اخبار داغ

واکنش نوبخت به توقف برنامه ششم

واکنش نوبخت به توقف برنامه ششم
رئیس سازمان مدیریت گفت: فرصتی استثنایی برای مجلس فراهم است که با بررسی و تصویب برنامه ششم در توسعه و آبادانی کشور شراکت کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر،  محمد باقر نوبخت در آئین رونمایی از طرح های آبرسانی به روستاها و شهرهای کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی شناسایی منابع و ظرفیت های مختلف کشور و استفاده از آنها برای افزایش تولید ملی و صادرات است افزود: این از وظایف نانوشته ماست که ظرفیت های مختلف کشور را شناسایی و در جهت اقتصاد کشور از آن استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه فقط برنامه‌ریز نیستیم، بلکه باید مدیریت کنیم گفت: باید در احیای سازمان تجدیدنظر کنیم و ما فقط برنامه ریز نیستیم، بلکه باید مدیریت کنیم. وی با بیان اینکه همه ما دولتمردان خادمان مردم و فرزندان ملتیم و باید از همه ظرفتی های کشور برای کمک به آحاد مختلف کشور استفاده کنیم افزود: در خیلی از موارد خود دولت اختیارات لازم را دارد و نیازی به کسب اجازه از مجلس ندارد که در این زمینه می توان به آبرسانی و حل مشکلات آب کشور اشاره کرد.

نوبخت افزود: معتقدم خیلی از اوقات وقت مجلس را بی جهت می گیریم در حالی که دولت خودش اختیار دارد و می تواند از این اختیارات برای توسعه کشور استفاده کند. در عین حال هر جا که اختیار لازم را نداشتیم باید به مجلس مراجعه و از آن کسب اجازه کنیم.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود مجلس قصد دارد برنامه ششم را بررسی نکند و آن را به مجلس بعدی ارائه دهد افزود‌:‌ این فرصتی استثنایی برای مجلس است که با بررسی و تصویب برنامه ششم در توسعه و آبادانی کشور شراکت کند.

معاون رئیس جمهور گفت:‌ دولت در زمینه هایی مثل آب، ریل، نوسازی ناوگان حمل و نقل قبلا احکام مختلف را دریافت کرده و کار خود را انجام می دهد. به عنوان مثال طرح پرورش ماهی در قفس و کشت گلخانه ای را با اشتغال فراوان و بهره‌وری بالا شروع کرده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: قرارگاه خاتم الانبیا رقیب بخش خصوصی نیست، بلکه مکمل آن است. نوبخت با اشاره به مشارکت این قرار گاه در طرح آبرسانی به شهرها و روستاها افزود: هدف قرارگاه خاتم الانبیا رقابت با بخش خصوصی نیست بلکه این قرارگاه کارهایی را انجام می دهد که بخش خصوصی نمی تواند و این نوع کارها قابل تقدیر است.

وی با اشاره به مطالبات قابل توجه این قرارگاه از دولت گفت: با این وجود قرارگاه همچنان کار خود را انجام می دهد و به خاطر کمک به محرومیت زدایی خود را پیمانکار نمی بیند، بلکه خود را صاحب کار می داند.

نوبخت از مشارکت صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح ها که با هدف محرومیت زدایی در کشور انجام می شود تقدیر کرد و گفت: استفاده از ذخایر این صندوق در این نوع کارها مناسب ترین کارها است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اعلام اینکه بودجه طرح های تامین آب، بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است گفت: ۵۰۰ میلیون دلار معادل ۱۵ هزار میلیاردریال از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی به روستاهای مختلف کشور اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: طرح های تامین آب در کشور با بودجه افزون بر ۳۵۰ هزار میلیارد ریال اجرا می شود که ارتقای بهره وری آب، افزایش اشتغال و تولیدات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه