اخبار داغ

گزارش روزانه دانا از تحولات منطقه/

حضور زنان و دختران فرانسوی در جهاد نکاح/ فقر ۲۵ درصدی مردم در عربستان/ دستگیری 30 سعودی نفوذی به خاک سوریه در مرز اردن

حضور زنان و دختران فرانسوی در جهاد نکاح/ فقر ۲۵ درصدی مردم در عربستان/ دستگیری 30 سعودی نفوذی به خاک سوریه در مرز اردن
هشدار مسکو به 1+5 درمورد مذاکره با ایران، سفر اوباما به عربستان و افزایش تنش بین افغانستان و آمریکا از مهمترین تحولات منطقه در 24 ساعت گذشته هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، هشدار مسکو به 1+5 درمورد مذاکره با ایران، سفر اوباما به عربستان و افزایش تنش بین افغانستان و آمریکا از مهمترین تحولات منطقه در 24 ساعت گذشته هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

هشدار مسکو به 1+5 درمورد مذاکره با ایران

, هشدار مسکو به 1+5 درمورد مذاکره با ایران,

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: ما از ۶ قدرت جهانی طرف مذاکره با ایران می‌خواهیم از خواسته‌های جدید که اعتماد میان طرفین را تضعیف می‌کند و شرایط را به نقطه شروع بازمی‌گرداند، خودداری کنند.

, .,

میخائیل اولیانف رئیس دپارتمان امنیتی و خلع سلاح وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفکس گفت: ما از شرکای خود می‌خواهیم که از خواسته های جدید که اعتماد میان طرفین را تضعیف می‌کند و شرایط را به نقطه شروع بازمی‌گرداند خودداری کنند.

, .,

سفر اوباما به عربستان

, سفر اوباما به عربستان , سفر اوباما به عربستان ,

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در صدد است در ماه مارس سال جاری میلادی به منظور آرام کردن تنش‌های واشنگتن با همپیمانان عربی اش در خصوص برنامه هسته‌ای‌ ایران و همچنین جنگ داخلی سوریه به عربستان سعودی سفر کند.

, .,

طبق این گزارش، اوباما در صدد است با «ملک عبدالله» پادشاه عربستان دیدار کند و روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از برخی مقامات عربی که خواستند نامشان فاش نشود گزارش کرد: این سفر مربوط به روابط در حال بدتر شدن و کاهش اعتماد (واشنگتن با عربستان) می‌شود.

, .,

کرزای :ما به پول آمریکا نیازی نداریم

, کرزای :ما به پول آمریکا نیازی نداریم, کرزای :ما به پول آمریکا نیازی نداریم,

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، حامد کرزای در گفتگوی اختصاصی با بی بی سی گفت: بدیهی است امضای توافق نامه امنیتی با آمریکا باید صلح را برای مردم افغانستان به ارمغان بیاورد. صلح نیاز اساسی برای مردم افغانستان است همانگونه که مردم سایر کشورهای جهان به آن نیاز دارند. آمریکایی ها حق ندارند در ازای امضای این توافق نامه امنیتی چیزی را طلب کنند. اگر قرار است در ازای این طلب؛ آمریکایی ها به ما پول بدهند ، من و کشورم نیازی به این پول ها نداریم.

,

حضور زنان و دختران فرانسوی در جهاد نکاح

, حضور زنان و دختران فرانسوی در جهاد نکاح , حضور زنان و دختران فرانسوی در جهاد نکاح ,

به گزارش پایگاه النهرین، رسانه های فرانسوی از پدیده حضور زنان فرانسوی در سوریه برای شرکت در آنچه جهاد نامیده می شود پرده برداشتند.

, .,

منابع فرانسوی بیان کردند: تعداد بسیار زیادی از دختران فرانسوی زیر سن قانونی به ترکیه رفته اند تا از آنجا برای  شرکت در جنگ به سوریه بروند و به گروه های به اصطلاح جهادی بپیوندند.

, .,

تقاضای جان کری از لاوروف برای تحت فشار قرار دادن سوریه          

, تقاضای جان کری از لاوروف برای تحت فشار قرار دادن سوریه          , تقاضای جان کری از لاوروف برای تحت فشار قرار دادن سوریه,

وزیر امور خارجه آمریکا از همتای روس خود خواست دولت سوریه را برای تسریع در انتقال سلاح های شیمیایی زیر فشار قرار دهد.

, .,

کری از لاوروف خواست دمشق را تشویق کند پیشرفت بیشتری در انتقال سلاح های شیمیایی انجام شود.

, .,

روسیه پیش از این اتهامات علیه دولت سوریه در این باره را رد کرده بود.

, .,

افزایش سرمایه گذاری عربستان در مصر        

, افزایش سرمایه گذاری عربستان در مصر        , افزایش سرمایه گذاری عربستان در مصر ,

یک مقام سفارت مصر در ریاض اعلام کرد میزان سرمایه گذاری عربستان در مصر تا پایان سال 2014 بین 10 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت .

, .,

احمد زکی رایزن تجاری سفارت مصر در ریاض روز شنبه گفت پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در مصر، پیش بینی می شود حجم سرمایه گذاری عربستان در مصر به حدود 29/63 میلیارد ریال ( 7/9 میلیارد دلار ) برسد که در مقایسه با گذشته 10تا 20 درصد افزایش خواهد داشت .

, .,

5 سامانه موشکی «اس-300» در قزاقستان

, 5 سامانه موشکی «اس-300» در قزاقستان , 5 سامانه موشکی «اس-300» در قزاقستان ,

معاون وزیر دفاع روسیه از تحویل رایگان 5 سامانه موشکی اس-300 به نیروهای مسلح قزاقستان در سال 2014 خبر داد.

, .,

به گزارش روزنامه «وزگلاد»، "آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه روز جمعه در پایان مذاکرات خود با مقامات وزارت دفاع قزاقستان اعلام کرد که این کشور 5 سامانه موشک‌های زمین به هوا از نوع «اس-300» را در سال 2014 مجانی در اختیار نیروهای مسلح قزاقستان قرار خواهد داد.

, .,

دستگیری 30 سعودی نفوذی به خاک سوریه در مرز اردن

, دستگیری 30 سعودی نفوذی به خاک سوریه در مرز اردن , دستگیری 30, سعودی نفوذی به خاک سوریه در مرز اردن ,

به گزارش پایگاه خبری دنیا نیوز، دستگاه‌های امنیتی در پست مرزی المدوره اردن 30 سعودی را که تلاش داشتند از طریق خاک اردن عازم سوریه شوند، دستگیر کردند.

, .,

بر پایه این گزارش، دستگاه‌های امنیتی اردن عبدالله العطوی سعودی را به همراه 29 جوان سعودی که از مرز اردن به طور غیرقانونی عبور کرده و قصد عزیمت به سمت سوریه را برای پیوستن به افراد مسلح درحال نبرد با نظام سوریه بودند، دستگیر کردند.

, .,

فقر ۲۵ درصدی مردم در ثروتمندترین کشور نفتی جهان

, فقر ۲۵ درصدی مردم در ثروتمندترین کشور نفتی جهان, فقر , ۲۵, درصدی مردم در ثروتمندترین کشور نفتی جهان,

۲۵ درصد مردم در عربستان که ثروتمندترین کشور نفتی جهان به شمار می‌رود، فقیر هستند.

, .,

به گزارش مجله الجزیره العربیه، عربستان سعودی رتبه نخست را در تولید نفت در سطح جهان در اختیار دارد و درآمدهای سرشار و هنگفتی را از دهه هفتاد قرن گذشته با تولید نفت کسب کرده است.

, .,

آمارهای رسمی در عربستان که به مشکل فقر در این کشور بپردازد، نادر است اما برخی منابع و ارزیابی های غیررسمی نشان می دهد که 25 درصد از جمعیت کل 20 میلیون نفری عربستان یعنی پنج میلیون نفر با فقر دست و پنجه نرم می کنند.

, .,

روزنامه ریاض عربستان به نقل از گزارش سازمان اطلاعات آمریکا نوشته بود که میزان فقر در عربستان در سال 2003 میلادی یعنی بیش از 10 سال پیش، 12.5 درصد بوده است.

, .,

سفر فرمانده ارتش لبنان به عربستان

, سفر فرمانده ارتش لبنان به عربستان , سفر فرمانده ارتش لبنان به عربستان ,

به گزارش پایگاه خبری النشره، جان قهوه چی فرمانده ارتش لبنان بنا به دعوت رسمی مسئولان بلندپایه سعودی راهی عربستان شد.

, .,

یک هیئت نظامی فرمانده ارتش لبنان را در سفر به ریاض به منظور بحث و گفت وگو درباره کمک مالی سعودیها به ارتش لبنان همراهی می کند.

, .,

۶۰ کشته در درگیری سلفی‌ها با مبارزان الحوثی در شمال یمن

, ۶۰ کشته در درگیری سلفی‌ها با مبارزان الحوثی در شمال یمن, ۶۰, کشته در درگیری سلفی‌ها با مبارزان الحوثی در شمال یمن,

منابع قبیله‌ای در یمن از کشته شدن دست‌کم ۶۰ نفر در جریان درگیری‌های شدید عناصر مسلح سلفی تندرو با مبارزان جنبش الحوثی در استان عمران در شمال این کشور خبر دادند.

, .,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه