اخبار داغ

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی مطرح کرد؛

جایگزینی مقیاس های کیفی در کارنامه های توصیفی اشتباه بزرگ معلمان

جایگزینی مقیاس های کیفی در کارنامه های توصیفی اشتباه بزرگ معلمان
رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی گفت:اشتباه بزرگ معلمین ما این است که مقیاس کمی را برداشته و مقیاس کیفی را جایگزین آن کرده اند یعنی با حذف نمره گزینه های خیلی خوب ،خوب ،متوسط و ضعیف وارد کارنامه ها شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰ ،چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش کارنامه های توصیفی در مقطع ابتدایی را جایگزین کارنامه های نمره ای کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰,

بعد از گذشت چند سال از جایگزینی این نوع کارنامه برخی معلمان به آن اعتراض کرده و اظهار داشتند که این نوع ارزشیابی سبب کاهلی و بی توجهی دانش آموزان به درس خواندن شده است.

,

به دنبال آشنایی بیشتر با این نوع کارنامه ها و نحوه ارزشیابی توسط آن به سراغ سید احمد حسینی نسب رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی در کرمان رفتیم.

,

حسینی نسب در این خصوص عنوان کرد: هدف از جایگزین کردن کارنامه های توصیفی به جای کارنامه های نمره ای این است که یک بازخورد مناسب به دانش آموز ارائه شود و بهبود در یادگیری دانش آموزان صورت گیرد.

,

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی توضیح داد: در ارزشیابی کمی یا نمره ای یک عدد به دانش آموز داده می شد و بر اساس آن دانش آموز به تعداد غلط های خود پی می برد در حالی که هیچ برداشتی از نمره دریافتی خود نداشت.

,

وی افزود: در ارزشیابی کیفی یا توصیفی کارشناسان معتقدند که وضعیت آموزشی دانش آموزان توصیف می شود در حالی که نقاط قوت و محاسن دانش آموزان در هر بخش گفته می شود البته بیان نقاط ضعف هم سبب می شود تا راهکار های لازم برای رفع این ضعف ارائه شود.

,

حسینی نسب تصریح کرد: متاسفانه معلمین ما مقیاس کمی را برداشته و مقیاس کیفی را جایگزین آن کرده اند یعنی با حذف نمره گزینه های خیلی خوب ،خوب ،متوسط و ضعیف وارد کارنامه ها شده اند.

,

رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی ادامه داد:مقیاس کیفی که معلمان در طول سال ارائه می کنند اشتباه است و جایگاه آن در کارنامه ایست که آخر سال به والدین ارائه می گردد.

,

وی  در خاتمه بیان کرد: بر اساس این طرح ارزشیابی، فرایندی است نه تنها بر اساس وضعیت دانش آموز در امتحانات میان ترم و پایان ترم ، در پایان سال کارنامه ای به دانش آموز ارائه می گردد که دارای سه صفحه است که  وضعیت دانش آموز در آن شرح داده شده و در یکی از این صفحه ها بامقیاس خیلی خوب و... وضعیت نهایی اعلام می گردد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه