اخبار داغ

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس عنوان کرد:

تسهیلات خودرو باری از دوش اقتصاد برنداشت/یکی از راه‌های خروج از رکود الویت‌بندی حل مشکلات اقتصادی است

تسهیلات خودرو باری از دوش اقتصاد برنداشت/یکی از راه‌های خروج از رکود الویت‌بندی حل مشکلات اقتصادی است
عضو کمیسیون فراکسیون ضد رکود مجلس با بیان اینکه تسهیلات 25 میلیونی خودرو تاثیری بر خروج از رکود اقتصاد کشور نداشت، گفت: برای خروج از رکود باید مشکلات و معضلات اقتصادی را الویت بندی کرد و با برنامه ریزی صحیح و کارشناسانه اقدام به رفع این معضلات کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از «رازق» کمیسیون ضد رکود مجلس در حالی در هفته گذشته تشکیل شد که دولت با اجرای تصمیمات خود سعی بر خروج از رکود اقتصاد کشور داشته است اما اجرای تصمیمات دولت نه تنها تاثیری برای خروج از رکود بخش هایی که خود دولت در نظر گرفته بود نداشت بلکه باعث بروز معضلات جدیدی نیز در این بازار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «رازق»,

تا قبل از مطرح شدن تسهیلات 25 میلیون خودرو برای خروج از رکود این بخش از بازار، مردم خواهان این بودند تا قیمت ها نسبت به قبل کاهش و کیفیت خودرو ها نیز افزایش یابد که همین موجب شده بود تا خرید و فروشی در بازار خودرو شکل نگیرد و به تبع آن بازار خودرو در رکودی شدید به سر می برد.

,

اما دولت با دیدن چنین شرایطی خروج از رکود این بخش از بازار را بی تاثیر بر سایر بخش های دیگر اقتصاد ندانست و تصمیم بر تزریق نقدینگی  و تسهیلات به این بخش گرفت.

,

با این وجود از نظر بسیاری از کارشناسان اقتصادی بهتر می بود دولت به جای اختصاص تسهیلات به بخش خودرو بخش مسکن را برای خروج از رکود در نظر می گرفت چرا که بیش از 300 رشته شغلی را به دنبال دارد و همچنین یکی از نیاز های اساسی مردم به حساب می آید.

,

سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری«رازق» با اشاره به عملکرد ها و وظایف فراکسیون مذکور اظهار داشت: هدف از تشکیل چنین فراکسیونی رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور به همراه رکود و تورم است و الویت با حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین اجرای مصوبات روی زمین مانده و پیگیری موانعی است که بر سر راه حل این مشکلات وجود دارد.

, «رازق»,

وی با بیان ارزیابی خود از عملکرد ضد رکودی دولت عنوان کرد: دولت بیشتر تمرکز خود را روی مسائل سیاسی و بین المللی گذاشته و از داخل غافل شده است که همین موضوع باعث شده تا مشکلات اقتصادی مردم تشدید گردد و علی رغم تذکرات متعدد  مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید از داخل غافل شد چرا که بسیاری از مشکلات ما با تدابیر داخلی و تکیه بر خود حل خواهد شد، باز هم دولت به این موضوع توجه کمتری داشته است.

,

عضو فراکسیون ضد رکود مجلس در ادامه افزود: این بدان معنا نیست که ما باید اقدامات سیاسی و بین المللی خود را رها کنیم بلکه باید در کنار چنین پیگیری هایی از مسائل و مشکلات داخلی نیز غافل نشویم تا صنعت و اقتصاد کشور در کشاکش رکود فلج نشود و امیدواریم با اهتمامی که نمایندگان مجلس دارند هرجا که لازم باشد دولت را یاری کنیم و یا در مسائلی دولت را مجاب کنیم.

,

هاشمی در ارائه راهکاری عملی برای خروج از رکود بیان داشت: برای خروج از رکود باید مشکلات و معضلات اقتصادی را الویت بندی کنیم و باید با نگاهی کارشناسه بررسی کرد که حل کدام معضلات برای خروج از رکود در الویت قرار دارند.

,

وی ادامه داد: نباید منابعی را که در دسترس است به راحتی خرج اموری کنیم که در حل مشکلات اقتصادی ما را یاری نکند برای مثال بودجه ای که برای تسهیلات خودرو در نظر گرفته شد مشکلی که از روی دوش اقتصاد برنداشت هیچ بلکه مشکل جدیدی نیز به معضلات قبلی اضافه شد و همه اینها نشان از بی تدبیری دولت در اداره امور و برنامه ریزی برای خروج از رکود دارد.

,

رئیس کمیسیون عمران مجلس با توجه به اینکه در حال حاضر به خاطر کمبود منابع باید حل مشکلات اقتصادی را الویت بندی کنیم تصریح کرد: اگر در همین بحث خودرو با مشکل کمبود منابع مواجه نبودیم ایرادی نداشت تا به شرط افزایش کیفیت خودرو سازان و بهره وری بیشتر این تسهیلات در اختیار خودروسازان قرار گیرد و درصدی از  بودجه به این بخش تخصیص داده شود اما وقتی که ما موضوع مهتری مثل مسکن داریم که اصلی ترین نیاز مردم محسوب می شود و می تواند صنعت ما را از رکود خارج کند و اشتغال را نیز افزایش دهد تمام منابع خود را خرج خودرو کنیم نشان از بی تدبیری است.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه