اخبار داغ

آزار و اذیت دانش‌آموز فلوریدایی به خاطر حجاب

آزار و اذیت دانش‌آموز فلوریدایی به خاطر حجاب
زهرا حبیب‌الله، نوجوان مقیم فلوریدا زندگی آرامی می‌گذراند تا اینکه حدود 2 ماه گذشته تصمیم به استفاده از حجاب اسلامی گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از شروع استفاده از حجاب اسلامی، زندگی زهرا وارد مرحله جدیدی شد که با فشارهای روانی و توهین‌ها و حملات لفظی و فیزیکی متعدد در مدرسه همراه بود.

این دانش‌آموز 14 ساله که در یکی از مدارس «پولک کانتی» فلوریدا درس می‌خواند، می‌گوید: پیش از استفاده از حجاب روابط خوبی با همکلاسی‌هایم داشتم اما به محض استفاده من از حجاب دیگر رفتار هیچ‌کس مثل قبل نبود.

وی می‌گوید: یک روز هنگامیکه داشتم از ساختمان مدرسه خارج می‌شدم یکی از همکلاسی‌هایم ناگهان شروع کرد به فریاد زدن که «تروریست، ترویست، فرار کنید» و خودش هم فرار کرد. تحمل این رفتارها برای من بسیار دردناک است.

مادر زهرا حبیب‌الله ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرزندش، گفت: به دنبال مدرسه‌ای بهتر برای زهرا هستم و هر روز که او از خانه خارج می‌شود، تا زمانیکه برگردد در اضطراب و نگرانی به سر می‌برم. با مسئولان مدرسه نیز صحبت کرده‌ام اما آن‌ها با انکار این مسئله، ادعا می‌کنند که این مدرسه برای همه دانش‌آموزان محیط امنی فراهم آورده است.

مادر زهرا، به تازگی با استخدام یک وکیل، تلاش می‌کند تا از حقوق دخترش حمایت کند.
زهرا با مطرح کردن بحرانی که او و دیگر دانش‌آموزان مسلمان در مدارس آمریکا مواجه هستند، امیدوار است که راهی برای حل این مشکلات پیدا شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه