اخبار داغ

هیاهوی تبلیغاتی دولتی‌ها در آستانه انتخابات و سکوت نمایندگان مردم!

افتتاح آزادراه همدان-ساوه 6 ماه پس از اتمام طرح!/ سهم دولت یازدهم از کل طرح تنها 9/7 درصد است

افتتاح آزادراه همدان-ساوه 6 ماه پس از اتمام طرح!/ سهم دولت یازدهم از کل طرح تنها 9/7 درصد است
آزادراه همدان-ساوه، یکی از بزرگترین طرح‌های زیرساختی در استان همدان به شمار می رود که قرار است فردا به صورت ویدئو کنفرانس و به وسیله طرف رئیس جمهور افتتاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ این آزادراه که بخش مهمی از آزادراه غرب کشور و بخشی از آزادراه کربلا به شمار می‌آید؛ ارتباط بین همدان و پایتخت را تا ۳ ساعت و حتی کمتر کاهش داده و نقش مهمی در برقراری امکان ارتباط بین محورهای مختلف ایران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

اردیهشت امسال بود که رودباری، مدیرکل راه و شهرسازی همدان از افتتاح کامل آزادراه همدان-ساوه در پایان تیرماه خبر داد؛ وعده ای که محقق نشد.

,

در نهایت این طرح که اجرای آن 13 سال به درازا کشیده، قرار بود 3 شهریور امسال در سفر رئیس جمهور به همدان افتتاح شود، اما به دلیل حضور نداشتن وزیر راه و شهرسازی با سفر هیئت ایتالیایی به کشور، این برنامه لغو شد.

,

حال باوجود گذشتن نزدیک به 6 ماه از آن زمان، متاسفانه هنوز هم آزادراه به بهره برداری نرسیده و مشخص نیست که چرا طرحی بدین مهمی که وجودش برای استان فوق العاده ضروری است؛ تاکنون معطل مانده است؟!

,

از طرف دیگر وقوع تصادفات زنجیره ای و مکرر که به کشته و زخمی شدن هموطنانمان می انجامد در این محور به ویژه در فصل سرما، یکی از مهمترین موضوعاتی است که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت و مردم همدان مدت هاست که چشم انتظار افتتاح این مسیر ارتباطی هستند.

,

 

,

سهم دولت یازدهم تنها 9/7 درصد از کل طرح!

,

این واقعیت تاسف بار درحالیست که امروز معاون عمرانی استاندار همدان از افتتاح آزادراه به صورت ویدئو کنفرانس از طرف رئیس جمهور خبر داده است.

,

محمودرضا عراقی اظهار کرد: باند شمالی آزادراه همدان-ساوه به طول 85 کیلومتر زیربار ترافیک رفته و در حال حاضر نیز ترافیک از این قسمت در حال انجام است، باند جنوبی آزادراه همدان-ساوه نیز به طول 85 کیلومتر است که 55 کیلومتر از آن زیربار ترافیک قرار دارد و تنها قطعه پایانی آزادراه همدان-ساوه به طول 28کیلومتر باقی مانده بود.

,

تکیه معاون عمرانی استاندار به این آمارها درحالیست که تنها 9/7 درصد کل این مسیر در دولت یازدهم ساخته شده و 28 کیلومتری که محمودرضا عراقی از آن یاد می کند مربوط به یک مسیر دو بانده و درواقع 14 کیلومتر است.

,

 

,

, ,

 

,

تذکر ابراهیم کارخانه‌ای به وزیر راه و قول او برای افتتاح

,

نماینده مردم همدان و فامنین در گفتگوی اختصاصی با "نافع" گفت: 5 تا 6 ماه توقف برای بهره برداری از طرحی مهم که گره ترافیکی غرب کشور را باز می کند از مسئولان پذیرفته نیست و باید توضیح دهند که چرا در بهره برداری از این طرح کوتاهی کرده اند.

, نافع,

ابراهیم کارخانه ای افزود: چندی پیش در خصوص معطل ماندن این طرح در صحن علنی مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر کتبی داده و پیگیر موضوع بودم و وی نیز در پاسخ من گفت که مشکلی با پیمانکار وجود دارد و قول داد که ظرف یک ماه برطرف و طرح افتتاح شود .

,

وی تصریح کرد: همه کارها برای مردم بوده و بهره برداران واقعی آن ها هستند و باید از مسئولان استان و وزارت راه و شهرسازی سئوال کرد که بهره برداری نکردن از یک طرح با وجود ضرورت بالای آن چه دلیلی داشته است؟

,

عضو کمیسیون هسته ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افتتاح این طرح در برنامه سفر رئیس جمهور به همدان گنجانده شده و وزیر راه پیش از سفر مطلع بود، خاطرنشان کرد: توقف طرح به دلیل حضور نداشتن یک وزیر در شان مسئولان نظام جمهوری اسلامی نیست و باید همان زمان افتتاح می شد.

,

کارخانه ای با اشاره به روند کامل طرح آزادراه همدان-ساوه نیز گفت: کل مسافت این طرح 170 کیلومتر است که 85 کیلومترآن در دو باند شمالی و جنوبی سهم استان مرکزی بوده و بسیار زودتر تمام شد.

,

وی اظهار کرد: 85 کیلومتر نیز در دو باند شمالی و جنوبی سهم استان همدان بود که با محاسبه هر دو باند 170 کیلومتر می شود.

,

کارخانه ای اعلام کرد: عملیات اجرایی آزادراه همدان-ساوه در سال 81 آغاز شد و در دولت نهم و دهم از 170 کیلومتر کل سهم همدان 142 کیلومتر در 3 مرحله به بهره برداری رسید.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت تصریح کرد: در طول دو سال و نیم از عمر دولت یازدهم نیز تنها 5 کیلومتر در گردنه دخان افتتاح شده بود و این 28 کیلومتر نیز چند ماه پیش به پایان رسید.

,

کارخانه ای اعلام کرد: درواقع کل سهم دولت یازدهم از این طرح 340 کیلومتری، 33 کیلومتر برابر با 9/7 درصد است.

,

وی درخصوص مقدار اعتبار این طرح نیز گفت: برای آزادراه همدان-ساوه از ابتدا تاکنون 170 میلیارد تومان اعتبار در 3 دولت نهم، دهم و یازدهم تخصیص یافته و همین مقدار نیز سهم بخش خصوصی بوده است.

,

کارخانه ای اظهار کرد: همچنین با محاسبه سایر منابع کمکی، بیش از 400 میلیارد تومان برای این 340 کیلومتر که شامل 170 کیلومتر دو بانده می شود اختصاص یافته است.

,

 

,

, ,

 

,

مالک اصلی انقلاب مردمند

,

هرچند سرانجام آزادراه همدان-ساوه فردا به بهره برداری می رسد، اما تعلل و کوتاهی استانداری و وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، خطایی بزگ است که به هیچ صورت قابل چشم پوشی نیست.

,

در نظامی که به برکت خون هزاران شهید و با حمایت مردم شکل گرفته و در مملکتی که بنیان گذارش، خود را خدمتگزار مردم می دانست و رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای نیز می فرمایند:" حقیقتا مردم ولى‏نعمت ما و کارگزاران این نظام هستند" چرا باید مسئولان پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز گرفتار اندیشه هایی باشند که به رفتار پادشاهان و طاغوت ها بیشترشبیه است تا خدمتگزاران و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی!

,

 ما پیرو دینی هستیم که بزرگ پیامبرش فرموده است: "آقا و رئیس اجتماع خادم آنان است"؛ و درواقع این مردم هستند که ارباب مسئولان بوده و باید انتظارتشان برآورده شود

,

حال با وجود همه این تاکیدات باید پرسید چرا طرح مهمی چون آزادراه همدان-ساوه تنها به دلیل حضور نداشتن یک وزیر! به تعویق افتاد و اجازه استفاده از آن به مردم داده نشده است؟

,

وزیر راه در حالی از سفر به همدان خودداری کرده و به دیدار هیئت ایتالیایی رفت که برنامه سفر رئیس جمهور به همدان از پیش بسته شده و لازم الاجرا بود؛ بنابراین این تداخل ناشی از بی تدبیری و بی برنامگی مسئولان دولت یازدهم بوده است.

,

از طرف دیگر آیا در جمع هیئت سفر کننده به استان فرد دیگری نبود که طرح با حضور وی افتتاح شود و چرا باید سفر مقام ارشد اجرایی کشور به استان پس از دو سال و نیم انتظار، تنها به یک روز ختم شود تا دولتمردان به بسیاری از کارها نرسند و حق مردم به درستی ادا نشود؟!

,

متاسفانه ظاهرا چون استانداری طرح مهمی برای دهه فجر نداشته، افتتاح آن را تا امروز متوقف کرده اند تا با یک برنامه تشریفاتی، آن را به نام دولت یازدهم تمام کنند! یا شاید هم دولتی ها افتتاح این طرح را تعمدا به زمانی نزدیک انتخابات موکول کرده اند تا بدین وسیله دل مردم را بجای آورند!

,

در هر حال کلاه گذاشتن بر سر مردم، اقدامی ناجوانمردانه و به دور از اخلاق است؛ کما اینکه ریاست جمهوری نیز در ابتدای آغاز به کار دولت، مبنای کار خود را راستگویی و صداقت با مردم عنوان کرد.

,

سخنی نیز با وکلای مردم داریم و از سایر نمایندگان استان به ویژه آن ها که اخیرا در سخنرانی های انتخاباتی‌شان! پیگیری همه کارها و طرح های مهم که یادگار مجلس هفتم است را به نام خود تمام می کنند باید پرسید که چرا نسبت به این موضوع سکوت کرده و اقدامی نکرده اند؟

,

آیا پیگیری حقوق مردم و مطالبه گری از دولت، وظیفه وکلای ملت و کسانی که از مردم رای گرفته و بر کسی مسئولیت تکیه زده اند، نیست؟ چطور می خواهید و می توانید پاسخ مردم را داده و بار دیگر از همان ها رای اعتماد بگیرید؟!

,

گزارش اختصاصی از سمیه مظاهری

,

پایان پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه