اخبار داغ

در گفت‌وگو با عضو شورای بسیج جامعه پزشکی استان قزوین:

توصیه‌های طب سنتی برای زائران پیاده اربعین حسینی/"روغن سیاهدانه" بهترین مداوا برای دردهای مفصلی ناشی از پیاده‌روی

توصیه‌های طب سنتی برای زائران پیاده اربعین حسینی/"روغن سیاهدانه" بهترین مداوا برای دردهای مفصلی ناشی از پیاده‌روی
یک کارشناس طب سنتی گفت: با توجه به این‌که از گروه‌های سنی مختلفی در پیاده‌روی اربعین شرکت دارند، توصیه می‌کنیم که زائران برای حفظ سلامتی و انرژی خود از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که طبع گرم دارند در طول مسیر استفاده کنند و با استفاده از روغن‌های گیاهی مانند بابونه و سیاهدانه از دردهای مفصلی و تاول‌ها پیشگیری کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا پیرامون توصیه‌های طب سنتی به زائران پیاده کربلای معلی در اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به این‌که از گروه‌های سنی مختلفی در این راهپیمایی عظیم شرکت دارند، توصیه می‌کنیم که برای حفظ سلامتی و انرژی خود به چند نکته اساسی توجه ویژه داشته باشند.

محمدبیگی، گفت: حفظ دمای متعادل بدن بسیار مهم است با توجه به سرمای هوا و شیوع بیماری‌های تنفسی مانند لارنژیت و سرماخوردگی‌ها باید مسافران پوشش مناسب و گرمی داشته باشند و با کلاه پیشانی خود را پوشش دهند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مسیر بیابانی و سنگین است در این سفر استفاده از کیسه‌های خواب برای محافظت از گزند حشرات بسیار مفید است.

همچنین توصیه می‌شود که بعد از هر نیم ساعت راه رفتن پنج دقیقه استراحت داشته باشند.

نوشیدنی آبلیمو و عسل برای رفع عطش و خستگی
این کارشناس طب سنتی درباره نوع تغذیه مناسب برای افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت دارند، گفت: یکی از نوشیدنی‌های مناسب در طول راه نوشیدنی آّبلیمو و عسل است که برای رفع خستگی، عطش و کسب انرژی راه رفتن بسیار مفید است.

همچنین تغذیه از خشکبار مانند نخودچی، کشمش، خرما، انجیر و میوه‌ها خشک شده که طبع گرمی دارند سبب تولید انرژی مضاعفی در بدن می‌شود.

وی توصیه کرد که افراد این اقلام خشک شده را به همراه داشته باشند و از دست‌فروشان خریدی نکنند.

از خوردن فست‌فود در بین راه بپرهیزید
محمدبیگی، تصریح کرد: استفاده از غذاهای فست‌فود و حاوی سس به دلیل وجود نیترات و نگهدارنده‌ها و مواد شوری که در سوسیس کالباس استفاده شده به هیچ‌وجه مناسب نیست و عطش کاذب برای فرد ایجاد می‌کند، مطمئنا لقمه نان و پنیر به همراه گردو مفیدتر خواهد بود.

وی افزود: به علت ازدحام جمعیت وجود بیماری‌های واگیر مانند سرماخوردگی‌ها، برونشیت، آنفولانزا و اسهال در مسیرهای پیاده‌روی بسیار شدت پیدا می‌کنند، برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها توصیه می‌کنیم با افراد مختلف زیاد دست ندهند و در صورت استفاده از سرویس‌های بهداشتی حتما برای شستشوی دست‌ها از صابون استفاده کنند.

گرانول‌های گیاهی پلانتاژل برای درمان اسهال توصیه می‌شوند
محمدبیگی، در ادامه گفت: برای جلوگیری از بیماری‌های اسهالی توصیه می‌کنیم که از غذاهای مطمئن استفاده کنند و در صورت ابتلا به اسهال خوردن دم‌نوش پنیرک، پونه و آویشن در حکم آنتی‌بیوتیک است، همچنین گرانول‌های گیاهی وجود دارد به بنام پلانتاژل که حاوی بارهنگ و چند نوع گیاه دیگر است که آزردگی‌های مخاط روده بر اثر اسهال را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: خوردن شربت گل بنفشه برای درمان تهوع بسیار خوب است و در برطرف کردن گلودرد هم مناسب است.

زائران دردهای مفصلی ناشی از پیاده‌روی را با روغن سیاهدانه التیام دهند
این کارشناس طب سنتی با اشاره به پیاده‌روی طولانی در مسیر کربلا گفت: به علت پیاده‌روی طولانی درد مفاصل و تاول‌های پا عارض می‌شوند که روغن سیاهدانه برای درد مفاصل بسیار مناسب است و روغن بابونه، پماد بابونه، روغن بنفشه و روغن اسطوخودوس برای درمان تاول پا مناسب هستند که خستگی پا را نیز برطرف می‌کنند.

وی افزود: برای برطرف کردن خشکی پوست و عرق‌سوز شدن هم می‌توان از روغن بنفشه استفاده کرد.

محمدبیگی، مصرف درباره پودر خوراکی آلوئه‌ورا گفت: این پودر خوراکی سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، دیابت و اسهال تقویت کرده و مرطوب کننده مناسبی برای پوست است.

وی افزود: در مواقع بیماری یا پیشگیری از بیماری می‌توان یک سوم قاشق چایخوری از این پودر را در یک لیوان آب جوشیده ریخته و آبلیمو و عسل به آن اضافه شود.

محمدبیگی، خاطرنشان کرد: زائران باید از ظروف سهل‌الحمل شخصی استفاده کنند و از خوردن غذا با دیگران در یک ظرف خودداری و در هر وعده غذایی یک نوع غذا را استفاده کنند و از چندخوری بپرهیزند.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
, نوشیدنی آبلیمو و عسل برای رفع عطش و خستگی,
,
,
,
,
,
,
, از خوردن فست‌فود در بین راه بپرهیزید,
,
,
,
,
, گرانول‌های گیاهی پلانتاژل برای درمان اسهال توصیه می‌شوند,
,
,
,
,
, زائران دردهای مفصلی ناشی از پیاده‌روی را با روغن سیاهدانه التیام دهند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه