اخبار داغ

در گفت‌وگویی با یکی از مدافعان طرح «تصویب قانونی روز مجلس»:

«شهید مدرس» دین را قربانی سیاست‌بازان حرفه‌ای نکرد/ مدرس جمله «سیاست ما عین دیانت ماست» را در عمل پیاده کرد

«شهید مدرس» دین را قربانی سیاست‌بازان حرفه‌ای نکرد/ مدرس جمله «سیاست ما عین دیانت ماست» را در عمل پیاده کرد
نماینده دوره چهارم مجلس که یکی از مدافعان طرح «تصویب قانونی تعیین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به عنوان روز مجلس» بوده، گفت: شهید مدرس قبل از اقدام به طرح جمله «سیاست ما عین دیانت ماست»، آن را در عمل تمام احوالات و ابعاد زندگانی خود پیاده کرد و ان‌ها لازم و ملزوم یکدیگر می‌دانست و به بهانه شعار کهنه‌ استعمار پیر که «سیاست پدر و مادر ندارد»، دین را قربانی سیاست‌بازان حرفه‌ای نکرد و سر موکلان خود را با کلاه گشاد «سیاست است دیگر» نپوشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  آوای سیدجمال؛ به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس و روز مجلس بر آن شدیم تا با ورق زدن تاریخ  دلیل نامگذاری روز دهم آذرماه به عنوان روز مجلس را بررسی کنیم که با یکی از مدافعان «تصویب کلیات طرح قانونی تعیین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به عنوان روز مجلس» آشنا شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

حجت‌الاسلام والمسلمین علی زادسرجیرفتی امام جمعه سابق اسدآباد، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در سه دوره مجلس شورای اسلامی و یکی از فعالان سیاسی کشور است که در دوره چهارم مجلس به عنوان مخبر(سخنران) کمیسیون ارشاد و هنر اسلامی در آن زمان طرح «قانونی کردن تعیین سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به عنوان روز مجلس» را از سوی کمیسیون ارشاد و هنر اسلامی در مجلس شورای اسلامی  ارائه کرده است.

,

ایشان با سخنرانی که در آن دوره مجلس داشته، با دفاع از این طرح، آن را یکی از افتخارات مجلس چهارم دانسته و اظهار کرده است: از تاریخ تصویب این قانون روز دهم آذرماه که مصادف است با سالروز شهادت مجتهد و سیاستمدار متعهد و مبارز، آیت‌الله سیدحسن مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری می‌شود.

, .,

زادسرجیرفتی ادامه داده: در این روز ضمن معرفی جایگاه مجلس شورای اسلامی و عملکرد سالانه مجلس و کمیسیون‌های آن از خدمات و مجاهدات این شهید راه اسلام و مسلمین، تجلیل خواهد شد و عده‌ای از نمایندگان مجلس، که از طرف هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مراسمی جهت بزرگداشت ایشان، در جوار مزار مقدس او تشکیل گردد، شرکت می‌نمایند.

, .,

وی همچنین با ایراد سخنانی در شأن و منزلت آن عظیم‌الشأن شهید مدرس، گفته است: آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس، مصداق «یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه» می‌باشد، برای این‌که نفس مطمئنه‌ای چون او می‌خواست که در روزگار اختناق محض و دیکتاتوریی که غیر قابل تصور و توصیف است مردانه بایستد و در مقابل رضاخان میرپنج فریاد بزند که من میخواهم تو نباشی و در مقابل آن کسانی که در مجلس آمده بودند، مزدوران جیره‌خواری که چماقداران رضاخان بودند یک‌تنه ایستاد، و فرمود که زنده باد مدرس و مرگ بر سپهسالار.

, .,

 نماینده دوره چهارم مجلس ادامه داد که آیت‌الله شهید مدرس اسوه و الگوی همیشگی نمایندگی ملت‌ها و خصوصاً در جمهوری اسلامی بود و هست و خواهد بود و آیه شریفه «رجال لاتلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکر الله» باز در شأن ایشان زیبنده است، از کلام زیبا و گهربار اوست که فرموده است : «سیاستنا، دیانتنا و یا سیاست ما عین دیانت ماست»، و مرد می‌خواهد که در بازار سیاست کالای دینش را نفروشد و قدمی بر خلاف فرامین الهی بر ندارد و کلامی بر خلاف رضای الهی حرف نزند.

, .,

 زادسرجیرفتی در ادامه سخنان خود با دفاع از این طرح از منزلت و شأن و جایگاه شهید مدرس می‌گوید: همین بس است که قائد عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «استعمار از مدرس می‌ترسید، انگلستان از مدرس می‌ترسید، رضاخان از مدرس می‌ترسید، مدرس زنده است تا تاریخ زنده است» و حضرت امام در جایی دیگر خطاب به ملت فرمودند که «سعی کنید مثل مرحوم مدرس انتخاب بکنید» و قطعاً ملت مسلمان ایران همیشه و در همه اوقات فرامین امامشان را اطاعت نمودند، انتخاب شما هم بر اساس فرمایش امام بوده و ان شاء الله همه شما مدرس‌گونه هستید و بوده‌اید و اینجا اجازه بدهید من یک کلامی را از مرحوم مدرس (رضوان‌الله‌علیه) که نوشته‌ام از باب یادآوری تقدیم کرده و رفع نمایم.

, .,

 وی در جمع نمایندگان مجلس چهارم یادآور میشود که همگی واقف هستیم که روح آن شهید و روح پرفتوح و مطهر امام عظیم‌الشأن و همچنین خواست قلبی قائد عظیم‌الشأن انقلاب حضرت امام خامنه‌ای و مردم شریف ایران از مجلس‌ها و خصوصاً مجلس چهارم این است که همانند مرحوم مدرس زندگی کنیم و مانند او ره در تصویب لوایح و طرح‌ها عمل کنیم و اگر خدای ناکرده در جایی نارسایی یا بیعدالتی یا پارتی‌بازی یا خلاف اسلامی را مشاهده کردیم همانند او فریاد بزنیم.

, .,

 و این زادسرجیرفتی است که به عنوان یک مخبر در مجلس چهارم برای تصویب طرح در پایان سخنانش می‌گوید: امیدواریم که مجلس با اتفاق آراء این طرح را به تصویب برساند که روز دهم آذرماه که مصادف است با شهادت مظلومانه آن شهید والامقام که در 27 رمضان‌المبارک 1316 شمسی، ظاهراً بدست دژخیمان رضاخانی به شهادت رسیده است مجلس چهارم افتخاری دیگر اضافه کنند.

,

و همین بس امروز دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله شهید سیدحسن مدرس به عنوان روز مجلس نامگذاری می‌شود که در این زمینه به گفت‌وگویی با این فعالان سیاسی و نماینده ادوار مختلف مجلس نشستیم.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین علی زادسرجیرفتی یاد و خاطره این شهید مجتهد و عالم را گرامی داشت و گفت: مدرس برای ما تنها یک اسم نیست، بلکه رسم است و او صرفاً یک فرد نیست بلکه یک ملت و فرهنگ بزرگ برای ایران اسلامی به شمار می‌آید و ایشان به عنوان یک اسطوره تاریخی، سیاست‌مداری واقعی بود و هیچگاه در دوران حیات خود سیاسی‌کاری نکرد.

, .,

, ,

وی تصریح کرد: شهید آیت‌الله مدرس اسلام‌گرا بود و خدا‌سالار، نه حزب‌گرا و دشمن‌سالار، صداقت‌گفتار بود و درست‌کردار، نه ظاهرساز و دغل‌کار که نمایندگان مجلس نیز باید با تأسی از این شخصیت برجسته در راستای خدمت به نظام و مردم آن اقدام کنند.

, .,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در ادوار مختلف مجلس خاطرنشان کرد: شهید مدرس قبل از اینکه اقدام به طرح جمله معروف «سیاست ما عین دیانت ماست» کند، آن را در عمل تمام احوالات و ابعاد زندگانی خود پیاده کرد و ایشان دیانت و سیاست را لازم و ملزوم یکدیگر می‌دانست و در راستای اجرایی شدن این اصل، به بهانه شعار کهنه‌ استعمار پیر که «سیاست پدر و مادر ندارد»، دین را قربانی سیاست‌بازان حرفه‌ای نکرد و سر موکلان خود را با کلاه گشاد «سیاست است دیگر» نپوشاند.

, .,

وی ادامه داد: اما امروز با صد تأسف برخی مقامات تسلیم این تز که سیاست پدر و مادر ندارد، شده‌اند و گاهی مواقع با دادن آمارها و گزارش‌های ساختگی و سر دادن شعارهای غیر عملی مخالف راه صحیح حرکت می‌کنند.

, .,

زادسرجیرفتی معنای واقعی سیاست را تدبیر زندگی و از خاک به خدا رسیدن خواند و خاطرنشان کرد: بنده در ارزیابی‌های خود به جز امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب کمتر کسی از مقامات نظام را دیده‌ام که به این شعار شهید مدرس اهمیت داده و در راستای اجرای کامل آن در هر شرایطی اقدام کنند.

, .,

امام جمعه سابق اسدآباد و این فعال سیاسی با بیان اینکه آیت‌الله شهید مدرس اسوه و الگوی همیشگی نمایندگی ملت‌ها و خصوصاً در جمهوری اسلامی بوده و هست، افزود: این شهید والامقام یک بسیجی به تمام معنا بود که باید یک الگوی برای هر نماینده مجلسی باشد.

,

وی ابراز داشت: فاصله ما و نمایندگان ما با شهید مدرس از زمین تا آسمان است و ما توقع نداریم، نمایندگان ما مانند شهید مدرس سخن گویند، مثل او زندگی ساده‌ای داشته باشند، از مرگ نهراسند و یا مانند وی هر روز گزارش‌هایی درباره عملکرد خود به مردم داشته باشند، ولی به هر حال لازم است تا حدودی حرکات و رفتار خود را به این مرد بزرگ و همیشه زنده شبیه و نزدیک کنند.

, .,

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد در دوره مختلف مجلس یادآور شد: شهید مدرس رانت‌خوار نبود و با اهل اختلاس کنار نیامد و  هیچگاه رفیق‌باز نشد و با شعار شایسته‌سالاری، قوم ‌و خویش گزینی نکرد.

, .,

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: شهید مدرس ضمن شناسایی مطالبات مردم برای دفع ظلم، رفع فقر و محو تبعیض، از هیچ تلاشی دریغ نکرد و  لازم است هر یک از نمایندگان مجلس با نزدیکی مواضع و رفتار خود به این مرد بزرگ و مؤثر در راستای دست‌یابی به اهداف متعالی نظام و خدمت‌رسانی به مردم فعالیت داشته باشند.

, .,

انتهای پیام/پ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه