اخبار داغ

با حضور هیئت کنفرانس برند گردشگری اصفهان مطرح شد؛

بسته گردشگری نیاز شرق اصفهان است/ یک فنجان چای ایرانی، لذتی برای گردشگر خارجی

بسته گردشگری نیاز شرق اصفهان است/ یک فنجان چای ایرانی، لذتی برای گردشگر خارجی
شهردار محمدآباد جرقویه سفلی در جمع هیئت خارجی گفت: با مدیریت صحیح می توان، ظرفیت های بالقوه در شرق اصفهان را به فرصت هایی ایده آل تبدیل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اصفهان شرق،طی مراسمی با حضور هیئت های علمی و گردشگری حاضر در کنفرانس بین المللی برند گردشگری اصفهان، پروفسور جعفری دبیر کنفرانس برند گردشگری و دیگر اعضای این کنفرانس از ۱۰ کشور دنیا، از موزه مردم شناسی شهر محمدآباد جرقویه سفلی بازدید به عمل آمد و حاضرین با آداب و رسوم ویژه این شهر آشنا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ایران غیر شهری نمونه ای از سبک های قدیم
در این مراسم پروفسور جعفر جعفری با بیان اینکه، پتانسیل های گردشگری شهرهای حاشیه اصفهان، در آینده نزدیک می تواند به عنوان مکان های جذب توریسم باشد، گفت: قطعا برای توریسم های خارجی که به مدت چند روز اصفهان را برای گردش انتخاب می کنند، لمس مناطقی کویری همانند شرق اصفهان، می تواند لذت بخش و آنها را به سمت مناطق بکر بکشاند.

, ایران غیر شهری نمونه ای از سبک های قدیم, ایران غیر شهری نمونه ای از سبک های قدیم,
,

IMG_4853

, IMG_4853, IMG_4853,

دبیر کنفرانس برند گردشگری اصفهان اظهار کرد: ایران روستایی نمونه ای از سبک قدیم و سنتی است و می تواند تفاوت های بسیاری با دنیا مدرن شهر داشته باشد و موزه مردم شناسی محمدآباد نمونه ای از به تصویر کشیدن تاریخ قدیم است.

,

موزه مردم شناسی نامی برازنده موزه محمد آباد
خانم آنا ماریا مونار از گردشگران خارجی حاضر در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران مراسم و فعالیت شهردار در احیای ارگ قدیم این شهر، گفت: جامعه محلی، از طریق ایجاد مناطق گردشگری سنتی بنا دارد تجربه های گذشته را به همه مردم انتقال دهد و مسلما شهرهایی از این قبیل با مکان های سنتی پر از عشق بوده و به سمت آینده در حرکت است.

, موزه مردم شناسی نامی برازنده موزه محمد آباد, موزه مردم شناسی نامی برازنده موزه محمد آباد,
,

IMG_4861
گردشگر خارجی با اشاره به اینکه شهر محمدآباد، قصه خودش را برای بازدید کنندگان بازگو می کند، اظهار کرد: گردشگران باید، به روایتی که مکان های سنتی برای آنها بازگو می کنند، گوش فرا دهند و مسلما این ارزش می تواند برای نسل های آینده حفظ شود.

, IMG_4861, IMG_4861,
,

وی افزود: نام موزه مردم شناسی قطعا برازنده موزه محمد آباد است زیرا مردم شناسی نه تنها واقعیت ها را بیان می کند بلکه بیانگر تفاوت های فرهنگی است.

,

این گردشگر حاضر در کنفرانس برند گردشگری تصریح کرد: به عنوان جامعه بشری، مشترکاتی با هم داریم و تاکید می کنم که مشترکات فرهنگی به نفع فرهنگ ها است و به عنوان مثال در موزه مردم شناسی محمدآباد، یک فنجان چای، زیبایی باغ و لبخندهایی که نثار ما شد، برای من ارزش بود.

,

سعی ما، ایجاد فرصت های ویژه گردشگری در شرق اصفهان است
شهردار محمدآباد نیز در این برنامه گفت: هدف ما آشنایی مسئولین استانی و ملی و مهمانان بین المللی با پتانسیل بالای گردشگری در شرق اصفهان به ویژه شهر تاریخی و گردشگری محمدآباد است که امیدواریم این جلسات و پیگیری ها، ما را در دستیابی به اهداف مد نظرمان بر اساس چشم انداز گردشگری یاری نماید.

, سعی ما، ایجاد فرصت های ویژه گردشگری در شرق اصفهان است, سعی ما، ایجاد فرصت های ویژه گردشگری در شرق اصفهان است,
,

مهدی نصر اصفهانی ادامه داد: ظرفیت های گردشگری در مناطق شرق اصفهان مغفول مانده است و قطعا ما در آینده با کمبودهای جدی در خصوص درآمدهای پایدار روبه رو می شویم و باید برند گردشگری را در شرق ایجاد کنیم.

,

وی با بیان این مطلب که باید ظرفیت های بالقوه را به فرصت تبدیل کرد، افزود: می طلبد در مناطق شرق اصفهان، پتانسیل های گردشگری را شناسایی و آنها را به فرصت تبدیل کرد و مهم تر از آن بتوان یک بسته گردشگری برای راهنمایی گردشگران در شرق اصفهان طراحی کرد.

,

IMG_4845

, IMG_4845, IMG_4845,

شهردار محمدآباد تصریح کرد: شرایط خوب مالی در حوزه گردشگری نیست و در این خصوص باید با مدیریت صحیح و عزم جدی، در احیای مناطق گردشگری و مشارکت مردمی و جذب منابع مالی گردشگری تلاش کنیم.

,

وی با توجه به اقدامات دیگر در زمینه گردشگری گفت: خدمات عمرانی پروژه احیای قلعه، حمام قدیمی، مسجد جامع، احیای برج کبوتر و سفره خانه سنتی و صنایع دستی، جنب موزه مردم شناسی از دیگر اقدامات مفید شهرداری محمدآباد در زمینه گردشگری است و به نوعی با برپایی شرکت تعاونی مصارف و صنایع دستی، می توان دست واسطه ها را حذف کرد.

,

نصر اصفهانی کوه کلاه قاضی را از بزرگترین پتانسیل های منطقه در جذب توریسم طبیعت عنوان و اذعان کرد: باید برای حفظ این مناطقه مهم و پتانسیل جذب توریسم تلاش کرد.

,

وی در پایان، حضور بهترین اساتید گردشگری در شهر محمدآباد را به فال نیک گرفت و این مقوله را حرکتی ارزشمند و فاخر خواند.
گفتنی است، شهردار شهر محمدآباد در پایان از بخشدار، شورای شهر محمدآباد و دیگر مسئولان و مردم در زمینه همکاری های ارزشمند تشکر ویژه داشت.

,
,

IMG_4825

, IMG_4825, IMG_4825,

به گزارش اصفهان شرق، مسلما گردشگری می تواند در ارتقاء درآمد شرق اصفهان با مدیریت صحیح نقش خوبی را در مقابل خشکسالی های ادامه دار داشته باشد ولی باید توجه کافی به این امر داشت، که باید در کنار احیای پتانسیل های گردشگری، حواسمان به فرهنگ دست نخورده شرق اصفهان، اصالت مردم ولایتمدار و مذهبی و شهید داده، دختران با حجاب و رفتارهای بومی محلی بود تا خدایی نکرده به یکباره با رونق گردشگری، فرهنگ اصیلمان به طرف فرهنگ های گردشگران خارجی و کلان شهری سوق پیدا نکند.

, اصفهان شرق,

امروز حرکت شهردار شهر تاریخی محمدآباد را به وضوح مشاهده کردیم، مدیریتی که توانست طی این دو سال، چهره تاریخی شهر را احیا و نام محمدآباد را بر مجالس و کنفرانس های بین المللی جای دهد و می طلبد تا همه مسئولان و مردم در کنار هم و با همکاری مناسب، فعالیت های شکل گرفته را ارتقا بخشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه