اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

می‌خواهند تحریم‌های هسته‌ای را دوباره با عنوان‌های مختلف به ایران قالب کنند/ سپاه پاسداران از ماهیت انقلاب و مظلومین دفاع می‌کند

می‌خواهند تحریم‌های هسته‌ای را دوباره با عنوان‌های مختلف به ایران قالب کنند/ سپاه پاسداران از ماهیت انقلاب و مظلومین دفاع می‌کند
نماینده مردم شهرضا گفت: آمریکا به دنبال وضع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در دوران پساتحریم با عنوان‌های جدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عوض حیدرپور در گفت‌وگو با  آناج در واکنش به طرح کنگره آمریکا درمورد تحریم مجموعه‌های اقتصادی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: غرب در پساتحریم حق وضع تحریم‌های مرتبط با مسایل هسته‌ای را علیه ایران ندارد اما کنگره به دنبال تحمیل تحریم‌های جدید تحت عنوان مباحث حقوق بشری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: این مهم نیست که آمریکا می‌خواهد کدام نهاد را تحریم کند، مسئولین ما باید هوشیار باشند و اجازه ندهند کنگره به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری کشور ضربه‌ای وارد کند.

,

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به نقش سپاه پاسداران در تامین امنیت ملی و دفاع از مظلومین، ابراز کرد: دفاع از مقاومت اسلامی جزو قانون اساسی ایران است و کشورهای عضو سازمان ملل باید به این قانون احترام بگذارند، چرا حمله نظامی به عراق و یمن نقض حقوق بشر محسوب نمی‌شود اما دفاع سپاه پاسداران از مظلومین و جلوگیری از کشتار مسلمانان نقض حقوق بشر است؟

,

وی ادامه داد: آمریکا خود بزرگترین نقض کننده حقوق بشر است و در ایجاد بحران‌های سوریه، یمن و عراق نقش اساسی را ایفا کرده است، آمریکا به اسم حقوق بشر می‌خواهد فشار اقتصادی خود را علیه ما افزایش دهد و تحریم‌های جدیدی را وضع کند.

,

این نماینده مجلس وضع هرگونه تحریم جدیدی را مخالف توافق دانست و گفت: نمی‌شود تحریم‌های هسته‌ای را لغو کرد و دوباره مشابه آنها را با طرح عنوان‌های مختلف به مردم ایران قالب کرد.

,

وی اضافه کرد: مسئولین کشوری در صورت تصویب این طرح باید واکنش قاطعی را از خود نشان داده و اجازه ندهد غرب با زیاده‌خواهی همچون گذشته دست به اقدامات خصمانه بزند.

,

 

,

گفتنی است؛ کنگره آمریکا به زودی بررسی طرحی را آغاز می‌کند که با هدف افزایش فشار اقتصادی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدوین شده است. نویسندگان این طرح می‌گویند هدف از آن «اعمال تحریم علیه هر مجموعه‌ای است که سپاه پاسداران انقلاب ایران، به هر دلیلی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، بیش از 20% در آن ذینفع است.»

,

این در حالی است که پیش از این، آمریکا شرکت‌هایی و مجموعه‌هایی را تحریم می‌کرد که سپاه بیش از 50% در آن‌ها سهم داشت ؛ در متن این طرح، سپاه «تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده و متحدانش» توصیف و عنوان شده است که این نهاد از گروه‌هایی چون حزب الله لبنان و حماس در فلسطین و همچنین بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه حمایت می‌کند. این طرح همچنین سپاه را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه