اخبار داغ

تغییر موضع رئیس جمهوری درباره دولت موقت پس از 30 سال؛

روحانی 15 آذر 64: دولت بازرگان اگر خائن نبود، نادان بود/ روحانی 16 آذر 94: سلام بر بازرگان ها...

روحانی 15 آذر 64: دولت بازرگان اگر خائن نبود، نادان بود/ روحانی 16 آذر 94: سلام بر بازرگان ها...
در ۱۵ آذر ۱۳۶۴ در سخنرانی پیش از نمازجمعه وی سخنان مهمی در تبیین دیدگاه‌های خود درباره جهاد و استقلال کشور و حتی انتقاد از نهضت آزادی انجام داد. روحانی در این سخنرانی تحمیل جنگ را به سازش و عملکرد دولت موقت گره زد. او همچنین معتقد بود برخی از رشته های دانشگاه ها و دبیرستان باید تعطیل شده و به نیازهای جنگ می‌پرداخت
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان دکترای رشته حقوق اساسی از دانشگاه کلدونین گلاسگو انگلیس، بیش از سوابق حقوقی دارای کارنامه نظامی-امنیتی است. وی در دوران دفاع مقدس از افراد تأثیرگزار نظام تلقی می‌شد. از جمله مسئولیت های وی در این برهه عبارت بود از عضویت در شورای عالی دفاع، عضویت در شورای عالی پشتیبانی جنگ و ریاست کمیسیون اجرایی آن، معاونت فرماندهی جنگ، ریاست ستاد قرارگاه مرکزی خاتم‌الأنبیاء، فرماندهی پدافند هوایی کل کشور و معاونت جانشین فرماندهی کل قوا. مواضع روحانی در مقطع جنگ در نوع خود کم‌نظیر و حائز اهمیت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در ۱۵ آذر ۱۳۶۴ در سخنرانی پیش از نمازجمعه وی سخنان مهمی در تبیین دیدگاه‌های خود درباره جهاد و استقلال کشور و حتی انتقاد از نهضت آزادی انجام داد. روحانی در این سخنرانی تحمیل جنگ را به سازش و عملکرد دولت موقت گره زد. او همچنین معتقد بود برخی از رشته های دانشگاه ها و دبیرستان باید تعطیل شده و به نیازهای جنگ می‌پرداخت.

, .,


آنچه در پی می‌آید بخشی از گزارش کامل روزنامه جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۶ آذر ۶۴ از سخنرانی وی در نماز جمعه تهران است: "ممکن است بگوییم آمادگی همواره باید برای دفاع باشد؛ ولی باید بالاتر از این سخن گفت که یک ملت باید حتی آمادگی برای تهاجم داشته باشد. اگر ملتی صلح پایدار و استقامت می‌خواهد باید آمادگی جنگ داشته باشد. بسیاری از تئوریسین‌های دنیا می‌گویند برای استقرار صلح در یک جامعه تنها نیروهای دفاعی نیاز نیست بلکه آمادگی جنگی باید باشد. وی تأکید کرد تنها راه دفاع تعرض است آن‌وقتی دشمن می‌ترسد به ملتی هجوم آورد که بداند اگر هجوم کند مقابله‌به‌مثل می‌شود و هجوم متقابل را باید تحمل کند اگر ملتی قدرت تهاجم را نداشته باشد قدرت دفاع هم نخواهد داشت و اگر جامعه‌ای بخواهد مصون از حملات دشمنان باشد باید دارای یک بنیه نظامی قوی باشد و این مخصوص یک دوره مخصوص نیست. اگر نادانی دولت موقت نبود شاید جنگی این‌چنین بر ما تحمیل نمی‌شد، آن‌هایی که حتی تصمیم داشتند هواپیماهای اف-۱۴ ما را به آمریکا پس دهند و اگر شهید بهشتی‌ها و عزیزانی چون خامنه‌ای‌ها و هاشمی‌ها در شورای انقلاب نبودند، دولت موقت در تابستان ۵۸ آن‌ها را به آمریکا پس داده بودند. من نمی‌گویم خیانت یا عدم خیانت بلکه این‌یک نادانی و عدم تفکر صحیح برای یک ملت انقلابی بود."

این سخنان و نادان و خائن دانستن دولت بازرگان در حالی است که روحانی دقیقا سی سال بعد یعنی 16 آذر 94 در دانشگاه شریف، سخنانش را با درود و سلام به همه شهدایی که دانشگاه را مقاوم کردند، ادامه داد و افزود: از بهشتی ها، بازرگان ها، دکتر شریعتی ها و همه آنهایی که برای دانشگاه و علم و آزادی در برابر استبداد و استعمار ایستادگی کردند، باید تقدیر کرد.

,
, .",
,
, .,

 

,

, , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه