اخبار داغ

نظر7نماینده‌مجلس‌درخصوص‌اولویت‌های هزینه‌کرد پول‌های آزادشده درگفتگو با دانا؛

قادری: صندوق توسعه ملی/ خسروی: تولید/ هاشمی: بیکاری، تولید و خروج از رکود/ ثروتی: تولید/ علیپور: اقتصاد مولد/ صرامی: عمل به وعده ها/ ندیمی: تولید و اشتغال

قادری: صندوق توسعه ملی/ خسروی: تولید/ هاشمی: بیکاری، تولید و خروج از رکود/ ثروتی: تولید/ علیپور: اقتصاد مولد/ صرامی: عمل به وعده ها/ ندیمی: تولید و اشتغال
درحالی که نمایندگان مردم در مجلس اولویت مصرف دارایی‌های آزاد شده را مسئله تولید می‌دانند و از دولت می‌خواهند تا به وعده‌های قبلی خود عمل کند، هیچ اتفاق تازه‌ای در دوران پسابرجام در شرایط اقتصادی کشور رخ نداده است و مردم همچنان منتظر گشایش‌های اقتصادی هستند که دولت وعده حل صدروزه آن‌ها را به مردم داده بود.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنا به صحبت‌های رئیس جمهور، رکود،بیکاری و عدم رونق اقتصادی اساسی‌ترین مشکلاتی هستند که گریبان‌گیر کشور شده‌اند. مشکلاتی که انتظار می‌رود تا مسئولان پس از انجام توافق هسته‌ای و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده کشور اقدامات مناسبی را در جهت حل آن‌ها انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که دارایی‌های آزاد شده دولت چقدر است و اولویت مصرف این پول‌ها در چه اموری است؟

,

نوبخت سخنگوی دولت در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العالم دارایی‌های آزاد شده ایران را افزون بر ۱۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت که این دارایی‌ها به‌طور کلی آزاد شده است و می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

,

وی اظهار داشت: بخشی از منابعی که در خارج از کشور داشته‌ایم، متعلق به دولت است، بخشی از آن از ذخایر بانک مرکزی است؛ یک بخش دیگر به صندوق توسعه ملی اختصاص دارد و یک بخش دیگر هم مربوط به بانک‌ها و شرکت‌های دولتی است.

,

سخنگوی دولت گفت: سهم دولت از این مرحله درحد 6 تا 7 میلیارد دلار است، ولی اموال متعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی زیاد است.

,

پولهای آزاد شده باید در بهترین شرایط در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد

, پول, , , های آزاد شده باید در بهترین شرایط در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد,

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در گفتوگو با خبرنگار دانا؛ در خصوص اولویت هزینه داراییهای آزاد شده اظهار داشت: منابع آزاد شده در بهترین شکل باید در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد و مصارف صندوق توسعه ملی هم کاملا مشخص است و از این صندوق برای تقویت بخشهای غیردولتی استفاده میشود.

, , دانا, , , ,

وی افزود: من فکر میکنم اگر پول‌های آزاد شده در بودجه عمومی دولت تزریق شوند، در بدترین شکل صرف امور جاری خواهند شد و حتی اگر این پولها صرف کارهای عمرانی شود باز هم کارهای قابل قبولی انجام نخواهد شد.

, , , ,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مشکل کشور در سالهای گذشته کمبود منابع مالی نبوده است گفت: مشکل این بوده که ما منابع مالی که در اختیار داشتیم را در بدترین حالت صرف امورات جاری کردهایم و کمی از منابع را هم صرف کارهای عمرانی کردهایم.

, , , , ,

قادری ادامه داد: بهترین حالت این است که این داراییها در اختیار صندوق توسعه ملی قرار گیرد تا این صندوق برای طرحهای توجیه داری که توسط بخش خصوصی اجرا میشود و میتواند بازگشت ارزی داشته باشد، امکان صادرات را فراهم کند، تنوع در تولید ایجاد کند و بخشی از نیازهای داخلی را پاسخگو باشد این منابع را هزینه کند.

, , , , ,

وی با بیان اینکه هزینه کردن این پولها توسط دولت باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی خواهد شد عنوان کرد: اگر دولت داراییهای آزاد شده توسط دولت خرج شود در اولین گام نیاز به نیروی دولتی به‌وجود می‌‌آید و استخدام نیرو توسط دولت، بارمالی برای دولت ایجاد میکند در صورتی که اگر همین کار را بخش خصوصی انجام دهد، میتواند منبع درآمد مناسبی برای دولت باشد.

, , , , ‌‌, , ,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات درخصوص نحوه نظارت بر پولهای آزاد شده گفت: بخش کمی از این پولها برای دولت است و بیشتر داراییهای آزاد شده سهم صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی است که هریک از این دو، سیستمهای اداری و نظارتی تعریف شدهای دارند که حتما این سیستمها بر نحوه خرجکرد این پولها نظارت خواهند داشت.

, , , , , , , , ,

داراییهای آزاد شده باید در بخش تولید هزینه شود

, دارایی, , , های آزاد شده باید در بخش تولید هزینه شود,

علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه میزان پول‌های آزاد شده 100میلیارد دلار است به خبرنگار دانا گفت: اگر یک ریال از این پول جز در مصارف تولیدی هزینه شود ما ضرر کرده‌ایم و این پول باید در بخش تولید هزینه‌ شود تا زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی را محکم سازی کنیم.

, دانا,

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف می‌توانند بر اساس وظیفه نظارتی مجلس بر این موضوع نظارت داشته باشند عنوان کرد: چند راهکار نظارتی در این زمینه وجود دارد ولی باید این راهکارها فعال‌تر شوند.

,

عضو کمیسیون عمران در پاسخ به این سوال که "آیا دولت تا به حال گزارشی به مجلس در خصوص مصارف دارایی‌های آزاد شده داده یا خیر؟" گفت: دولت تا کنون هیچ گزارشی در این زمینه به مجلس ارائه نداده است.

,

اولویت ما در کشور مشکل بیکاری، تولید و رکود است/ مشکلات کشور نباید به فراموشی سپرده شود و دولت احساس کند با خرید چند هواپیما کار بسیار مهمی انجام داده است

, اولویت ما در کشور مشکل بیکاری، تولید و رکود است/ مشکلات کشور نباید به فراموشی سپرده شود و دولت احساس کند با خرید چند هواپیما کار بسیار مهمی انجام داده است,

سید عبدالکریم هاشمی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتوگو با خبرنگار  دانا؛ با اشاره به اینکه مشکلات مختلفی در کشور وجود دارد اظهارداشت: اولویت ما در کشور مشکل بیکاری، تولید و رکود است و اینها مشکلاتی است که دولت باید توجه ویژهای نسبت به آنها داشته باشد.

, , دانا, , , ,

وی با بیان اینکه دولت باید از هر فرصتی برای خروج از رکود استفاده کند گفت: ما با مشکل طرحهای نیمه تمام عمرانی در کشور هم مواجه هستیم و با توجه به شرایط فعلی هرچند ناوگان هوایی کشور نیاز به یک ترمیم و بازسازی جدی دارد ولی اولویت دولت در مسائل کشور باید حل مشکل بیکاری و رکود باشد و در بین هزینههایی که دولت انجام میدهد باید یک تعادلی وجود داشته باشد.

, , , ,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تاکید بر اینکه ناوگان هوایی نیاز به نوسازی دارد گفت: دولت باید جوری اولویت بندی کند تا مسائل اصلی کشور که رکود و تورم و بیکاری است به فراموشی سپرده نشود و دولت احساس کند که با خرید چند هواپیما کار بسیار مهمی انجام داده است.

,

پولهای آزاد شده فقط باید در بخش تولید هزینه شود

, پول, , , های آزاد شده فقط باید در بخش تولید هزینه شود,

موسی الرضا ثروتی دیگر عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتوگو با خبرنگار دانا، در خصوص اولویت هزینه داراییهای آزاد شده گفت: این پولها فقط باید در بخش تولید هزینه شود، ضمن اینکه این پولها قبلا هزینه شده است و نباید دوباره آنها را مصرف کرد.

, , دانا, , , , ,

وی تصریح کرد: اگر پولهای آزاد شده دوباره تبدیل به ریال شود، مصیبتی جدید برای مردم خواهد شد و تورم را افزایش خواهد دارد و ارزش پول مردم را کم خواهد کرد چرا که این پولها پیش از این پیشخور شده و باید به محلی که دولت از آنها برداشته کرده است بازگردانده شود.

, , , , ,

اقتصاد مولد، اولویت هزینه داراییهای آزاد شده

, اقتصاد مولد، اولویت هزینه دارایی, , , های آزاد شده,

محمد علیپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار دانا مبنی بر اینکه "اولویت استفاده از داراییهای آزاد شده در کدام بخش از کشور است؟" اظهارداشت: دولت و مجلس براوردهای مختلفی از نیازهای کشور دارند و از اول هم بنابراین بود که این پولها صرف اقتصاد مولد شود.

, دانا, , ,

وی افزود: امروز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی به جهت کمبود سرمایه با مشکلات جدی مواجه هستند و دولت و مجلس باید با هم تعامل داشته باشند تا برای حل مشکلات اساسی کشور که از قبل هم برای آنها برنامهریزیهای خوبی صورت گرفته اقدام کنند.

, , , ,

دولت باید به تعهدات قبلی خود عمل کند و تعهد جدیدی ایجاد نکند

, دولت باید به تعهدات قبلی خود عمل کند و تعهد جدیدی ایجاد نکند,

محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتوگو با خبرنگار دانا با اشاره به آزادسازی داراییهای بلوکه شده کشور گفت: این پولها قبلا پیشخور شده و نباید تحت تاثیر امواج تبلیغاتی قرار گرفت و مطالبات جدید ایجاد کرد. در واقع باید با این پولها بدهکاریهای مختلفی که دولت دارد را پرداخت کرد.

, , دانا, , , , , ,

وی با بیان اینکه دولت باید تعهداتی را که پیش از این نتوانسته انجام بدهد در این ایام عمل سازد عنوان کرد: در شرایط موجود و با درآمدهای موجود باید به تعهدات قبلی عمل کرد و پس از آن تعهد جدیدی را ایجاد کرد چراکه ایجاد تعهد جدید در واقع یعنی یک بار جدید بر دوش دولت.

,

پولی که به دست مسئولان میرسد باید به مسئله تولید و اشتغال در کشور کمک کند

, پولی که به دست مسئولان می, , , رسد باید به مسئله تولید و اشتغال در کشور کمک کند,

ایرج ندیمی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در خصوص اولویت مصرف پولهای آزاد شده به خبرنگار دانا گفت: مسئله کشور همچنان تولید، اشغال و صادرات است و پولی که به دست مسئولان میرسد باید به نحوی به مسئله تولید کمک کند.

, , دانا, ,

وی افزود: بحران امروز کشور، بحران اشتغال و تولید است و رویکرد دولت باید به سمت ایجاد تولید و اشتغال باشد و اگر در سایر امور هم ‌می‌تواند کاری را انجام بدهد، منعی وجود ندارد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما باید در سال 800هزار شغل ایجاد کنیم تا بتوانیم با بحران بیکاری مقابله کنیم اظهارداشت: هر سال جمعیت کثیری از فارغالتحصیلان به جمع بیکاران اضافه میشوند و ما باید با بهبود فضای کسب و کار و جلوگیری از واردات کالاهایی که توانایی تولید آنها را داریم به وضعیت بحران کشور سروسامان دهیم.

, , , ,

ندیمی با اشاره به اینکه با سالی 100هزار شغل نمیتوان پاسخگو نیاز کثیر کشور بود گفت: دولت باید با تمام قوا سعی کند تا در حل مسائل مربوط به بحران اشتغال گامهای مثبتی بردارد تا در سال 95 بتواند با ایجاد 800هزار شغل اوضاع بیکاری را در کشور حل کند.

, , ,

درحالی که نمایندگان مردم در مجلس اولویت مصرف داراییهای آزاد شده را مسئله تولید میدانند و از دولت میخواهند تا به وعدههای قبلی خود عمل کند، هیچ اتفاق تازهای در دوران پسابرجام در شرایط اقتصادی کشور رخ نداده است و مردم همچنان منتظر گشایشهای اقتصادی هستند که دولت وعده حل صدروزه آنها را به مردم داده بود.

, , , , , , , ,

انتهای پیام/نج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه