلی توسط سردار سلیمانی شکست. آمرلی دیگر منطقه ترکمن نشین عراق به دست سردار ایرانی از داعشی که ترکیه حمایتش میکرد نیمه جانی سالم به در برد. زبانشان دوباره بند آمد. و این سکوت ادامه داشت تا اکنون. اکنون که برخی ترکمن نشینان سوریه دست به دست جبهه النصره سلاح به دست گرفته اند و به سمت مردم سوریه نشانه می روند. صدایشان درآمده که چه نشسته اید که ترکمن نشین های سوریه را حامیان بشار اسد (همان کمونیست ملحد) به گلوله بسته اند.

,

تضاد آنجاست که باز این حضرات نمی پرسند چرا داعش هم این ترکمن ها را می کوبد؟ چرا داعشی که تحت الحمایه ترکیه است ترکمن ها را به گلوله می بندد؟ گیج کننده است منطق این حضرات. اگر خیال می کنید ترکیه با داعش مخالف است اخبار ارسال سلاح از گری سپی را مرور کنید که ترکیه به نام کمک های انسان دوستانه برای داعش سلاح ارسال می کند.

,

هنوز برای این حضرات  مفهوم انسانیت روشن نیست. کور کورانه هم زبانی را بهانه می کنند و به هر که دستشان می رسد طعنه ای و زخم زبانی میزنند. برایشان قابل درک نیست که اگر انسانیت حرمت دارد نباید با النصره ای که انسان می کشد و جرم و جنایت می کند هم دست شد. هنوز برایشان قابل درک نیست که تا کنون در فجایع سوریه بیش از 300 هزار انسان کشته شده است و باید برای این جنایت یقه چاک کرد و فریاد انسانیت سر داد نه برای برخی ترکمن هایی که خود دستی بر آتش این فاجعه دارند.

,

سوال آخر آنکه چرا زمانی که داعش، مردم مظلوم سوریه را به خاک و خون کشید و این همه فاجعه آفرید برای مظلومیت این مردم، صدا در گلویتان خشکیده بود و دم نمی زدید؟ مگر ترکمن ها انسان تر از بقیه هستند؟ و مگر انسان بودن به نژاد و زبان است؟

,

کاش این حضرات برای یک بار هم که شده انسان را تعریف کنند و جایگاه نژاد و زبان را دراین تعریف برای خودشان روشن کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه