اخبار داغ

اقتداری که به چشم اصلاح‌طلبان خوش نیامد؛

انتشار تصاویر جدید سربازان آمریکایی، شیرینی عید مردم است

انتشار تصاویر جدید سربازان آمریکایی، شیرینی عید مردم است
کانال خبری مجمع اصلاح‌طلبان در حالی از «به خوبی و خوشی تمام شدن» این ماجرا سخن می‌گوید و آن را به «قدرت» و «رأفت» کشور گره می‌زند که دولت هیچ نقش قابل تقدیری در نمایش این دو عنصر نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج،  اخیراً در کانال خبری مجمع اصلاح‌طلبان مطلبی منتشر شده که انتشار تصاویر و فیلم‌های جدید مربوط به دستگیری و اشک‌ریختن ملوانان امریکایی را زیر سؤال برده و این اقدام را حرکتی «ماکیاولیستی» توصیف کرده است. این کانال تلگرامی در بخشی از مطلب خود نوشته است: «وقتی قضیه با رایزنی مقامات دو کشور به خوبی و خوشی تمام شد و دنیا به قدرت و رأفت جمهوری اسلامی پی برد، چه لزومی دارد که ما مدام این عکس‌ها را منتشر کنیم؟»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

هم‌چنین این کانال در ادامه مدعی شد: «انتشار این عکس‌ها و نشان‌دادن عجز و ناتوانی سربازان اسیر شده با کدام منطق اسلامی و انسانی قابل توجیه است؟»

,

برای فهم چرایی انتشار تصاویر جدید از اندوهی که در چهره ملوانان امریکایی موج می‌زد، باید به همان روز واقعه بازگشت. روزی که نیروی دریایی سپاه با اقتدار، تفنگداران دریایی امریکایی را دستگیر و متنبه کرد. پس از این اقدام که رهبر انقلاب آن را شجاعانه، بسیار عالی و به‌هنگام توصیف کردند، هیچ‌یک از مقامات ارشد دولتی اعم از رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و سایر دیپلمات‌های کشور نسبت به ورود غیرقانونی امریکایی‌ها به آب‌های سرزمینی ایران کوچکترین اعتراضی هم نکرده و در عوض وزیر امور خارجه در این خصوص با همتای آمریکایی خود رایزنی کرد تا تأخیری در اجرای برجام به وجود نیاید.

,

چند روز بعد، مقام معظم رهبری این اقدام سپاه را تحسین نمودند و از مسئولین دولت نیز خواستند در مقابله با تعرض دشمن همین‌گونه برخورد کنند و با قدرت جلوی تجاوز آنها بایستند. پس از آن نیز رهبر انقلاب نشان فتح را به پاسداران بازداشت‌کننده‌ی سربازان آمریکایی اعطا کردند تا بار دیگر از عملکرد نیروی دریایی سپاه تقدیر کرده باشند.

,

با این وجود روحانی و مسئولین وزارت امور خارجه کماکان از هرگونه اظهارنظری خودداری کردند و رئیس‌جمهور در حرکتی قابل تأمل، نشان‌های عالی مدیریت و خدمت را بر سینه‌ی اعضای تیم دیپلماسی کشور چسباند.

,

کانال خبری مجمع اصلاح‌طلبان در حالی از «به خوبی و خوشی تمام شدن» این ماجرا سخن می‌گوید و آن را به «قدرت» و «رأفت» کشور گره می‌زند که دولت هیچ نقش قابل تقدیری در نمایش این دو عنصر نداشته است. به گونه‌ای که می‌توان با توجه به نزدیکی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و جشن 37 سالگی استکبارستیزی ایرانیان، انتشار این تصاویر را شیرینی شب عید مردم در دهه فجر نامید که سوپرمن‌های امریکایی را آنچنان که در واقعیت هستند، نشان داده است.

,

اصلاح‌طلبان در شرایطی این اقدام را سیاست ماکیاولیستی می‌خوانند که ماکیاولی معتقد بود «زمامدار اگر بخواهد باقی بماند و موفق باشد نباید از شرارت و اعمال خشونت‌آمیز بترسد. زیرا بدون شرارت، حفظ دولت ممکن نیست.» او در کتاب معروف خود، شهریار، بیان کرد که «حکومت برای نیل به قدرت، ازدیاد و حفظ و بقای آن مجاز است به هر عملی از قبیل کشتار، خیانت، ترور، تقلب و ... دست بزند و هرگونه شیوه‌ای حتی منافی اخلاق و شرف و عدالت را برای رسیدن به هدفش روا می‌دارد.» حال آن‌که اصلاح‌طلبان هنوز بر عملکرد خود نسبت به ماجرای کوی دانشگاه، تحصن نمایندگان مجلس ششم و فتنه 88 مهر تأیید می‌زنند و در بهترین حالت، سکوت می‌کنند.

,

کانال خبری مذکور در ادامه این اقدام را به ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی ربط می‌دهد و مدعی می‌شود: «دغدغه ما، ترس ما، نشان‌دادن تصویری خشن و زمخت از این مرز و بوم به وسیله دشمنان و به دست خودمان است.» حال آنکه انتشار این تصاویر کمترین ارتباطی به ارائه‌ی تصاویر خشن از اسلام و ایران نداشته و این موضوع را حتی از زبان امریکایی‌ها هم می‌توان پی برد؛ چرا که همه‌ی مقامات آمریکایی پس از دیدن تصاویر و فیلم‌ها، احساس سرخوردگی کرده و پوکی اقتدار آنها برای جهانیان نمایان شد.

,

به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان باید همان‌طور که رئیس‌جمهور گفته، بار دیگر مفاهیم انقلاب و انقلابی‌گری را در عرصه‌ی اقتدار و امنیت مورد مطالعه قرار دهند تا چنین قیاس‌هایی را در عرصه‌ی رسانه‌ای نداشته باشند.

,

انتهای پیام/م

, انتهای پیام/م]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه