اخبار داغ

پوستر/نبل و الزهرا؛ از محاصره مرگبار تا مقاومت اسطوره‌ای

پوستر/نبل و الزهرا؛ از محاصره مرگبار  تا مقاومت اسطوره‌ای
ساکنان نبل و الزهرا نزدیک چهار سال کامل را در محاصره مطلق و فقر و گرسنگی گذرانده‌اند، اما از مقاومت قهرمانانه خود در برابر تروریست‌ها دست برنداشتند.
[

به گزارش سرویس چندرسانه‌ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساکنان نبل و الزهرا نزدیک چهار سال کامل را در محاصره مطلق و فقر و گرسنگی گذرانده‌اند، اما از مقاومت قهرمانانه خود در برابر تروریست‌ها دست برنداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" در 20 کیلومتری حومه شمالی حلب  و 40 کیلومتری مرز ترکیه در مسیر "حلب ــ اعزاز" در شمال سوریه قرار دارند، با آغاز درگیری‌ها در سوریه شمال حلب با صحنه‌ای عجیب مواجه بود. عده از اهالی شهر با تشکیل کمیته‌های مردمی مقاومتی فراموش نشدنی در برابر حملات گسترده گروه‌های تروریستی در منطقه نشان دادند و نگذاشتند این دو شهر به اشغال گروه‌های تکفیری حمایت‌شده از غرب و دیگر کشورهای منطقه درآید.

,

این شهرها در بیست و سوم ژوئیه سال 2012 میلادی به‌واسطه گروه‌های سلفی وهابی تکفیری وابسته به سازمان تروریستی "القاعده" و در رأس آنها گروه "جبهة النصرة" مورد حمله قرار گرفته و به‌صورت کامل به محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری در آمد، مردم این شهر هم اکنون سه سال و نیم است که در محاصره گروه‌های مسلح تکفیری قرار دارند، اما همچنان در برابر آنها مقاومت می‌کنند.

,

به‌دلیل طولانی شدن مدت محاصره این دو شهر و قطع هرگونه کمکهای بشر دوستانه به آن، اهالی آن در شرایط بسیار سخت به سر می‌برند، به‌گونه‌ای که برای تأمین غذای مورد نیاز خود به استفاده از گیاهان صحرایی منطقه روی آورده‌اند.

,

, , ,

برای دریافت در سایز اصلی کلیک کنید

, برای دریافت در سایز اصلی کلیک کنید]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه