اخبار داغ

روانچی: قانون محدودیت ویزا باید اصلاح شود

روانچی: قانون محدودیت ویزا باید اصلاح شود
معاون وزیر امور خارجه در مورد قانون محدودیت ویزا که توسط کنگره آمریکا به تصویب رسیده است، گفت:اروپایی ها طبیعتا از این وضعیت خوشحال نیستند؛ این قانون خلاف برجام است و باید اصلاح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر، مجید تخت‌روانچی در حاشیه مراسم ترحیم پدر بهروز کمالوندی که عصر امروز در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در خصوص سفر خانم اشمیت معاون موگرینی به تهران اظهار داشت: وی امروز به تهران آمده و دیدارهای دو جانبه ای درباره ایران و اتحادیه اروپا خواهیم داشت و در این خصوص صحبت می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: فردا نیز با خانم اشمیت درباره مسائل منطقه‌ای صحبت خواهیم کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در خصوص لغو روادید بین سایر کشورها و ایران توضیح داد: کشورهای مختلف نظر واحد ندارند و برخی کشورها خواستار لغو روادید هستند؛ ولی با برخی از کشورها لغو روادید نداریم.

تخت‌روانچی درباره ادعای یک اندیشکده آمریکایی در خصوص ساخت و سازهای پارچین و اینکه این مسئله خلاف برجام است، اظهار کرد: خبری از این واقعه ندارم، اما پارچین  به مسائل داخلی ما مربوط است. بحث های نظامی ما به هیچ کشوری ارتباط ندارد و در مذاکرات هم این را گفته ایم که مسائل نظامی ما به مذاکرات ارتباطی ندارد.

وی گفت: به همین دلیل اهمیت نمی دهیم که چه چیزی درباره مسائل داخلی ما گفته می شود.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با خانم اشمیت درباره مذاکرات هسته ای و اجرای برجام هم صحبت خواهد شد یا خیر؟ اظهار داشت: بله، صحبت شد و آقای عراقچی هم در این جلسه حضور داشت و مروری بر آخرین وضعیت اجرای برجام کردیم؛ از همه نظر یک مروری انجام شد.

تخت‌روانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اروپایی ها به دلیل لغو روادید از سوی آمریکا نسبت به ایران می توانند به کشورمان سفر کنند؟ توضیح داد: اروپایی ها طبیعتا از این وضعیت خوشحال نیستند، اما شما می دانید که در نامه کری و آئین‌نامه‌ای که خود آمریکایی ها دارند، استثنائاتی قائل شده اند؛ البته از نظر ما این خلاف برجام است و باید اصلاح شود.

وی در خصوص انتخاب کشور ثالثی در عربستان به عنوان حافظ منافع ایران، گفت: در حال مذاکره هستیم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره جزئیات سفر ظریف به بروکسل نیز اظهار داشت: انشاءالله هفته آینده انجام می‌شود و با موگرینی نیز دیدار خواهد کرد.

تخت‌روانچی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کری نامه‌ای به ظریف برای حل مسئله سوریه نوشته است یا خیر؟ گفت: اطلاعی از این نامه ندارم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه