اخبار داغ

وزیر کار: «ب.ز» ها پدرسوخته و لُمپن هستند

وزیر کار: «ب.ز» ها پدرسوخته و لُمپن هستند
علی ربیعی وزیر کار، با ابراز تأسف نسبت به خانه‌نشینی کارآفرینان و کارفرمایان دلسوز، امثالی همانند «ب.ز» را که مشهور به فساد اقتصادی است، پدرسوخته و لُمپن خواند و گفت: داستان افزایش تند دستمزد کارگران همانند سر بریدن مرغ تخم‌ طلاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق پور، گروه اقتصاد خبرگزاری فارس: پیش از ظهر امروز همایشی با عنوان پیگیری مطالبات کارگران توسط شوراهای اسلامی کار سراسر کشور، برگزار شد که نکات جالبی به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در حین برگزاری این همایش، حاضران در جلسه که اکثراً کارگران و بازنشسته‌گان بودند، با پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به پایین بودن دستمزد اعلام کردند.

,

* این کارگران در حین سخنرانی حاضران سرپا ایستاده و با صدای بلند از سیاست‌های دولت انتقاد کردند و گفتند که آقای روحانی با کلید کارگران و فرهنگیان رئیس‌جمهور شده است، اما هیچ توجهی به این قشر ندارد.

,

* کارگران در این پلاکاردها از تبصره 24 قانون برنامه ششم توسعه که به موضوع کاهش 25 درصدی مزد کارگران تازه‌کار زیر 29 سال اشاره کرده بود، انتقاد کردند.

,

* ربیعی: کارگرزاده‌ام و مشکلات کارگران را لمس می‌کنم.

,

* ربیعی به زبان ترکی خطاب به کارگران: ارخعین اولوز ... گوزوموز سیزدادی / مطمئن باشید، هواسمون به شما هست!

,

علی ربیعی هم طی سخنانی از آگاهی خود نسبت به مشکلات کارگران تعریف کرد و وزارت کار را خانه کارگران دانست و جملات زیر را بیان کرد:

,

* اگر پول نفت فروخته‌شده در 8 سال دولت‌های قبلی درست برنامه‌ریزی می‌شد، اکنون شرایط فرق می‌کرد.

,

* کارفرمایان و کارآفرینان دلسوز کشور خانه‌نشین شدند و عده‌ای پدرسوخته لُمپن و امثال «ب.ز»ها سرمایه‌گذار کشور شدند.

,

* عملکرد ما معطوف به اقدامات پوپولیستی و رضایت‌بخشی کوتاه‌مدت نیست و صادقانه با مردم سخن می‌گوییم.

,

* خود را وزیر بیکاران هم می‌دانم و مسئولیت دارم.

,

* 12 هزار و 500 میلیارد تومان از اموال سازمان تأمین اجتماعی را فروختند و ببینید با این میزان چقدر ساندویچ می‌توان خرید؟! قطعاً کل ایران را پر می‌کند.

,

* قطعاً با این پول می‌شد صدها مسکن 50 میلیون تومانی و 100 میلیون تومانی تهیه کرد.

,

* ربیعی در پاسخ به انتقاد کارگران که پلاکاردهای مربوط به حذف قانون کاهش 25 درصدی حداقل مزد کارجویان زیر 29 سال علم کرده بودند، گفت: این بند از برنامه ششم با حمایت روحانی از من حذف شد؛ قرار شد بندهای دیگری که به نظامات تشویقی اشاره دارد، جایگزین شود.

,

* سپس یکی از حاضران اعلام کرد که دولت روحانی می‌خواهد سال 96 هم رأی بیاورد که ربیعی با کلمه «باشه قربانت» پاسخ داد.

,

* وزیر کار افزایش یکباره دستمزد را همانند مرغ تخم‌طلا توصیف کرد و گفت: اگر یکباره دستمزدها افزایش یابند، کارخانه‌ها تعطیل می‌شوند و همانند سر بریدن مرغ تخم‌طلا خواهد بود.

,

* با دستمزد فعلی یخچال کارگران پر نمی‌شود و هم‌چنان خجالت‌زده هستیم، اما سعی می‌کنیم در آینده فاصله دستمزد با تورم را کم کنیم؛ ربیعی در پایان سخنرانی با تشویق حاضران روبه‌رو شد.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه