اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

احصا 200 شغل خدماتی در استان زنجان ؛ نرخ بیکاری در استان زنجان 8.6 درصد است

احصا 200 شغل خدماتی در استان زنجان ؛ نرخ بیکاری در استان زنجان 8.6 درصد است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس تشکیل کمیته و کارگروه تخصصی اشتغال قریب به 200 شغل خدماتی در استان زنجان احصا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمد غریوی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان اظهار کرد: معضل بیکاری مشکلی نیست که بتوان آن را با تلاش یک ارگان حل و فصل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با اشاره به اینکه برای ریشه‌کنی بیکاری و کاهش آن باید همه دستگاه‌های اجرایی متولی دست به دست هم دهند، تصریح کرد: برای مثال باید یک واحد تولیدی فعال باشد که بتوان کارگر متقاضی کار را به واحد مذکور معرفی کرد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در صورت وجود وام‌های بانکی با درصد بالا واحدهای تولیدی قادر به ادامه حیات نخواهند بود، اضافه کرد: همین امر هم موجب افزایش بیکاری خواهد شد.

,

غریوی مشاغل ایجاد شده در استان زنجان را به سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی تقسیم کرد و افزود: متاسفانه سهم اشتغال در بخش خدمات در استان زنجان از میانگین کشوری پایین تر است.

,

وی با تاکید بر اینکه مشاغل خدماتی دارای سرانه پایینی برای ایجاد و فعالیت است، اضافه کرد: در این راستا جلسات مربوط انجام و اقدامات لازم صورت گرفته است تا نسبت به احیای مشاغل در این بخش اقدام شود.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه بخش خدمات سود بیشتری دارد، اما سرمایه کمی نیاز دارد، افزود: در کارگروه خدمات ما ملزم شده‌ایم که بخش خدمات را فعال‌تر کنیم و در همین راستا مشاغل خدماتی در سه بخش شناسایی شده‌اند.

,

غریوی مشاغل خدماتی بدون شناسنامه، مشاغل ایجاد نشده و مشاغلی که قبلا استفاده می‌شدند و هم‌اکنون استفاده نمی‌شوند را جزء مشاغل خدماتی استان عنوان کرد و گفت: در این راستا به منظور عملیاتی کردن مشاغل مربوط نسبت به ایجاد استانداردهای آموزشی اقدام خواهد شد.

,

 وی خاطرنشان کرد: هدف از احصا و احیای مشاغل خدماتی رفع معضل بیکاری در استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در پایان نرخ بیکاری استان زنجان را 8.6 درصد اعلام کرد و گفت: استان زنجان در زمینه پایین بودن نرخ بیکاری در کل کشور رتبه هفتم را دارد.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه