اخبار داغ

یادداشتی به قلم آیت الله قدمی؛

عنوان "آیت الله خمینی" یک برند بین المللی است و مصداق دومی ندارد / اگر جای نوه های امام بودم فامیلی ام را عوض می کردم

عنوان "آیت الله خمینی" یک برند بین المللی است و مصداق دومی ندارد / اگر جای نوه های امام بودم فامیلی ام را عوض می کردم
بهتر بود نوه های حضرت امام (ره) اگر فامیلی آنها خمینی بود آن را عوض می کردند تا اینکه برند آیت الله خمینی برای همیشه تاریخ، بی بدیل بماند نه اینکه فامیلی خود را به خمینی تغییر دهند !
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی حافظ قرآن و صحیفه سجادیه طی یادداشتی نوشت : « آیت الله خمینی » یک برند خانوادگی نیست ، بلکه « یک برند دینی ، انقلابی ، ملی » است و فقط هم یک مصداق دارد . بنابراین هیچ کسی حق ندارد خود را مصداق دوم آن معرفی کند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

قطعاً واژه ها در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند: کلماتی که جنبه ی اختصاصی دارند و بر همین اساس ، شایسته است که فقط در مورد یک فرد به کارگیری شوند و کلماتی که جنبه ی عمومی دارند و بر همین اساس جایز است در مورد افراد متعددی به کار گرفته شوند.

,

مثلا کلمه ی «الله» یا «الرحمن» کلمه ای است که شایسته خدا است اگرچه کلمه ی « رحیم ، کریم ، شریف و ...» در مورد غیر حق تعالی نیز استفاده می شود و همچنین کلمه ی «رسول» اگرچه به هر پیام آوری گفته می شود ولی در بین مسلمین کلمه «رسول الله» به غیر از «خاتم الانبیاء» به پیامبر دیگری از پیامبران الهی گفته نمی شود و نیز اگرچه «مدینه» در لغت به هر شهری گفته می شود ولی در فرهنگ دینی فقط شایسته «مدینة النبی» است و نباید آن را در مورد شهری دیگر استفاده کرد.

,

چیزی که ما گفته ایم از آن به «برند» تعبیر می شود و این یک مطلب مورد تأیید همه عقلای سلیم النفس هست و در بسیاری از موارد جنبه ی قانونی نیز پیدا کرده است تا جایی که بسیار از اشخاص یا شرکت ها حاضر نیستند برند مختص به خود را با میلیاردها تومان معاوضه کنند.

,

«آیت الله خمینی» امروز تبدیل به یک برند جهانی شده است و این برند قطعا متعلق به یک خانواده نیست زیرا برای به وجود آمدن این برند چند دسته دخالت داشتند:

, «آیت الله خمینی» امروز تبدیل به یک برند جهانی شده است و این برند قطعا متعلق به یک خانواده نیست زیرا برای به وجود آمدن این برند چند دسته دخالت داشتند:,

1- والدین آن بزرگوار بلکه آباء و اجداد وی که چنین فرزندی را پرورش داده اند؛

,

2-مکتب اسلام و حوزه های علمیه که از نظر علمی و اخلاقی چنین شاگردی را تربیت کرده اند؛

,

3- تلاش های فردی آن بزرگوار در کسب فضایل اخلاقی و در رسیدن به علوم متعالی و در راه مبارزه با طاغوت که از جان، مال و فرزند گذشت؛

,

4- ملت مسلمان ایران بلکه ملت های آزاده جهان که در راه رسیدن به اهداف بلند آن بزرگوار در کنار او ایستادند و از جان و مال خود گذاشتند، فرزندان زیادی قربانی کردند و زندانها کشیدند و ...

,

5-ساقط کردن حکومتی که سابقه ی 2500 ساله داشت آنهم با دست خالی و با تکیه بر مردمی که به خدای یکتا معتقد بودند و به او توکل کردند.

,

6- تأسیس یک حکومتی که بعد از حضرت علی (ع) امکان آن برای هیچ معصوم و غیر معصومی مهیا نشد و ...

,

چند سوال :

, چند سوال :, چند سوال :,

آیا با همه ی اینها برند «آیت الله خمینی» و «امام خمینی» یک برند شخصی و خانوادگی است ؟

,

آیا کسی حق دارد به صرف اینکه مجتهدی از نوادگان آن بزرگوار است این برندِ بی نظیر در غیر معصومین را بر روی خود بگذارد ؟

,

آیا ارزش این برند کمتر از ارزش برندهای اقتصادی است که دولت ها به فکر حفاظت از آن هستند ؟

,

آیا مجلس شورای اسلامی نباید برای حفظ و صیانت از این برند، قانونی متناسب تدوین کند ؟

,

کلام آخر:

, کلام آخر:, کلام آخر:,

بهتر بود نوه های حضرت امام (ره) اگر فامیلی آنها خمینی بود آن را عوض می کردند تا اینکه برند "آیت الله خمینی" برای همیشه تاریخ، بی بدیل بماند نه اینکه فامیلی خود را به خمینی تغییر دهند!

,

کسانی که برای بعضی از نوه های حضرت امام (ره) از کلمه ی «آیت الله خمینی جوان» استفاده می کنند ، در حقیقت علاوه بر توهین به حضرت امام (ره)، در مسیر مقایسه بر آمده و عملا در تحقیر وجود مبارک گام بر می دارند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه