اخبار داغ

شناختنامه نمایندگان ادوار گذشته استان زنجان در مجلس شورای اسلامی

جمشید انصاری؛ از مخالفت با احمدی نژاد تا حمایت از میرحسین

جمشید انصاری؛ از مخالفت با احمدی نژاد تا حمایت از میرحسین
در اواسط خرداد ماه 1388، 356 نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله جمشید انصاری در مجلس هشتم، طی اعلامیه ای از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نسیم زنجان ، در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی ، آشنایی با نمایندگان ادوار گذشته هر استانی در رسیدن به انتخاب اصلح در انتخابات آتی بدون شک راهگشا خواهد بود . در این نوشتار به شخصیت شناسی جمشید انصاری  از نمایندگان حوزه انتخابیه زنجان و طارم در دور هشتم  مجلس شورای اسلامی ، خواهیم پرداخت .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,
  • زندگینامه

    جمشید انصاری در سال 1334 در استان "زنجان" به دنیا آمد. وی در دوره جوانی از فعالان جنبش اسلامی دانشجویان و مبارزان علیه حکومت پهلوی دوم بود که در آن دوران دو بار توسط نیروهای ساواک بازداشت شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی ارتقا داد.
    مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی استانداری "زنجان"، معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی، استانداری آذربایجان غربی در دولت دوم اصلاحات، عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد و... از جمله سوابقی اجرایی انصاری بشمار می آیند.
    انصاری در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حمایت حزب "اعتدال و توسعه" با کسب 55.59 درصد آراء در مرحله دوم انتخابات، به نمایندگی از مردم "زنجان و طارم" به خانه ملت راه یافت. وی عضویت در فراکسیون های خط امام(ره) و اقلیت را در کارنامه خود دارد.
    با روی کار آمدن دولت یازدهم در خرداد سال 1392، جمشید انصاری با موافقت هیئت دولت در 27 شهریور ماه، به عنوان استاندار زنجان انتخاب شد.

  • -سوابق و مسئولیت ها

    -مدیریت کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی
    -مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش
    -معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان
    -معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی
    -معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
    -استاندار آذربایجان غربی از سال 1380 تا 1384
    -عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد
    -عضویت در هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر
    -مدیر عامل بنیاد باران (موسسه ای غیر دولتی که پس از پایان ریاست جمهوری "سید محمد خاتمی" تاسیس شد و نام اصلی این بنیاد "بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران" بود.)

    عضویت در سه شورا از ۷ شورای تدوین برنامه سوم توسعه و دبیر شورای اصلاح ساختار کشور

    عضو شورای تامین غرب کشور

    استاندار زنجان در دولت یازدهم

     تحصن،استعفا و تحریم انتخابات توسط نمایندگان حامی خاتمی در مجلس ششم

    جمشید انصاری جزو استانداران حمایت کننده از متحصنین بودند

     در آستانه برگزاری مجلس هفتم  وپس از ردشدن صلاحیت برخی از کاندیداهای تندروهای اصلاح طلب واعلام نتایج بررسی صلاحیت ها،نمایندگان وابسته به انها در مجلس ششم رسما اعلام تحصن  و متعاقبا طرح " روزه سیاسی" و "استععفا" را مطرح کردند.

      139 نماینده  مجلس ششم 28 روزدر این اقدام ضد امنیت ملی یعنی تحصن شرکت داشتنئد که اسامی انها را اینجا میتوان ملاحظه کرد.

    در ادامه تحصن و تجمع نمایندگان ،روزنامه یاس‌نو ارگان رسمی حزب مشارکت دوم‌بهمن 1382 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم در تیتر اول خود خبراز «استعفای وزیران و معاونین رئیس‌جمهور در اعتراض به فقدان شرایط آزادی انتخابات» داد.

    روزنامه یاس نو تصاویر افراد مستعفی را نیز منتشر کرد.محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان‌زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار ،محمود حجتی و...از ان جمله بودند.

    نه تنها عده قابل توجهی از وزرا ومعاونین سید محمد خاتمی در یک حرکت برنامه ریزی شده استعفا کردند،تعداد زیادی از استانداران و فرمانداران کشور هم در همراهی با نمایندگان مجلس ششم ،اعلام استعفا نمودند.

    استانداران وقت دولت هشتم در نامه خود با حمایت همه جانبه از تحصن کنندگان مجلس ششم خطاب به رئیس جمهور وقت نوشتند: اقدام عاجل شما و عنایت ویژه و دخالت موثر مقام معظم رهبری را خواستاریم، در صورت عدم حصول نتیجه از مسؤولیت کناره‌گیری خواهیم کرد.

    در زیر این نامه اسامی استانداران امضا کننده نامه به شرح زیر آمده بود: محمد علی سبحان اللهی، جمشید انصاری، جواد نگارنده، سید محمود حسینی، کریم شور انگیز، اسماعیل تبادار، علی اکبر رحمانی، محمود زمانی قمی، سید حسن رسولی، فتح الله معین، جعفر رحمانزاده، محمد علی پنجه فولادگران، حسین امینی، محمد ابراهیم انصاری لاری، مسعود امامی، سید حمید طهائی، اسدالله رازانی، محمد علی کریمی ابرقویی، احمد ترک نژاد، اسماعیل دوستی، محمد هاشم مهیمنی، مسعود سلطانی فر، قربانعلی سعادت، عبدالمحمد زاهدی، عبدالحسین مقتدائی، علی اصغر زبردست، حمید کلانتریï.

  • -راه یابی به مجلس هشتم شورای اسلامی

    جمشید انصاری با شرکت در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی توانست در مرحله دوم انتخابات در 6 اردیبهشت سال 1387 با کسب 37 هزار و 991 رای از مجموع 68 هزار 332 رأی از سوی مردم "زنجان و طارم" از استان "زنجان" وارد مجلس شود. انصاری در سال اول و دوم حضورش در مجلس به عضویت کمیسیون اقتصادی درآمد و در سال های سوم و چهارم آن، در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خدمت کرد.
    در این دوره 37 طرح و لایحه توسط انصاری امضا شده که می توان به طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان، طرح نحوه تعیین شهریه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ... اشاره کرد.

    اعتراض زنجانی‌ها به‌دیدار نماینده‌شان باخاتمی(سال 89)

    به گزارش مشرق به نقل از فارس، مردم زنجان روز گذشته با امضا طوماری که در محل برگزاری نماز جمعه این شهر نصب شده بود، نسبت به دیدار جمشید انصاری نماینده اصلاح‌طلب زنجان با خاتمی که ملت ایران از او به عنوان یکی از اضلاع فتنه88 یاد می‌کنند، اعتراض کردند.

    بر اساس این گزارش، مردم زنجان با حضور در مقابل دفتر جمشید انصاری که عضو مرکزیت بنیاد باران را نیز عهده‌دار است، با تاکید بر اینکه خاتمی به علت همراهی جریان فتنه باید از ملت ایران عذرخواهی کند، هشدار دادند که در صورت عدم طلب پوزش انصاری از مردم زنجان، نسبت به آرای خود در انتخابات آتی مجلس تجدید نظر خواهند کرد.

    پیش از این،جمشید انصاری نماینده مردم زنجان همراه با دیگر نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس از جمله، سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده، نصرالله ترابی نماینده مردم شهرکرد، داریوش قنبری نماینده ایلام، سیروس سازدار نماینده مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعلام کرده بودند که در دیدار فراکسیون اقلیت مجلس با رئیس بنیاد باران حضور داشتند.

  • -حمایت از میرحسین موسوی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری

    در اواسط خرداد ماه 1388، 356 نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله جمشید انصاری در مجلس هشتم، طی اعلامیه ای از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کردند. متن این اعلامیه به شرح زیر است:
    «باسمه تعالی
    مجلس عصاره فضائل ملت است (امام خمینی (ره))
    اعلام حمایت جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
    موجب افتخار است که در برهه کنونی از میهن اسلامی یار دیرین امام(ره)جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در عرصه رقابت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نموده است بر خود فرض می دانیم با توجه به جایگاه رفیع ریاست قوه مجریه و نیاز مبرم کشور به مدیری توانمند و قانون مدار، حمایت همه جانبه خود را از کاندیداتوری ایشان اعلام نماییم.»

  • -امضای طرح وقف اموال دانشگاه آزاد

    یکی از اقداماتی که در سال 1389 از سوی "عبدالله جاسبی" و با هدایت "هیئت مؤسس دانشگاه آزاد" دنبال شد، "وقف اموال دانشگاه آزاد" بود. وقف اموال دانشگاه آزاد از سوی مسئولان این دانشگاه به طرق مختلف پیگیری شد؛ یکی از این طرق، مجلس شورای اسلامی و البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود.
    در 29 اردیبهشت ماه 1389 طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به عنوان "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی" با امضای 62 تن از نمایندگان مجلس از جمله جمشید انصاری، با قید دوفوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان، دوفوریت آن به رأی نمایندگان گذاشته شد که رأی نیاورد از این رو یک فوریت طرح مذکور با 129 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.
    پیش از این 23 تن از نمایندگان این طرح را امضاء کرده بودند اما پس از تذکرات تعدادی از وکلای ملت مبنی بر غیرقانونی بودن این طرح، 9 تن از امضاءکنندگان طرح مذکور امضای خود را پس گرفتند و از آنجایی که تعداد نمایندگان امضاءکننده طرح به 14 نفر رسید، به علت مغایرت با آیین‌نامه داخلی مجلس این طرح از دستورکار پارلمان خارج شده بود.

  • -مواضع انصاری در قبال دولت دهم

    مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات
    محمود احمدی نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به عنوان رئیس دولت دهم انتخاب شد. او در 28 مرداد سال 1388، در نامه ای به علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. 9 شهریور سال 1388 در جلسه بررسی صلاحیت حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر پیشنهادی اطلاعات، جمشید انصاری در مخالفت با این گزینه پیشنهادی اظهار داشت: «بین برنامه‌ وزارتخانه به عنوان یک دستگاه اجرایی، با هویت سطوح و لایه‌های متعدد سازمانی و برنامه‌ وزیر به عنوان بالاترین مدیری که وظیفه‌ اداریه‌ یک دستگاه اجرایی را بر عهده دارد، تفاوت جدی وجود دارد... برنامه‌ وزارتخانه برای اداره‌ بخش و برنامه‌ وزیر برای اداره‌ وزارتخانه است. لذا موفقیت یک وزیر به عنوان مدیر عالی یک وزارتخانه به داشتن شناخت، فهم از حوزه‌ عمل و ماموریت خود بستگی دارد و لازم است وزرا با شناخت کلان از حوزه‌ مسئولیت خود و تشخیص نقاط ضعف و قوت دستگاه و بخش بتوانند یک مدل مفهومی را برای مدیریت مجموعه‌ تحت تصدی خود ایجاد نمایند که مشتمل بر ایجاد و توسعه‌ ظرفیتهای حوزه‌ مدیریت خود در سه بخش ظرفیت عملی به مفهوم توان اداره و انجام فعالیتهای جاری، ظرفیت تغییر به مفهوم تشخیص و اجرای تغییرات مورد نیاز و ظرفیت تفکر استراتژیک به معنای تشخیص موضوعات اساسی و درک به هنگام فرصتها است و باید بتواند ضمن اشراف کامل به این موارد برنامه‌ وزارتخانه را تامین و ضمن برآورد دقیق از نتایج احتمالی این تغییرات ابزارهای مورد نیاز آن را بیان کند.»
    وی هم چنین افزود: «...آقای مصلحی در طول تصدی خود فاقد کمترین تجربه‌ مستقیم اطلاعاتی و کار در این نوع دستگاه هستند و به نظر میرسد حضور ایشان در این دستگاه با توجه به پیچیدگی های آن نتواند چندان موثر و مثمرثمر باشد.»
    سرانجام در 12 شهریور ماه 1388 حجت الاسلام مصلحی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات شد.
    مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور
    در جریان روی کار آمدن دولت دهم در خرداد سال 1388، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب مردم در 28 مرداد همان سال، اسامی 21 وزیر پیشنهادی خود را برای دولت دهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. 11 شهریور سال 1388، در جلسه بررسی صلاحیت مصطفی محمد نجار وزیر پیشنهادی کشور، در مجلس هشتم شورای اسلامی، جمشید انصاری در مخالفت با این وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: «برنامه تقدیمی نجار به مجلس به صورت زندگینامه است که در اختیار نمایندگان قرار گرفته که نکاتی در آن بیانگر عدم اشراف کامل وی به وظایف این وزارت‌خانه حساس است... وزارت کشور شاید به یک معنا مهمترین وزارت‌خانه در بین دستگاه‌های اجرایی به ویژه از منظر کارکرد منطقه‌ای باشد و این اهمیت به گونه‌ای است که تا قبل از اصلاح قانون اساسی و حتی قبل از انقلاب معمولا این گونه بوده که در غیاب نخست‌وزیر اداره جلسات هیات دولت با وزیر کشور بوده و این حکایت از اهمیت این وزارتخانه دارد.»
    نماینده وقت مردم زنجان در مجلس به سابقه نجار در وزارت دفاع اشاره کرد و یادآور شد: «با توجه به اینکه مصطفی محمد نجار سابقه وزارت دفاع را دارد در ابتدای امر این گونه به نظر می‌رسد کسی که سابقه یک دوره وزارت را داشته باشد انجام مسئولیت وزارت برای او کار ساده‌ای است در حالی که به دلایلی ایشان گزینه‌ مناسبی برای این وزارتخانه نیست.»
    انصاری در تشریح عدم صلاحیت نجار برای تصدی وزارت کشور به برنامه ارائه شده از سوی وی اشاره کرد و اظهار داشت: «...برخی از برنامه‌های ذکر شده در برنامه وی ربطی به وظایف وزارت کشور ندارد و در برخی از برنامه‌های ارائه شده حتی وظایفی از وزارت کشور وجود دارد که اساسا در برنامه ایشان مورد توجه قرار نگرفته است».
    وی با اشاره به مواردی از برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی همچون تقویت هویت ملی جوانان در صحنه‌های اجتماعی، تقویت جایگاه بسیجیان و ایثارگران، تحکیم نظام نهاد خانواده، پایگاه زن و کودک تصریح کرد: «این وظایف برعهده چهار یا 5 دستگاه دیگر است در حالی که در برنامه‌های نجار آمده است... در کنار این وظایفی که ذکر شد یک بخشی مهی از وظایف وزارت کشور در برنامه‌های وی جامانده است که می‌توان از این برنامه‌ها به بحث پناهندگان و اتباع خارجی که با داشتن معضلات زیادی به آن توجه نشده است اشاره کرد.»
    12 شهریور سال 1388، سرانجام نمایندگان ملت با مصطفی محمد نجار با 182 رای موافق، 75 رای مخالف و 25 رای ممتنع، به عنوان وزیر کشور موافقت کردند.
    امضای اولین طرح سوال از احمدی نژاد
    5 تیرماه 1390، اولین طرح سؤال از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت دهم پس از حدود یک ‌سال و نیم پیگیری از سوی برخی نمایندگان و در صدر آنان "علی مطهری"، با 100 امضا تقدیم هیات رئیسه شد اما پس از آنکه طرح سئوال از رئیس جمهور از سوی طراحان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برخی اعضای هیئت رئیسه با تایید تحویل این طرح به محمدرضا باهنر، نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند.
    سرانجام حدود 5 ماه بعد، یعنی 30 آذر ماه 1390، هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح سؤال از "احمدی ‌نژاد" با 79 امضا از سوی نمایندگان مجلس هشتم از جمله جمشید انصاری دریافت و به 6 کمیسیون‌ تخصصی مجلس ارسال شده است. پس از بررسی طرح سؤال از احمدی نژاد در کمیسیونهای مربوطه و قانع نشدن طراحان سؤال، این طرح در 18 بهمن ماه همان سال از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
    مهمترین محورهای این طرح سؤال: تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و مقاومت 11 روزه احمدی نژاد در برابر حکم رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و نحوه عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور بود.
    در نهایت، محمود احمدی ‌نژاد 24 اسفند ماه 1390 برای نخستین ‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی مجلس حاضر شد.

,
  • زندگینامه

    جمشید انصاری در سال 1334 در استان "زنجان" به دنیا آمد. وی در دوره جوانی از فعالان جنبش اسلامی دانشجویان و مبارزان علیه حکومت پهلوی دوم بود که در آن دوران دو بار توسط نیروهای ساواک بازداشت شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی ارتقا داد.
    مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی استانداری "زنجان"، معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی، استانداری آذربایجان غربی در دولت دوم اصلاحات، عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد و... از جمله سوابقی اجرایی انصاری بشمار می آیند.
    انصاری در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حمایت حزب "اعتدال و توسعه" با کسب 55.59 درصد آراء در مرحله دوم انتخابات، به نمایندگی از مردم "زنجان و طارم" به خانه ملت راه یافت. وی عضویت در فراکسیون های خط امام(ره) و اقلیت را در کارنامه خود دارد.
    با روی کار آمدن دولت یازدهم در خرداد سال 1392، جمشید انصاری با موافقت هیئت دولت در 27 شهریور ماه، به عنوان استاندار زنجان انتخاب شد.

  • ,

    زندگینامه

    ,

    جمشید انصاری در سال 1334 در استان "زنجان" به دنیا آمد. وی در دوره جوانی از فعالان جنبش اسلامی دانشجویان و مبارزان علیه حکومت پهلوی دوم بود که در آن دوران دو بار توسط نیروهای ساواک بازداشت شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی ارتقا داد.
    مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی استانداری "زنجان"، معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی، استانداری آذربایجان غربی در دولت دوم اصلاحات، عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد و... از جمله سوابقی اجرایی انصاری بشمار می آیند.
    انصاری در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حمایت حزب "اعتدال و توسعه" با کسب 55.59 درصد آراء در مرحله دوم انتخابات، به نمایندگی از مردم "زنجان و طارم" به خانه ملت راه یافت. وی عضویت در فراکسیون های خط امام(ره) و اقلیت را در کارنامه خود دارد.
    با روی کار آمدن دولت یازدهم در خرداد سال 1392، جمشید انصاری با موافقت هیئت دولت در 27 شهریور ماه، به عنوان استاندار زنجان انتخاب شد.

    ,

    جمشید انصاری در سال 1334 در استان "زنجان" به دنیا آمد. وی در دوره جوانی از فعالان جنبش اسلامی دانشجویان و مبارزان علیه حکومت پهلوی دوم بود که در آن دوران دو بار توسط نیروهای ساواک بازداشت شد. وی تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت مالی ارتقا داد.
    مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش، معاونت برنامه ریزی استانداری "زنجان"، معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی، استانداری آذربایجان غربی در دولت دوم اصلاحات، عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد و... از جمله سوابقی اجرایی انصاری بشمار می آیند.
    انصاری در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حمایت حزب "اعتدال و توسعه" با کسب 55.59 درصد آراء در مرحله دوم انتخابات، به نمایندگی از مردم "زنجان و طارم" به خانه ملت راه یافت. وی عضویت در فراکسیون های خط امام(ره) و اقلیت را در کارنامه خود دارد.
    با روی کار آمدن دولت یازدهم در خرداد سال 1392، جمشید انصاری با موافقت هیئت دولت در 27 شهریور ماه، به عنوان استاندار زنجان انتخاب شد.

    ,
    ,
    ,
    ,
  • -سوابق و مسئولیت ها

    -مدیریت کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی
    -مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش
    -معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان
    -معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی
    -معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
    -استاندار آذربایجان غربی از سال 1380 تا 1384
    -عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد
    -عضویت در هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر
    -مدیر عامل بنیاد باران (موسسه ای غیر دولتی که پس از پایان ریاست جمهوری "سید محمد خاتمی" تاسیس شد و نام اصلی این بنیاد "بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران" بود.)

    عضویت در سه شورا از ۷ شورای تدوین برنامه سوم توسعه و دبیر شورای اصلاح ساختار کشور

    عضو شورای تامین غرب کشور

    استاندار زنجان در دولت یازدهم

     تحصن،استعفا و تحریم انتخابات توسط نمایندگان حامی خاتمی در مجلس ششم

    جمشید انصاری جزو استانداران حمایت کننده از متحصنین بودند

     در آستانه برگزاری مجلس هفتم  وپس از ردشدن صلاحیت برخی از کاندیداهای تندروهای اصلاح طلب واعلام نتایج بررسی صلاحیت ها،نمایندگان وابسته به انها در مجلس ششم رسما اعلام تحصن  و متعاقبا طرح " روزه سیاسی" و "استععفا" را مطرح کردند.

      139 نماینده  مجلس ششم 28 روزدر این اقدام ضد امنیت ملی یعنی تحصن شرکت داشتنئد که اسامی انها را اینجا میتوان ملاحظه کرد.

    در ادامه تحصن و تجمع نمایندگان ،روزنامه یاس‌نو ارگان رسمی حزب مشارکت دوم‌بهمن 1382 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم در تیتر اول خود خبراز «استعفای وزیران و معاونین رئیس‌جمهور در اعتراض به فقدان شرایط آزادی انتخابات» داد.

    روزنامه یاس نو تصاویر افراد مستعفی را نیز منتشر کرد.محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان‌زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار ،محمود حجتی و...از ان جمله بودند.

    نه تنها عده قابل توجهی از وزرا ومعاونین سید محمد خاتمی در یک حرکت برنامه ریزی شده استعفا کردند،تعداد زیادی از استانداران و فرمانداران کشور هم در همراهی با نمایندگان مجلس ششم ،اعلام استعفا نمودند.

    استانداران وقت دولت هشتم در نامه خود با حمایت همه جانبه از تحصن کنندگان مجلس ششم خطاب به رئیس جمهور وقت نوشتند: اقدام عاجل شما و عنایت ویژه و دخالت موثر مقام معظم رهبری را خواستاریم، در صورت عدم حصول نتیجه از مسؤولیت کناره‌گیری خواهیم کرد.

    در زیر این نامه اسامی استانداران امضا کننده نامه به شرح زیر آمده بود: محمد علی سبحان اللهی، جمشید انصاری، جواد نگارنده، سید محمود حسینی، کریم شور انگیز، اسماعیل تبادار، علی اکبر رحمانی، محمود زمانی قمی، سید حسن رسولی، فتح الله معین، جعفر رحمانزاده، محمد علی پنجه فولادگران، حسین امینی، محمد ابراهیم انصاری لاری، مسعود امامی، سید حمید طهائی، اسدالله رازانی، محمد علی کریمی ابرقویی، احمد ترک نژاد، اسماعیل دوستی، محمد هاشم مهیمنی، مسعود سلطانی فر، قربانعلی سعادت، عبدالمحمد زاهدی، عبدالحسین مقتدائی، علی اصغر زبردست، حمید کلانتریï.

  • ,

    -سوابق و مسئولیت ها

    , -,

    -مدیریت کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی
    -مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش
    -معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان
    -معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی
    -معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
    -استاندار آذربایجان غربی از سال 1380 تا 1384
    -عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد
    -عضویت در هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر
    -مدیر عامل بنیاد باران (موسسه ای غیر دولتی که پس از پایان ریاست جمهوری "سید محمد خاتمی" تاسیس شد و نام اصلی این بنیاد "بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران" بود.)

    عضویت در سه شورا از ۷ شورای تدوین برنامه سوم توسعه و دبیر شورای اصلاح ساختار کشور

    عضو شورای تامین غرب کشور

    استاندار زنجان در دولت یازدهم

     تحصن،استعفا و تحریم انتخابات توسط نمایندگان حامی خاتمی در مجلس ششم

    جمشید انصاری جزو استانداران حمایت کننده از متحصنین بودند

     در آستانه برگزاری مجلس هفتم  وپس از ردشدن صلاحیت برخی از کاندیداهای تندروهای اصلاح طلب واعلام نتایج بررسی صلاحیت ها،نمایندگان وابسته به انها در مجلس ششم رسما اعلام تحصن  و متعاقبا طرح " روزه سیاسی" و "استععفا" را مطرح کردند.

      139 نماینده  مجلس ششم 28 روزدر این اقدام ضد امنیت ملی یعنی تحصن شرکت داشتنئد که اسامی انها را اینجا میتوان ملاحظه کرد.

    در ادامه تحصن و تجمع نمایندگان ،روزنامه یاس‌نو ارگان رسمی حزب مشارکت دوم‌بهمن 1382 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم در تیتر اول خود خبراز «استعفای وزیران و معاونین رئیس‌جمهور در اعتراض به فقدان شرایط آزادی انتخابات» داد.

    روزنامه یاس نو تصاویر افراد مستعفی را نیز منتشر کرد.محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان‌زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار ،محمود حجتی و...از ان جمله بودند.

    نه تنها عده قابل توجهی از وزرا ومعاونین سید محمد خاتمی در یک حرکت برنامه ریزی شده استعفا کردند،تعداد زیادی از استانداران و فرمانداران کشور هم در همراهی با نمایندگان مجلس ششم ،اعلام استعفا نمودند.

    استانداران وقت دولت هشتم در نامه خود با حمایت همه جانبه از تحصن کنندگان مجلس ششم خطاب به رئیس جمهور وقت نوشتند: اقدام عاجل شما و عنایت ویژه و دخالت موثر مقام معظم رهبری را خواستاریم، در صورت عدم حصول نتیجه از مسؤولیت کناره‌گیری خواهیم کرد.

    در زیر این نامه اسامی استانداران امضا کننده نامه به شرح زیر آمده بود: محمد علی سبحان اللهی، جمشید انصاری، جواد نگارنده، سید محمود حسینی، کریم شور انگیز، اسماعیل تبادار، علی اکبر رحمانی، محمود زمانی قمی، سید حسن رسولی، فتح الله معین، جعفر رحمانزاده، محمد علی پنجه فولادگران، حسین امینی، محمد ابراهیم انصاری لاری، مسعود امامی، سید حمید طهائی، اسدالله رازانی، محمد علی کریمی ابرقویی، احمد ترک نژاد، اسماعیل دوستی، محمد هاشم مهیمنی، مسعود سلطانی فر، قربانعلی سعادت، عبدالمحمد زاهدی، عبدالحسین مقتدائی، علی اصغر زبردست، حمید کلانتریï.

    ,

    -مدیریت کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی
    -مدیریت کل امور مدارس شاهد و نمونه وزارت آموزش و پرورش
    -معاونت برنامه ریزی استانداری زنجان
    -معاونت بنیاد شهید انقلاب اسلامی
    -معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
    -استاندار آذربایجان غربی از سال 1380 تا 1384
    -عضویت در ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد
    -عضویت در هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر
    -مدیر عامل بنیاد باران (موسسه ای غیر دولتی که پس از پایان ریاست جمهوری "سید محمد خاتمی" تاسیس شد و نام اصلی این بنیاد "بنیاد آزادی رشد و آبادانی ایران" بود.)

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,

    عضویت در سه شورا از ۷ شورای تدوین برنامه سوم توسعه و دبیر شورای اصلاح ساختار کشور

    ,

    عضو شورای تامین غرب کشور

    ,

    استاندار زنجان در دولت یازدهم

    ,

     تحصن،استعفا و تحریم انتخابات توسط نمایندگان حامی خاتمی در مجلس ششم

    ,  تحصن،استعفا و تحریم انتخابات توسط نمایندگان حامی خاتمی در مجلس ششم,

    جمشید انصاری جزو استانداران حمایت کننده از متحصنین بودند

     در آستانه برگزاری مجلس هفتم  وپس از ردشدن صلاحیت برخی از کاندیداهای تندروهای اصلاح طلب واعلام نتایج بررسی صلاحیت ها،نمایندگان وابسته به انها در مجلس ششم رسما اعلام تحصن  و متعاقبا طرح " روزه سیاسی" و "استععفا" را مطرح کردند.

      139 نماینده  مجلس ششم 28 روزدر این اقدام ضد امنیت ملی یعنی تحصن شرکت داشتنئد که اسامی انها را اینجا میتوان ملاحظه کرد.

    در ادامه تحصن و تجمع نمایندگان ،روزنامه یاس‌نو ارگان رسمی حزب مشارکت دوم‌بهمن 1382 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم در تیتر اول خود خبراز «استعفای وزیران و معاونین رئیس‌جمهور در اعتراض به فقدان شرایط آزادی انتخابات» داد.

    روزنامه یاس نو تصاویر افراد مستعفی را نیز منتشر کرد.محمدعلی ابطحی، صفدر حسینی، مرتضی حاجی، عبدالله رمضان‌زاده، موسوی لاری، احمد خرم، محمد ستاری‌فر، محسن مهرعلیزاده، علی صوفی، معصومه ابتکار ،محمود حجتی و...از ان جمله بودند.

    نه تنها عده قابل توجهی از وزرا ومعاونین سید محمد خاتمی در یک حرکت برنامه ریزی شده استعفا کردند،تعداد زیادی از استانداران و فرمانداران کشور هم در همراهی با نمایندگان مجلس ششم ،اعلام استعفا نمودند.

    استانداران وقت دولت هشتم در نامه خود با حمایت همه جانبه از تحصن کنندگان مجلس ششم خطاب به رئیس جمهور وقت نوشتند: اقدام عاجل شما و عنایت ویژه و دخالت موثر مقام معظم رهبری را خواستاریم، در صورت عدم حصول نتیجه از مسؤولیت کناره‌گیری خواهیم کرد.

    در زیر این نامه اسامی استانداران امضا کننده نامه به شرح زیر آمده بود: محمد علی سبحان اللهی، جمشید انصاری، جواد نگارنده، سید محمود حسینی، کریم شور انگیز، اسماعیل تبادار، علی اکبر رحمانی، محمود زمانی قمی، سید حسن رسولی، فتح الله معین، جعفر رحمانزاده، محمد علی پنجه فولادگران، حسین امینی، محمد ابراهیم انصاری لاری، مسعود امامی، سید حمید طهائی، اسدالله رازانی، محمد علی کریمی ابرقویی، احمد ترک نژاد، اسماعیل دوستی، محمد هاشم مهیمنی، مسعود سلطانی فر، قربانعلی سعادت، عبدالمحمد زاهدی، عبدالحسین مقتدائی، علی اصغر زبردست، حمید کلانتریï.

    , جمشید انصاری جزو استانداران حمایت کننده از متحصنین بودند,
    ,
    ,
    ,
    , اینجا ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
    , جمشید انصاری,
  • -راه یابی به مجلس هشتم شورای اسلامی

    جمشید انصاری با شرکت در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی توانست در مرحله دوم انتخابات در 6 اردیبهشت سال 1387 با کسب 37 هزار و 991 رای از مجموع 68 هزار 332 رأی از سوی مردم "زنجان و طارم" از استان "زنجان" وارد مجلس شود. انصاری در سال اول و دوم حضورش در مجلس به عضویت کمیسیون اقتصادی درآمد و در سال های سوم و چهارم آن، در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خدمت کرد.
    در این دوره 37 طرح و لایحه توسط انصاری امضا شده که می توان به طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان، طرح نحوه تعیین شهریه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ... اشاره کرد.

    اعتراض زنجانی‌ها به‌دیدار نماینده‌شان باخاتمی(سال 89)

    به گزارش مشرق به نقل از فارس، مردم زنجان روز گذشته با امضا طوماری که در محل برگزاری نماز جمعه این شهر نصب شده بود، نسبت به دیدار جمشید انصاری نماینده اصلاح‌طلب زنجان با خاتمی که ملت ایران از او به عنوان یکی از اضلاع فتنه88 یاد می‌کنند، اعتراض کردند.

    بر اساس این گزارش، مردم زنجان با حضور در مقابل دفتر جمشید انصاری که عضو مرکزیت بنیاد باران را نیز عهده‌دار است، با تاکید بر اینکه خاتمی به علت همراهی جریان فتنه باید از ملت ایران عذرخواهی کند، هشدار دادند که در صورت عدم طلب پوزش انصاری از مردم زنجان، نسبت به آرای خود در انتخابات آتی مجلس تجدید نظر خواهند کرد.

    پیش از این،جمشید انصاری نماینده مردم زنجان همراه با دیگر نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس از جمله، سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده، نصرالله ترابی نماینده مردم شهرکرد، داریوش قنبری نماینده ایلام، سیروس سازدار نماینده مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعلام کرده بودند که در دیدار فراکسیون اقلیت مجلس با رئیس بنیاد باران حضور داشتند.

  • ,

    -راه یابی به مجلس هشتم شورای اسلامی

    , -,

    جمشید انصاری با شرکت در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی توانست در مرحله دوم انتخابات در 6 اردیبهشت سال 1387 با کسب 37 هزار و 991 رای از مجموع 68 هزار 332 رأی از سوی مردم "زنجان و طارم" از استان "زنجان" وارد مجلس شود. انصاری در سال اول و دوم حضورش در مجلس به عضویت کمیسیون اقتصادی درآمد و در سال های سوم و چهارم آن، در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خدمت کرد.
    در این دوره 37 طرح و لایحه توسط انصاری امضا شده که می توان به طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان، طرح نحوه تعیین شهریه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ... اشاره کرد.

    اعتراض زنجانی‌ها به‌دیدار نماینده‌شان باخاتمی(سال 89)

    به گزارش مشرق به نقل از فارس، مردم زنجان روز گذشته با امضا طوماری که در محل برگزاری نماز جمعه این شهر نصب شده بود، نسبت به دیدار جمشید انصاری نماینده اصلاح‌طلب زنجان با خاتمی که ملت ایران از او به عنوان یکی از اضلاع فتنه88 یاد می‌کنند، اعتراض کردند.

    بر اساس این گزارش، مردم زنجان با حضور در مقابل دفتر جمشید انصاری که عضو مرکزیت بنیاد باران را نیز عهده‌دار است، با تاکید بر اینکه خاتمی به علت همراهی جریان فتنه باید از ملت ایران عذرخواهی کند، هشدار دادند که در صورت عدم طلب پوزش انصاری از مردم زنجان، نسبت به آرای خود در انتخابات آتی مجلس تجدید نظر خواهند کرد.

    پیش از این،جمشید انصاری نماینده مردم زنجان همراه با دیگر نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس از جمله، سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده، نصرالله ترابی نماینده مردم شهرکرد، داریوش قنبری نماینده ایلام، سیروس سازدار نماینده مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعلام کرده بودند که در دیدار فراکسیون اقلیت مجلس با رئیس بنیاد باران حضور داشتند.

    ,

    جمشید انصاری با شرکت در انتخابات مجلس هشتم شورای اسلامی توانست در مرحله دوم انتخابات در 6 اردیبهشت سال 1387 با کسب 37 هزار و 991 رای از مجموع 68 هزار 332 رأی از سوی مردم "زنجان و طارم" از استان "زنجان" وارد مجلس شود. انصاری در سال اول و دوم حضورش در مجلس به عضویت کمیسیون اقتصادی درآمد و در سال های سوم و چهارم آن، در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خدمت کرد.
    در این دوره 37 طرح و لایحه توسط انصاری امضا شده که می توان به طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان، طرح نحوه تعیین شهریه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار، طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و ... اشاره کرد.

    ,
    ,
    اعتراض زنجانی‌ها به‌دیدار نماینده‌شان باخاتمی(سال 89)
    , اعتراض زنجانی‌ها به‌دیدار نماینده‌شان باخاتمی(سال 89),

    به گزارش مشرق به نقل از فارس، مردم زنجان روز گذشته با امضا طوماری که در محل برگزاری نماز جمعه این شهر نصب شده بود، نسبت به دیدار جمشید انصاری نماینده اصلاح‌طلب زنجان با خاتمی که ملت ایران از او به عنوان یکی از اضلاع فتنه88 یاد می‌کنند، اعتراض کردند.

    بر اساس این گزارش، مردم زنجان با حضور در مقابل دفتر جمشید انصاری که عضو مرکزیت بنیاد باران را نیز عهده‌دار است، با تاکید بر اینکه خاتمی به علت همراهی جریان فتنه باید از ملت ایران عذرخواهی کند، هشدار دادند که در صورت عدم طلب پوزش انصاری از مردم زنجان، نسبت به آرای خود در انتخابات آتی مجلس تجدید نظر خواهند کرد.

    پیش از این،جمشید انصاری نماینده مردم زنجان همراه با دیگر نمایندگان عضو فراکسیون اقلیت مجلس از جمله، سید فاضل موسوی نماینده مردم خدابنده، نصرالله ترابی نماینده مردم شهرکرد، داریوش قنبری نماینده ایلام، سیروس سازدار نماینده مرند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اعلام کرده بودند که در دیدار فراکسیون اقلیت مجلس با رئیس بنیاد باران حضور داشتند.

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
  • -حمایت از میرحسین موسوی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری

    در اواسط خرداد ماه 1388، 356 نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله جمشید انصاری در مجلس هشتم، طی اعلامیه ای از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کردند. متن این اعلامیه به شرح زیر است:
    «باسمه تعالی
    مجلس عصاره فضائل ملت است (امام خمینی (ره))
    اعلام حمایت جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
    موجب افتخار است که در برهه کنونی از میهن اسلامی یار دیرین امام(ره)جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در عرصه رقابت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نموده است بر خود فرض می دانیم با توجه به جایگاه رفیع ریاست قوه مجریه و نیاز مبرم کشور به مدیری توانمند و قانون مدار، حمایت همه جانبه خود را از کاندیداتوری ایشان اعلام نماییم.»

  • ,

    -حمایت از میرحسین موسوی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری

    , -,

    در اواسط خرداد ماه 1388، 356 نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله جمشید انصاری در مجلس هشتم، طی اعلامیه ای از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کردند. متن این اعلامیه به شرح زیر است:
    «باسمه تعالی
    مجلس عصاره فضائل ملت است (امام خمینی (ره))
    اعلام حمایت جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
    موجب افتخار است که در برهه کنونی از میهن اسلامی یار دیرین امام(ره)جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در عرصه رقابت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نموده است بر خود فرض می دانیم با توجه به جایگاه رفیع ریاست قوه مجریه و نیاز مبرم کشور به مدیری توانمند و قانون مدار، حمایت همه جانبه خود را از کاندیداتوری ایشان اعلام نماییم.»

    ,

    در اواسط خرداد ماه 1388، 356 نفر از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، از جمله جمشید انصاری در مجلس هشتم، طی اعلامیه ای از میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کردند. متن این اعلامیه به شرح زیر است:
    «باسمه تعالی
    مجلس عصاره فضائل ملت است (امام خمینی (ره))
    اعلام حمایت جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از جناب آقای مهندس میر حسین موسوی
    موجب افتخار است که در برهه کنونی از میهن اسلامی یار دیرین امام(ره)جناب آقای مهندس میرحسین موسوی در عرصه رقابت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور نموده است بر خود فرض می دانیم با توجه به جایگاه رفیع ریاست قوه مجریه و نیاز مبرم کشور به مدیری توانمند و قانون مدار، حمایت همه جانبه خود را از کاندیداتوری ایشان اعلام نماییم.»

    ,
    ,
    ,
    ,
    ,
  • -امضای طرح وقف اموال دانشگاه آزاد

    یکی از اقداماتی که در سال 1389 از سوی "عبدالله جاسبی" و با هدایت "هیئت مؤسس دانشگاه آزاد" دنبال شد، "وقف اموال دانشگاه آزاد" بود. وقف اموال دانشگاه آزاد از سوی مسئولان این دانشگاه به طرق مختلف پیگیری شد؛ یکی از این طرق، مجلس شورای اسلامی و البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود.
    در 29 اردیبهشت ماه 1389 طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به عنوان "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی" با امضای 62 تن از نمایندگان مجلس از جمله جمشید انصاری، با قید دوفوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان، دوفوریت آن به رأی نمایندگان گذاشته شد که رأی نیاورد از این رو یک فوریت طرح مذکور با 129 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.
    پیش از این 23 تن از نمایندگان این طرح را امضاء کرده بودند اما پس از تذکرات تعدادی از وکلای ملت مبنی بر غیرقانونی بودن این طرح، 9 تن از امضاءکنندگان طرح مذکور امضای خود را پس گرفتند و از آنجایی که تعداد نمایندگان امضاءکننده طرح به 14 نفر رسید، به علت مغایرت با آیین‌نامه داخلی مجلس این طرح از دستورکار پارلمان خارج شده بود.

  • ,

    -امضای طرح وقف اموال دانشگاه آزاد

    , -,

    یکی از اقداماتی که در سال 1389 از سوی "عبدالله جاسبی" و با هدایت "هیئت مؤسس دانشگاه آزاد" دنبال شد، "وقف اموال دانشگاه آزاد" بود. وقف اموال دانشگاه آزاد از سوی مسئولان این دانشگاه به طرق مختلف پیگیری شد؛ یکی از این طرق، مجلس شورای اسلامی و البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود.
    در 29 اردیبهشت ماه 1389 طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به عنوان "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی" با امضای 62 تن از نمایندگان مجلس از جمله جمشید انصاری، با قید دوفوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان، دوفوریت آن به رأی نمایندگان گذاشته شد که رأی نیاورد از این رو یک فوریت طرح مذکور با 129 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.
    پیش از این 23 تن از نمایندگان این طرح را امضاء کرده بودند اما پس از تذکرات تعدادی از وکلای ملت مبنی بر غیرقانونی بودن این طرح، 9 تن از امضاءکنندگان طرح مذکور امضای خود را پس گرفتند و از آنجایی که تعداد نمایندگان امضاءکننده طرح به 14 نفر رسید، به علت مغایرت با آیین‌نامه داخلی مجلس این طرح از دستورکار پارلمان خارج شده بود.

    ,

    یکی از اقداماتی که در سال 1389 از سوی "عبدالله جاسبی" و با هدایت "هیئت مؤسس دانشگاه آزاد" دنبال شد، "وقف اموال دانشگاه آزاد" بود. وقف اموال دانشگاه آزاد از سوی مسئولان این دانشگاه به طرق مختلف پیگیری شد؛ یکی از این طرق، مجلس شورای اسلامی و البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود.
    در 29 اردیبهشت ماه 1389 طرح وقف اموال دانشگاه آزاد به عنوان "طرح اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی" با امضای 62 تن از نمایندگان مجلس از جمله جمشید انصاری، با قید دوفوریت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از صحبت‌های مخالفان و موافقان، دوفوریت آن به رأی نمایندگان گذاشته شد که رأی نیاورد از این رو یک فوریت طرح مذکور با 129 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.
    پیش از این 23 تن از نمایندگان این طرح را امضاء کرده بودند اما پس از تذکرات تعدادی از وکلای ملت مبنی بر غیرقانونی بودن این طرح، 9 تن از امضاءکنندگان طرح مذکور امضای خود را پس گرفتند و از آنجایی که تعداد نمایندگان امضاءکننده طرح به 14 نفر رسید، به علت مغایرت با آیین‌نامه داخلی مجلس این طرح از دستورکار پارلمان خارج شده بود.

    ,
    ,
    ,
  • -مواضع انصاری در قبال دولت دهم

    مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات
    محمود احمدی نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به عنوان رئیس دولت دهم انتخاب شد. او در 28 مرداد سال 1388، در نامه ای به علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. 9 شهریور سال 1388 در جلسه بررسی صلاحیت حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر پیشنهادی اطلاعات، جمشید انصاری در مخالفت با این گزینه پیشنهادی اظهار داشت: «بین برنامه‌ وزارتخانه به عنوان یک دستگاه اجرایی، با هویت سطوح و لایه‌های متعدد سازمانی و برنامه‌ وزیر به عنوان بالاترین مدیری که وظیفه‌ اداریه‌ یک دستگاه اجرایی را بر عهده دارد، تفاوت جدی وجود دارد... برنامه‌ وزارتخانه برای اداره‌ بخش و برنامه‌ وزیر برای اداره‌ وزارتخانه است. لذا موفقیت یک وزیر به عنوان مدیر عالی یک وزارتخانه به داشتن شناخت، فهم از حوزه‌ عمل و ماموریت خود بستگی دارد و لازم است وزرا با شناخت کلان از حوزه‌ مسئولیت خود و تشخیص نقاط ضعف و قوت دستگاه و بخش بتوانند یک مدل مفهومی را برای مدیریت مجموعه‌ تحت تصدی خود ایجاد نمایند که مشتمل بر ایجاد و توسعه‌ ظرفیتهای حوزه‌ مدیریت خود در سه بخش ظرفیت عملی به مفهوم توان اداره و انجام فعالیتهای جاری، ظرفیت تغییر به مفهوم تشخیص و اجرای تغییرات مورد نیاز و ظرفیت تفکر استراتژیک به معنای تشخیص موضوعات اساسی و درک به هنگام فرصتها است و باید بتواند ضمن اشراف کامل به این موارد برنامه‌ وزارتخانه را تامین و ضمن برآورد دقیق از نتایج احتمالی این تغییرات ابزارهای مورد نیاز آن را بیان کند.»
    وی هم چنین افزود: «...آقای مصلحی در طول تصدی خود فاقد کمترین تجربه‌ مستقیم اطلاعاتی و کار در این نوع دستگاه هستند و به نظر میرسد حضور ایشان در این دستگاه با توجه به پیچیدگی های آن نتواند چندان موثر و مثمرثمر باشد.»
    سرانجام در 12 شهریور ماه 1388 حجت الاسلام مصلحی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات شد.
    مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور
    در جریان روی کار آمدن دولت دهم در خرداد سال 1388، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب مردم در 28 مرداد همان سال، اسامی 21 وزیر پیشنهادی خود را برای دولت دهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. 11 شهریور سال 1388، در جلسه بررسی صلاحیت مصطفی محمد نجار وزیر پیشنهادی کشور، در مجلس هشتم شورای اسلامی، جمشید انصاری در مخالفت با این وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: «برنامه تقدیمی نجار به مجلس به صورت زندگینامه است که در اختیار نمایندگان قرار گرفته که نکاتی در آن بیانگر عدم اشراف کامل وی به وظایف این وزارت‌خانه حساس است... وزارت کشور شاید به یک معنا مهمترین وزارت‌خانه در بین دستگاه‌های اجرایی به ویژه از منظر کارکرد منطقه‌ای باشد و این اهمیت به گونه‌ای است که تا قبل از اصلاح قانون اساسی و حتی قبل از انقلاب معمولا این گونه بوده که در غیاب نخست‌وزیر اداره جلسات هیات دولت با وزیر کشور بوده و این حکایت از اهمیت این وزارتخانه دارد.»
    نماینده وقت مردم زنجان در مجلس به سابقه نجار در وزارت دفاع اشاره کرد و یادآور شد: «با توجه به اینکه مصطفی محمد نجار سابقه وزارت دفاع را دارد در ابتدای امر این گونه به نظر می‌رسد کسی که سابقه یک دوره وزارت را داشته باشد انجام مسئولیت وزارت برای او کار ساده‌ای است در حالی که به دلایلی ایشان گزینه‌ مناسبی برای این وزارتخانه نیست.»
    انصاری در تشریح عدم صلاحیت نجار برای تصدی وزارت کشور به برنامه ارائه شده از سوی وی اشاره کرد و اظهار داشت: «...برخی از برنامه‌های ذکر شده در برنامه وی ربطی به وظایف وزارت کشور ندارد و در برخی از برنامه‌های ارائه شده حتی وظایفی از وزارت کشور وجود دارد که اساسا در برنامه ایشان مورد توجه قرار نگرفته است».
    وی با اشاره به مواردی از برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی همچون تقویت هویت ملی جوانان در صحنه‌های اجتماعی، تقویت جایگاه بسیجیان و ایثارگران، تحکیم نظام نهاد خانواده، پایگاه زن و کودک تصریح کرد: «این وظایف برعهده چهار یا 5 دستگاه دیگر است در حالی که در برنامه‌های نجار آمده است... در کنار این وظایفی که ذکر شد یک بخشی مهی از وظایف وزارت کشور در برنامه‌های وی جامانده است که می‌توان از این برنامه‌ها به بحث پناهندگان و اتباع خارجی که با داشتن معضلات زیادی به آن توجه نشده است اشاره کرد.»
    12 شهریور سال 1388، سرانجام نمایندگان ملت با مصطفی محمد نجار با 182 رای موافق، 75 رای مخالف و 25 رای ممتنع، به عنوان وزیر کشور موافقت کردند.
    امضای اولین طرح سوال از احمدی نژاد
    5 تیرماه 1390، اولین طرح سؤال از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت دهم پس از حدود یک ‌سال و نیم پیگیری از سوی برخی نمایندگان و در صدر آنان "علی مطهری"، با 100 امضا تقدیم هیات رئیسه شد اما پس از آنکه طرح سئوال از رئیس جمهور از سوی طراحان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برخی اعضای هیئت رئیسه با تایید تحویل این طرح به محمدرضا باهنر، نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند.
    سرانجام حدود 5 ماه بعد، یعنی 30 آذر ماه 1390، هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح سؤال از "احمدی ‌نژاد" با 79 امضا از سوی نمایندگان مجلس هشتم از جمله جمشید انصاری دریافت و به 6 کمیسیون‌ تخصصی مجلس ارسال شده است. پس از بررسی طرح سؤال از احمدی نژاد در کمیسیونهای مربوطه و قانع نشدن طراحان سؤال، این طرح در 18 بهمن ماه همان سال از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
    مهمترین محورهای این طرح سؤال: تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و مقاومت 11 روزه احمدی نژاد در برابر حکم رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و نحوه عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور بود.
    در نهایت، محمود احمدی ‌نژاد 24 اسفند ماه 1390 برای نخستین ‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی مجلس حاضر شد.

  • ,

    -مواضع انصاری در قبال دولت دهم

    , -,

    مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات
    محمود احمدی نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به عنوان رئیس دولت دهم انتخاب شد. او در 28 مرداد سال 1388، در نامه ای به علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. 9 شهریور سال 1388 در جلسه بررسی صلاحیت حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر پیشنهادی اطلاعات، جمشید انصاری در مخالفت با این گزینه پیشنهادی اظهار داشت: «بین برنامه‌ وزارتخانه به عنوان یک دستگاه اجرایی، با هویت سطوح و لایه‌های متعدد سازمانی و برنامه‌ وزیر به عنوان بالاترین مدیری که وظیفه‌ اداریه‌ یک دستگاه اجرایی را بر عهده دارد، تفاوت جدی وجود دارد... برنامه‌ وزارتخانه برای اداره‌ بخش و برنامه‌ وزیر برای اداره‌ وزارتخانه است. لذا موفقیت یک وزیر به عنوان مدیر عالی یک وزارتخانه به داشتن شناخت، فهم از حوزه‌ عمل و ماموریت خود بستگی دارد و لازم است وزرا با شناخت کلان از حوزه‌ مسئولیت خود و تشخیص نقاط ضعف و قوت دستگاه و بخش بتوانند یک مدل مفهومی را برای مدیریت مجموعه‌ تحت تصدی خود ایجاد نمایند که مشتمل بر ایجاد و توسعه‌ ظرفیتهای حوزه‌ مدیریت خود در سه بخش ظرفیت عملی به مفهوم توان اداره و انجام فعالیتهای جاری، ظرفیت تغییر به مفهوم تشخیص و اجرای تغییرات مورد نیاز و ظرفیت تفکر استراتژیک به معنای تشخیص موضوعات اساسی و درک به هنگام فرصتها است و باید بتواند ضمن اشراف کامل به این موارد برنامه‌ وزارتخانه را تامین و ضمن برآورد دقیق از نتایج احتمالی این تغییرات ابزارهای مورد نیاز آن را بیان کند.»
    وی هم چنین افزود: «...آقای مصلحی در طول تصدی خود فاقد کمترین تجربه‌ مستقیم اطلاعاتی و کار در این نوع دستگاه هستند و به نظر میرسد حضور ایشان در این دستگاه با توجه به پیچیدگی های آن نتواند چندان موثر و مثمرثمر باشد.»
    سرانجام در 12 شهریور ماه 1388 حجت الاسلام مصلحی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات شد.
    مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور
    در جریان روی کار آمدن دولت دهم در خرداد سال 1388، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب مردم در 28 مرداد همان سال، اسامی 21 وزیر پیشنهادی خود را برای دولت دهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. 11 شهریور سال 1388، در جلسه بررسی صلاحیت مصطفی محمد نجار وزیر پیشنهادی کشور، در مجلس هشتم شورای اسلامی، جمشید انصاری در مخالفت با این وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: «برنامه تقدیمی نجار به مجلس به صورت زندگینامه است که در اختیار نمایندگان قرار گرفته که نکاتی در آن بیانگر عدم اشراف کامل وی به وظایف این وزارت‌خانه حساس است... وزارت کشور شاید به یک معنا مهمترین وزارت‌خانه در بین دستگاه‌های اجرایی به ویژه از منظر کارکرد منطقه‌ای باشد و این اهمیت به گونه‌ای است که تا قبل از اصلاح قانون اساسی و حتی قبل از انقلاب معمولا این گونه بوده که در غیاب نخست‌وزیر اداره جلسات هیات دولت با وزیر کشور بوده و این حکایت از اهمیت این وزارتخانه دارد.»
    نماینده وقت مردم زنجان در مجلس به سابقه نجار در وزارت دفاع اشاره کرد و یادآور شد: «با توجه به اینکه مصطفی محمد نجار سابقه وزارت دفاع را دارد در ابتدای امر این گونه به نظر می‌رسد کسی که سابقه یک دوره وزارت را داشته باشد انجام مسئولیت وزارت برای او کار ساده‌ای است در حالی که به دلایلی ایشان گزینه‌ مناسبی برای این وزارتخانه نیست.»
    انصاری در تشریح عدم صلاحیت نجار برای تصدی وزارت کشور به برنامه ارائه شده از سوی وی اشاره کرد و اظهار داشت: «...برخی از برنامه‌های ذکر شده در برنامه وی ربطی به وظایف وزارت کشور ندارد و در برخی از برنامه‌های ارائه شده حتی وظایفی از وزارت کشور وجود دارد که اساسا در برنامه ایشان مورد توجه قرار نگرفته است».
    وی با اشاره به مواردی از برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی همچون تقویت هویت ملی جوانان در صحنه‌های اجتماعی، تقویت جایگاه بسیجیان و ایثارگران، تحکیم نظام نهاد خانواده، پایگاه زن و کودک تصریح کرد: «این وظایف برعهده چهار یا 5 دستگاه دیگر است در حالی که در برنامه‌های نجار آمده است... در کنار این وظایفی که ذکر شد یک بخشی مهی از وظایف وزارت کشور در برنامه‌های وی جامانده است که می‌توان از این برنامه‌ها به بحث پناهندگان و اتباع خارجی که با داشتن معضلات زیادی به آن توجه نشده است اشاره کرد.»
    12 شهریور سال 1388، سرانجام نمایندگان ملت با مصطفی محمد نجار با 182 رای موافق، 75 رای مخالف و 25 رای ممتنع، به عنوان وزیر کشور موافقت کردند.
    امضای اولین طرح سوال از احمدی نژاد
    5 تیرماه 1390، اولین طرح سؤال از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت دهم پس از حدود یک ‌سال و نیم پیگیری از سوی برخی نمایندگان و در صدر آنان "علی مطهری"، با 100 امضا تقدیم هیات رئیسه شد اما پس از آنکه طرح سئوال از رئیس جمهور از سوی طراحان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برخی اعضای هیئت رئیسه با تایید تحویل این طرح به محمدرضا باهنر، نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند.
    سرانجام حدود 5 ماه بعد، یعنی 30 آذر ماه 1390، هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح سؤال از "احمدی ‌نژاد" با 79 امضا از سوی نمایندگان مجلس هشتم از جمله جمشید انصاری دریافت و به 6 کمیسیون‌ تخصصی مجلس ارسال شده است. پس از بررسی طرح سؤال از احمدی نژاد در کمیسیونهای مربوطه و قانع نشدن طراحان سؤال، این طرح در 18 بهمن ماه همان سال از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
    مهمترین محورهای این طرح سؤال: تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و مقاومت 11 روزه احمدی نژاد در برابر حکم رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و نحوه عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور بود.
    در نهایت، محمود احمدی ‌نژاد 24 اسفند ماه 1390 برای نخستین ‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی مجلس حاضر شد.

    ,

    مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات
    محمود احمدی نژاد در دهمین انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 به عنوان رئیس دولت دهم انتخاب شد. او در 28 مرداد سال 1388، در نامه ای به علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی وزیران پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد. 9 شهریور سال 1388 در جلسه بررسی صلاحیت حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر پیشنهادی اطلاعات، جمشید انصاری در مخالفت با این گزینه پیشنهادی اظهار داشت: «بین برنامه‌ وزارتخانه به عنوان یک دستگاه اجرایی، با هویت سطوح و لایه‌های متعدد سازمانی و برنامه‌ وزیر به عنوان بالاترین مدیری که وظیفه‌ اداریه‌ یک دستگاه اجرایی را بر عهده دارد، تفاوت جدی وجود دارد... برنامه‌ وزارتخانه برای اداره‌ بخش و برنامه‌ وزیر برای اداره‌ وزارتخانه است. لذا موفقیت یک وزیر به عنوان مدیر عالی یک وزارتخانه به داشتن شناخت، فهم از حوزه‌ عمل و ماموریت خود بستگی دارد و لازم است وزرا با شناخت کلان از حوزه‌ مسئولیت خود و تشخیص نقاط ضعف و قوت دستگاه و بخش بتوانند یک مدل مفهومی را برای مدیریت مجموعه‌ تحت تصدی خود ایجاد نمایند که مشتمل بر ایجاد و توسعه‌ ظرفیتهای حوزه‌ مدیریت خود در سه بخش ظرفیت عملی به مفهوم توان اداره و انجام فعالیتهای جاری، ظرفیت تغییر به مفهوم تشخیص و اجرای تغییرات مورد نیاز و ظرفیت تفکر استراتژیک به معنای تشخیص موضوعات اساسی و درک به هنگام فرصتها است و باید بتواند ضمن اشراف کامل به این موارد برنامه‌ وزارتخانه را تامین و ضمن برآورد دقیق از نتایج احتمالی این تغییرات ابزارهای مورد نیاز آن را بیان کند.»
    وی هم چنین افزود: «...آقای مصلحی در طول تصدی خود فاقد کمترین تجربه‌ مستقیم اطلاعاتی و کار در این نوع دستگاه هستند و به نظر میرسد حضور ایشان در این دستگاه با توجه به پیچیدگی های آن نتواند چندان موثر و مثمرثمر باشد.»
    سرانجام در 12 شهریور ماه 1388 حجت الاسلام مصلحی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت اطلاعات شد.
    مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور
    در جریان روی کار آمدن دولت دهم در خرداد سال 1388، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور منتخب مردم در 28 مرداد همان سال، اسامی 21 وزیر پیشنهادی خود را برای دولت دهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. 11 شهریور سال 1388، در جلسه بررسی صلاحیت مصطفی محمد نجار وزیر پیشنهادی کشور، در مجلس هشتم شورای اسلامی، جمشید انصاری در مخالفت با این وزیر پیشنهادی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: «برنامه تقدیمی نجار به مجلس به صورت زندگینامه است که در اختیار نمایندگان قرار گرفته که نکاتی در آن بیانگر عدم اشراف کامل وی به وظایف این وزارت‌خانه حساس است... وزارت کشور شاید به یک معنا مهمترین وزارت‌خانه در بین دستگاه‌های اجرایی به ویژه از منظر کارکرد منطقه‌ای باشد و این اهمیت به گونه‌ای است که تا قبل از اصلاح قانون اساسی و حتی قبل از انقلاب معمولا این گونه بوده که در غیاب نخست‌وزیر اداره جلسات هیات دولت با وزیر کشور بوده و این حکایت از اهمیت این وزارتخانه دارد.»
    نماینده وقت مردم زنجان در مجلس به سابقه نجار در وزارت دفاع اشاره کرد و یادآور شد: «با توجه به اینکه مصطفی محمد نجار سابقه وزارت دفاع را دارد در ابتدای امر این گونه به نظر می‌رسد کسی که سابقه یک دوره وزارت را داشته باشد انجام مسئولیت وزارت برای او کار ساده‌ای است در حالی که به دلایلی ایشان گزینه‌ مناسبی برای این وزارتخانه نیست.»
    انصاری در تشریح عدم صلاحیت نجار برای تصدی وزارت کشور به برنامه ارائه شده از سوی وی اشاره کرد و اظهار داشت: «...برخی از برنامه‌های ذکر شده در برنامه وی ربطی به وظایف وزارت کشور ندارد و در برخی از برنامه‌های ارائه شده حتی وظایفی از وزارت کشور وجود دارد که اساسا در برنامه ایشان مورد توجه قرار نگرفته است».
    وی با اشاره به مواردی از برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی همچون تقویت هویت ملی جوانان در صحنه‌های اجتماعی، تقویت جایگاه بسیجیان و ایثارگران، تحکیم نظام نهاد خانواده، پایگاه زن و کودک تصریح کرد: «این وظایف برعهده چهار یا 5 دستگاه دیگر است در حالی که در برنامه‌های نجار آمده است... در کنار این وظایفی که ذکر شد یک بخشی مهی از وظایف وزارت کشور در برنامه‌های وی جامانده است که می‌توان از این برنامه‌ها به بحث پناهندگان و اتباع خارجی که با داشتن معضلات زیادی به آن توجه نشده است اشاره کرد.»
    12 شهریور سال 1388، سرانجام نمایندگان ملت با مصطفی محمد نجار با 182 رای موافق، 75 رای مخالف و 25 رای ممتنع، به عنوان وزیر کشور موافقت کردند.
    امضای اولین طرح سوال از احمدی نژاد
    5 تیرماه 1390، اولین طرح سؤال از محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت دهم پس از حدود یک ‌سال و نیم پیگیری از سوی برخی نمایندگان و در صدر آنان "علی مطهری"، با 100 امضا تقدیم هیات رئیسه شد اما پس از آنکه طرح سئوال از رئیس جمهور از سوی طراحان به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، برخی اعضای هیئت رئیسه با تایید تحویل این طرح به محمدرضا باهنر، نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، از پس گرفتن امضاهای این طرح خبر دادند و پیگیری آن را در شرایط کنونی مناسب ندانستند.
    سرانجام حدود 5 ماه بعد، یعنی 30 آذر ماه 1390، هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که طرح سؤال از "احمدی ‌نژاد" با 79 امضا از سوی نمایندگان مجلس هشتم از جمله جمشید انصاری دریافت و به 6 کمیسیون‌ تخصصی مجلس ارسال شده است. پس از بررسی طرح سؤال از احمدی نژاد در کمیسیونهای مربوطه و قانع نشدن طراحان سؤال، این طرح در 18 بهمن ماه همان سال از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
    مهمترین محورهای این طرح سؤال: تخلفات قانونی دولت از جمله عدم اجرای قانون مترو و عدم معرفی وزیر ورزش در مهلت قانونی و مقاومت 11 روزه احمدی نژاد در برابر حکم رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و نحوه عزل منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه و همچنین مسائل مربوط به امور فرهنگی از جمله اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور بود.
    در نهایت، محمود احمدی ‌نژاد 24 اسفند ماه 1390 برای نخستین ‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه علنی مجلس حاضر شد.

    , مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات,
    , محمود احمدی نژاد, محمود احمدی نژاد, حیدر مصلحی, حیدر مصلحی,
    ,
    , حجت الاسلام مصلحی, حجت الاسلام مصلحی,
    , مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور,
    , محمود احمدی نژاد, محمود احمدی نژاد, مصطفی محمد نجار, مصطفی محمد نجار,
    ,
    ,
    ,
    , مصطفی محمد نجار, مصطفی محمد نجار,
    , امضای اولین طرح سوال از احمدی نژاد,
    , محمود احمدی نژاد, محمود احمدی نژاد,
    ,
    , حیدر مصلحی, حیدر مصلحی, منوچهر متکی, منوچهر متکی,
    , محمود احمدی ‌نژاد, محمود احمدی ‌نژاد,

    طرح / لایحه امضا شده توسط " جمشید انصاری"

    , ,
  • 1391/02/03 طرح اصلاح بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران
  • , 1391/02/03, طرح اصلاح بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران,
  • 1391/02/03 طرح دوفوریتی اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها
  • , 1391/02/03, طرح دوفوریتی اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها,
  • 1391/01/27 طرح اصلاح مواد (196) و (197) آیین نامه داخلی مجلس
  • , 1391/01/27, طرح اصلاح مواد (196) و (197) آیین نامه داخلی مجلس,
  • 1390/12/16 طرح اجازه دریافت و پرداختهای دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 1391
  • , 1390/12/16, طرح اجازه دریافت و پرداختهای دولت در ماه های فروردین و اردیبهشت سال 1391,
  • 1390/10/20 طرح ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در صندوق بازنشستگی کشوری
  • , 1390/10/20, طرح ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در صندوق بازنشستگی کشوری,
  • 1390/09/29 طرح اصلاح تبصره (3) ماده (5) قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب 1389
  • , 1390/09/29, طرح اصلاح تبصره (3) ماده (5) قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب 1389,
  • 1390/09/08 طرح حق اقامه دعوی حقوقی، کیفری و اداری برای حفظ بیت المال و حقوق مردم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی
  • , 1390/09/08, طرح حق اقامه دعوی حقوقی، کیفری و اداری برای حفظ بیت المال و حقوق مردم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی,
  • 1390/08/01 طرح الزام تحویل تصاویر صورتجلسات شمارش آراء به نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی
  • , 1390/08/01, طرح الزام تحویل تصاویر صورتجلسات شمارش آراء به نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی,
  • 1390/07/05 طرح الحاق یک بند به قانون بودجه سال 1390 کل کشور
  • , 1390/07/05, طرح الحاق یک بند به قانون بودجه سال 1390 کل کشور,
  • 1390/05/09 طرح تهیه شناسنامه رسمی برای اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی
  • , 1390/05/09, طرح تهیه شناسنامه رسمی برای اشیاء عتیقه و میراث فرهنگی,
  • 1390/03/03 طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق التدریس استخدامی در آموزش و پرورش
  • , 1390/03/03, طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق التدریس استخدامی در آموزش و پرورش,
  • 1390/02/12 طرح استفساریه تبصره (۳) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶
  • , 1390/02/12, طرح استفساریه تبصره (۳) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶,
  • 1389/11/24 طرح جامع نظام باشگاه داری در ایران
  • , 1389/11/24, طرح جامع نظام باشگاه داری در ایران,
  • 1389/11/04 طرح نحوه تعیین شهریه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی
  • , 1389/11/04, طرح نحوه تعیین شهریه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی,
  • 1389/09/01 طرح وکالت
  • , 1389/09/01, طرح وکالت,
  • 1389/07/20 طرح الحاق یک تبصره به ماده (220) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
  • , 1389/07/20, طرح الحاق یک تبصره به ماده (220) قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی,
  • 1389/07/04 طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان
  • , 1389/07/04, طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان,
  • 1389/06/16 طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 و 1389
  • , 1389/06/16, طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 و 1389,
  • 1389/04/30 طرح نحوه توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین روزنامه ها
  • , 1389/04/30, طرح نحوه توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین روزنامه ها,
  • 1389/04/29 طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار
  • , 1389/04/29, طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار,
  • 1389/04/13 طرح تفسیر اجرای ماده (35)قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1386
  • , 1389/04/13, طرح تفسیر اجرای ماده (35)قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب 1386,
  • 1389/03/25 طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن
  • , 1389/03/25, طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن,
  • 1389/02/22 طرح اصلاح مواد (213) و (216) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
  • , 1389/02/22, طرح اصلاح مواد (213) و (216) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی,
  • 1389/02/22 طرح استفساریه جزء (الف) بند «7» ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور
  • , 1389/02/22, طرح استفساریه جزء (الف) بند «7» ماده واحده قانون بودجه سال 1389 کل کشور,
  • 1388/12/02 طرح اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی و بیمه های درمانی
  • , 1388/12/02, طرح اصلاح ماده (113) قانون مدیریت خدمات کشوری و چگونگی تعیین مدیریت سازمان تامین اجتماعی و صندوقهای بازنشستگی و بیمه های درمانی,
  • 1388/11/06 طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن
  • , 1388/11/06, طرح الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن,
  • 1388/10/23 طرح اصلاح مواد (38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387
  • , 1388/10/23, طرح اصلاح مواد (38) و (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387,
  • 1388/07/07 طرح اصلاح ماده (77) قانون شهرداری مصوب 1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی
  • , 1388/07/07, طرح اصلاح ماده (77) قانون شهرداری مصوب 1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی,
  • 1388/06/15 طرح بهسازی قراردادهای موقت کار و شرکتهای پیمانکار نیروی انسانی
  • , 1388/06/15, طرح بهسازی قراردادهای موقت کار و شرکتهای پیمانکار نیروی انسانی,
  • 1388/05/06 طرح تبدیل سازمانهای تربیت بدنی، میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارت و الحاق سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش
  • , 1388/05/06, طرح تبدیل سازمانهای تربیت بدنی، میراث فرهنگی و گردشگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارت و الحاق سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش,
  • 1388/05/04 طرح اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری- مصوب 1372
  • , 1388/05/04, طرح اصلاح قانون احداث تونل مشترک شهری- مصوب 1372,
  • 1388/04/08 طرح شناسایی مصدومین شیمیایی در مناطق بمباران شده
  • , 1388/04/08, طرح شناسایی مصدومین شیمیایی در مناطق بمباران شده,
  • 1388/02/08 طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی
  • , 1388/02/08, طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی,
  • 1388/01/18 طرح اصلاح موادی از قانون تقسیمات کشوری
  • , 1388/01/18, طرح اصلاح موادی از قانون تقسیمات کشوری,
  • 1387/11/08 طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده (247) به قانون مالیاتهای مصوب اسفند 1366 و اصلاحات بعدی آن
  • , 1387/11/08, طرح الحاق یک ماده به عنوان ماده (247) به قانون مالیاتهای مصوب اسفند 1366 و اصلاحات بعدی آن,
  • 1387/10/15 طرح اصلاح تبصره (2) ماده (3) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران
  • , 1387/10/15, طرح اصلاح تبصره (2) ماده (3) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران,
  • 1387/08/29 طرح اصلاحیه ماده (101) قانون شهرداری
  • , 1387/08/29, طرح اصلاحیه ماده (101) قانون شهرداری,

    منابع : سایت شخصیت نگار و مرکز پژوهش های مجلس

    ,

    انتهای پیام /

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه