اخبار داغ

گزارش

وقتی واردات کالا به گمرک زنجان پیشی می گیرد

وقتی واردات کالا به گمرک زنجان پیشی می گیرد
واردات به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته و یا فراهم شده و از راه تجاری به یک کشور دیگر وارد شود، گفته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, واردات به کالاهایی که در کشور یا کشورهایی ساخته و یا فراهم شده و از راه تجاری به یک کشور دیگر وارد شود، گفته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,


معمولاً چون تهیهٔ پاره‌ای کالا برای برخی کشورها امکان‌پذیر نبوده و یا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، لذا آنان با استفاده از کالاهای وارداتی نیازمندی‌های خود را تامین می‌کنند.

,
,


شرایط جوی و وضع آب و هوا از جمله عوامل تعیین کننده ضرورت و میزان واردات است. مثلاً چون رشد و نمو گیاهان و میوه‌های گرمسیری یا استوائی برای کشورهای مناطق معتدله و یا سردسیر امکان‌پذیر نیست، بنابراین با وارد کردن این گونه میوه‌ها، نیازمندی ساکنان این کشورها را تامین می‌کنند.

,
,


مسئله تخصص، کارگر و قابلیت زمین نیز از جمله عوامل مؤثر در میزان واردات است. غالب کشورها در برابر واردات، کالاهایی را که در داخل تهیه می‌کنند به کشورهای دیگر نیز صادر می‌کنند، و سعی می‌کنند تا میان واردات و صادرات حداقل، تعادل مناسبی برقرار باشد و کوشش می‌کنند صادراتشان بر وارداتشان فزونی گیرد.

به طور کلی اقتصاد سالم و معقول آن است که صادرات بر واردات فزونی داشته باشد. در مورد کالاهای استراتژیک مانند نفت، گاز، تعیین میزان واردات یا صادرات بر اساس اصول و اتفاق‌های سیاسی انجام می‌شود.

,
,
,
,


امروزه صادرات از اهمیت بیشتری برخوردار است و وارد کننده کشوری است که نتوانسته نیازهای خود را با توجه به توانایی ها خود بر طرف کند در چند سال اخیر آمار بالای واردات و واردات کالاهای غیر اساسی حتی تا سنگ پا یکی از معضلات کشور محسوب می شود.

,
,


امسال نیز در آمار 9 ماهه آمار واردات زنجان بیشتر از صادرات آن است به طوری که ارزش کالاهای صادراتی از طریق این گمرک از ابتدای سال جاری تا کنون، بیش از 139میلیون و 370هزار دلار و برای کالاهای وارداتی بیش از 161میلیون و 570 هزار دلار بوده است.

,
,


در واقع زنجان شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، کابل، رول تیشو، کشمش تیزآبی،خرما، رب گوچه فرنگی، شمش مس، لبنیات (دوغ ، شیر ،ماست و خامه)، شمش سرب، شمش چدن، منسوج نبافته اسپان لس، الیاف پلی پروپلین، نخ اکریلیک، نخ پلی پروپلین، سنگ گرانیت و تراورتن، فیلم پلی پروپیلن، مصنوعات پلاستیکی، فرش ماشینی و بنتونیت را صادر می کند.

,
,


بیشترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی زنجان نیز کشورهایی از جمله ترکیه، عراق، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، آفریقای جنوبی، چین، سوریه، ترکمنستان، آلمان، هلند، روسیه، ایتالیا، هند و ارمنستان محسوب می شوند.

,
,


در عوض بیشترین کالاهای واردارتی نیز شامل انواع ماشین آلات ،گرانول، کیسه چاپدار، فیلم پلی اتیلن ،نوار جلو پوشک، ورق هسته، ورق فولادی،کک متالوژی، روغن ترانسفورماتور،نخ پلی استر، نخ نایلون، توتون، تنظیم کننده ولتاژ ،خاک روی ،الیاف اکریلیک، الیاف ویسکوز، منسوج نبافته، خمیر کاغذ سازی، کاغذ الحاق سیگار، پاکت سیگار و کاغذ سیگار) ، نمک نایلون و رول پرسشپان است.

,
,


کشورهایی از جمله ترکیه، هند، آلمان،چین ، ایتالیا، سوئیس، بلژیک،ایالات متحده آمریکا، رومانی،بلاروس، مالزی، تایوان، روسیه ، اتریش و زیمباوه کشورهای مبدا واردات به گمرک استان زنجان  در 9 ماهه امسال بوده اند.

,
,


اگر چه سیاست دولت کاهش واردات است اما آمارهای بالای واردات نشان دهنده عدم عزم جدی دولت در این زمینه است.

,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه