اخبار داغ

حیازدایی توسط مانکن های پشت ویترین

حیازدایی توسط مانکن های پشت ویترین
شاید شما هم در گذر از خیابان‌ مغازه‌های بوتیک و فروش لباس را ببینید و متوجه مانکنهایی شوید که با لباس‌های رنگارنگ و مدل‌های ظاهری و پوششی عجیب و غریب و ژست‌های وقیحانه از پشت ویترین نگاهمان می‌کنند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا و به نقل از سایت تیار ،مانکن ها معمولا در تمام مغازه ها پشت ویترین دیده می شوند، از انواع آنها برای نشان دادن و تبلیغ مدل های مختلف لباس استفاده می شود با وجود اینکه  آنها با سکوت کامل پشت ویترین های پر نور و پر زرق و برق زندگی می کنند روزی با لباسی گران قیمت و روزی لباسی معمولی و به تعداد همه سلایق مختلف رنگ عوض می کنند اما این سکوت آنان به سان تیری در تاریکی عمل می کند تیری که درست قلب فرهنگ و اعتقادات بینندگان را نشانه رفته است.

, سایت تیار , مانکن ها معمولا در تمام مغازه ها پشت ویترین دیده می شوند، از انواع آنها برای نشان دادن و تبلیغ مدل های مختلف لباس استفاده می شود با وجود اینکه  آنها با سکوت کامل پشت ویترین های پر نور و پر زرق و برق زندگی می کنند روزی با لباسی گران قیمت و روزی لباسی معمولی و به تعداد همه سلایق مختلف رنگ عوض می کنند اما این سکوت آنان به سان تیری در تاریکی عمل می کند تیری که درست قلب فرهنگ و اعتقادات بینندگان را نشانه رفته است.,

در اکثر پاساژها ،مغازه هایی که از مانکن برای نمایش اجناس خود استفاده می کنند گاهاً مشاهده می شود که مانکنی را بدون لباس و عریان در پشت ویترین مغازه خود و در ملأ عام گذاشته اند غافل از آنکه مشاهده این مانکن شاید افکاری بیمارگونه را در ذهن بینندگانش بیافریند و یا حتی موجب قبح زدایی برخی مسائل اعتقادی در سطح اجتماع شود و به نوعی عریانی و بدپوششی را در سطح جامعه عادی جلوه دهد و شاید الگویی شود برای نوع پوشش برخی از شهروندان و ناهنجاری‌های رفتاری و انحرافات اخلاقی را به ویژه در نسل جوان بیدار کند.

,

, ,

روش‌های قرار دادن و پوشانیدن پوشاک یا روسری به این مانکن‌ها یکی از اقدامات اساسی در زمینه قبح‌زدایی از بدحجابی در جامعه است چراکه با تماشای موهای پریشان از زیر شال یا روسری یک مانکن، فرد ناظر به ویژه کودکان و نوجوانان چنین آموزش می‌بینند که این الگوی درست پوشش است. وقتی عابرین با چنین مناظری مواجه می‌شوند، الگوی منفی رفتاری دریافت می‌کنند و کم کم این صحنه ها برای آنها عادی می‌شود و افراد هم به خود اجازه می‌دهند با همان ظاهر در خیابان‌ها ظاهر شوند که این همان عادی‌سازی زشتی‌ها در جامعه است.

,

متأسفانه این مانکنها خواسته یا ناخواسته، بدپوششی و عریانی را در جامعه ترویج می دهند ژست برخی از این مانکن‌ها و حالت‌هایی که پشت ویترین ساخته شده یا قرار گرفته‌اند به اندازه‌ای نامتعارف و زشت است که حتی به تنهایی هم نمی‌شود ایستاد و به آن نگاه کرد چه رسد به همراه خانواده!

,

با وجود اینکه بخش نامه‌ای در زمینه استفاده از مانکنها به مغازه داران ابلاغ شده مبنی بر اینکه نمایش مانکن هایی که برجستگی‌های بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد، مانکن ها بدون سر یا نیم سر باشند و ... ممنوع است اما کو مغازه داری که به این بخش نامه ها عمل کند.

,

پس از تحقیق در این زمینه و مشاهده مانکنهایی که با انواع و اقسام مدلهای وقیحانه پشت ویترین مغازه ها حتی بدون روسری خودنمایی می کنند این سوال در ذهنم نقش بست که چه سازمان و نهادی مسئول مقابله با این وضعیت است !

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه