اخبار داغ

بی تدبیری دولت در خرید 5 هزار واگن باری از روسیه

بزرگترین تولید کننده واگن کشور در استان مرکزی در حال تعطیل شدن/ استیضاح وزیر راه و شهرسازی در راه است

بزرگترین تولید کننده واگن کشور در استان مرکزی در حال تعطیل شدن/ استیضاح وزیر راه و شهرسازی در راه است
آصفری خرید 5 هزار واگن باری توسط دولت از روسیه را بی تدبیری و خلاف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبری دانست و گفت:این درحالی است که بزرگترین تولیدکننده واگن در کشور در استان مرکزی که به راحتی قادر به تولید این واگن ها است با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت و در حال تعطیل شدن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اراک امروز؛ در خصوص خرید 5 هزار واگن از کشور روسیه گفت: این اقدام دولت در این شرایط خلاف اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,


آصفری با اشاره به اینکه این اقدام دولت، بی تدبیری بوده اظهار کرد: این در حالی است که شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین تولید کننده واگن خصوصا واگن باری در کشور مطرح و فعال است.

,
,


وی ادامه داد: شرکت واگن پارس اراک این توان را دارد،واگن باری با برند روز را تولید کند چه لزومی دارد که دولت به خودش اجازه دهد در این شرایط از روسیه واگن خریداری کند.

,
,


نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز کارخانه واگن پارس اراک به دلیل نداشتن مشتری با تعطیلی مواجه شده است ادامه داد: حتی این کارخانه چندین ماه حقوق کارکنان خود را پرداخت نکرده است.

,
,


آصفری با بیان اینکه این کارخانه توان تامین نیازهای داخلی را دارد بیان کرد: این کارخانه هم اکنون با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.

,
,

دولت مدبرانه تر عمل کند/قرارداد لغو نشود وزیر راه و شهرسازی استیضاح می شود
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این اقدام دولت قابل قبول نیست و کار نسنجیده ای است افزود: در واقع اگر دولت بخواهد بعد از برجام با تولید گنندگان به این گونه برخورد کند روز به روز شاهد تعطیلی و اخراج کارکنان خواهیم بود، دولت باید مدبرانه تر اقدام کند.

, دولت مدبرانه تر عمل کند/قرارداد لغو نشود وزیر راه و شهرسازی استیضاح می شود, دولت مدبرانه تر عمل کند/قرارداد لغو نشود وزیر راه و شهرسازی استیضاح می شود,
,


وی ادامه داد: دولت اگر بخواهد این اقدام را انجام دهد استیضاح وزیر راه و شهرسازی را در مجلس دنبال خواهیم کرد و مجلس در مقابل این نوع اقدام و برخورد دولت با تولید کنندگان،کوتاه نخواهد آمد.

,
,


آصفری خاطرنشان کرد: اگر دولت هرچه زودتر نسبت به لغو این قرارداد  اقدام نکند نسبت به استیضاح وزیر راه و شهرسازی اقدام خواهیم کرد.

,
,

 

,

فعالیت شرکت واگن پارس اراک با 30 درصد ظرفیت

, فعالیت شرکت واگن پارس اراک با 30 درصد ظرفیت, فعالیت شرکت واگن پارس اراک با 30 درصد ظرفیت,

به نقل از دیار آفتاب، چندی پیش محمدی مدیر شرکت واگن پارس اراک گفت:واگن پارس اراک علی رغم ظرفیت ها و قابلیت های متنوع  در حال حاضر با 30 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است.

,


محمدی با اشاره به اینکه واگن پارس به عنوان اولین شرکت در زمینه ساخت واگن در کشور فعالیت داشته اظهار کرد:اولین سری از واگن های مترو تهران توسط این شرکت ساخته شد ودر گذشته نیز در زمینه ساخت انواع  لوکوموتیوباربری و مسافری فعالیت داشته است.

,
,


وی با اشاره به اینکه تمام قطعات مورد استفاده در واگن ها توسط خود شرکت طراحی می شود افزود: هم اکنون بر اساس قرار داد، ساخت 37 دستگاه مسافربری و صد دستگاه واگن مترو توسط شرکت واگن پارس در حال ساخت است و کلیه مراحل ساخت واگن و تجهیزات داخلی واگن ها توسط خود شرکت انجام می شود.

,
,


محمدی خاطر نشان کرد:این شرکت توانایی ساخت تمامی سفارشات در زمینه ساخت واگن ها را دارد و امیدواریم در این راستا حمایت های لازم صورت گیرد.

,
,


انتهای پیام/ف

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه