اخبار داغ

به مناسبت دهه فجر؛

مسابقه «نجات تخم مرغ» در بافق برگزار می شود

مسابقه «نجات تخم مرغ» در بافق برگزار می شود
رئیس دانشگاه علمی کاربردی بافق از برگزاری مسابقه جذاب و دیدنی "نجات تخم مرغ" در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ حمیدرضا قنبری زاده در گفت و گو با خبرنگار یزد رسا ، بیان کرد: مسابقه جذاب و دیدنی "نجات تخم مرغ" به همت واحد امور دانشجویی دانشگاه جامع علمی-کاربردی بافق و به مناسبت ایام الله دهه فجر در محل این دانشگاه برگزار می شود.
وی ادامه داد: این مسابقه در سطح دانش آموزان و دانشجویان شهرستان می باشد و ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۹۲/۱۱/۱۷ در جوار ساختمان آموزش دانشگاه برگزار می شود.
رئیس دانشگاه علمی-کاربردی بافق گفت: در این مسابقه که نام علمی آن "چالش جاذبه زمین" است، افراد شرکت کننده می بایست به روش های دلخواه که انتخاب آن آزاد است، یک تخم مرغ را از ارتفاع ۱۰ متری رها کرده و آن را سالم به زمین بنشانند.
قنبری زاده تصریح کرد: مسابقه چالش جاذبه تابع یک سری قوانین خاص می باشد. وزن سازه و زمان به زمین نشستن آن هرچه کمتر باشد، امتیاز بیشتری تعلق می گیرد.  استفاده از چتر و بادکنک امتیاز کمتری را در بر خواهد داشت. سالم ماندن سازه پس از به زمین رسیدن حائز اهمیت است. علاقه مندان می توانند هم بصورت انقرادی و هم بصورت تیمی در این مسابقه حضور یابند.
وی با اشاره به روش های ثبت نام گفت: برای شرکت در این مسابقه می توان از ۳ طریق عمل کرد. مراجعه به سایت دانشگاه، واحد امور دانشجویی و یا استاد نادری زاده دبیر مسابقه روش های ثبت نام هستند.
این مسئول خاطرنشان کرد: این نکته حائز اهمیت است که روز قبل مسابقه باید سازه ها به امور دانشجویی دانشگاه (واقع در آهنشهر) ارائه شود.
وی گفت: این مسابقه یک هیئت علمی متشکل از ۷ نفر از اساتید فیزیک و مکانیک دانشگاه دارد. دبیران فیزیک مدارس بافق نیز در برگزاری این مسابقه همکاری می نمایند.
حمیدرضا قنبری زاده در پایان با بیان اینکه تماشای این مسابقه دیدنی برای عموم آزاد است، بیان داشت: تاکنون بالغ بر ۱۰۰ نفر جهت شرکت در مسابقه نجات تخم مرغ ثبت نام کردند. افراد برتر بلافاصله پس از اتمام مسابقه مشخص و معرفی خواهند شد و به آن ها جوایز نفیسی اهدا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, یزد رسا,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,
 
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه