اخبار داغ

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان منصوب شد

مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان منصوب شد
شرکت سیاحتی علیصدر که امروز 22 سال از تاریخ تأسیس آن می‌گذرد 15 مدیرعامل را به خود دیده است. اما در میان آنها حسن اسلامیان با 66 ماه سابقه مدیریت رکورد‌دار این سمت بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صبح الوند، حسن اسلامیان در حالی به عنوان یک گزینه منتخب مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در سال 1383 شد که تا قبل از آن هیچگونه سابقه مدیریتی را تجربه نکرده بود. اسلامیان که مدتی مسئول امور اداری کارخانه لرد بود با مدرک کارشناسی در رشته امور اجتماعی وارد این عرصه شد. البته پس از تعطیلی کارخانه لرد، وی در روزهای انتخابات در سال 1384 و 1388 از جمله افرادی بود که به عنوان حلقه اول ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد فعالیت داشت و مدتی هم در دفتر کاری ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مجلس شورای اسلامی مشغول به کار بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, صبح الوند,

وی در حالی صندلی ریاست خود را روز گذشته ترک کرد که قرار شد از این به بعد حمیدرضا یاری که سال‌ها سابقه پست‌های مختلف از جمله مدیرکل تعاون استان و مدیریت در نمایشگاه بین‌المللی همدان رادر کارنامه کاری خود داشت بر آن تکیه زند.
یاری چند صباحی بعد مدیرکل تعاون استان شد و پس از ادغام اداره کار و تعاون هم وی قائم‌مقام اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.
وی که تا پیش از این کارشناس دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی استانداری بود با انتخاب استاندار و نظر مساعد هیأت مدیره شرکت سیاحتی علیصدر آمده است تا با قبول مسئولیت مدیرعاملی این بخش به اهداف مورد نظر علیصدر در جهت توسعه گردشگری عینیت بخشد.
شرکت سیاحتی علیصدر در سال 1370 تأسیس گردید و هدف از آن توسعه و ایجاد بسترهای مناسب برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر برای جذب گردشگران داخلی و خارجی با همکاری سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان همیاری شهرداری‌های استان همدان و شهردار همدان ایجاد شد.
در سال 1380 الحاق مجتمع تفریحی توریستی عباس‌آباد به شرکت سیاحتی علیصدر عاملی شد که توسعه در این شرکت شتاب بیشتری پیدا کرده و با نگرشی عمیق به امر گردشگری باعث تحولات مثبت فراوانی شود و در راستای این اقدامات می‌توان به تأسیس شرکت خدمات مسافرتی و جهانگردی علیصدر هم اشاره کرد که زیرمجموعه جدید شرکت سیاحتی علیصدر محسوب می‌شود.
جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر روز گذشته در دفتر مدیریت این شرکت با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میهن‌پرست سهامدار جدید علیصدر و کارکنان شرکت علیصدر و کارمندان دفتر برنامه‌ریزی اقتصادی استانداری و اصحاب رسانه در فضایی غیر رسمی برگزار شد.
بنا بر مواردی که در ابتدای جلسه مطرح شد گویا قرار بوده است این گردهمایی در فضایی بسته‌تر و با تعداد محدودی از مدعوین و البته بدون حضور رسانه‌ها انجام پذیرد اما برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای پیش رفت که تعداد افراد حاضر در جلسه افزایش و برنامه‌ها کمی متفاوت‌تر شد. در این مراسم، حسن اسلامیان که به تغییر برنامه معارفه اشاره کرد گفت: در جریان حضور این تعداد همراهان در این جلسه نبودم و از آنجا که تنها به این حوزه آمدم تصمیم داشتم تنها هم بروم وگرنه برنامه‌ای متمایزتر با حضور همراهان بیشتری تدارک می‌دیدم.
وی با ارائه آمار عملکرد از 66 ماه مدیریت خود در این حوزه عنوان کرد: من تنها مدیرعاملی بودم که توانستم 5/5 سال در این شرکت انجام مسئولیت کنم.
اسلامیان به زیرمجموعه‌های شرکت سیاحتی اشاره کرد و گفت: در سال‌هایی که من در این بخش انجام وظیفه کرده‌ام سرمایه شرکت از یک میلیارد به 11 میلیارد تومان، درآمد از 18 میلیارد به 81 میلیارد، اشتغال از 141 نفر به 171 نفر و میزان مسافر از 460 نفر به 670 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
وی همچنین گفت: در سال‌های مدیریت من بدهی‌های شرکت 68 درصد کاهش پیدا کرده است و سود از 260 میلیون به یک میلیارد و 70 میلیون افزایش پیدا کرده است.
وی این شاخص‌ها را بیانگر معدل مطلوب خود در کارنامه کاریش دانست و به افزایش سهام علیصدر به 20 درصد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر طرح‌هایی مثل شهرک توریستی علیصدر با 360 هکتار زمین در 3 فاز از جمله طرح‌های در حال اجرا در آینده خواهد بود.
اسلامیان به عملکردهایی نیز در حوزه مجتمع تفریحی عباس‌آباد، دفتر خدماتی مسافرتی علیصدر مهر هم گریزی زد.
وی گفت: انتقال فاضلاب بهداشتی از جاده قدیمی استخر عباس‌آباد از مجتمع به پایین و اجرای سیستم مکانیزه فروش بلیت و ارائه خدمات اینترنتی به مسافران از جمله برنامه‌های شاخص این شرکت بوده است و در میان آماری که ارائه می‌داد از راه‌اندازی اسکله جدید خبر داد که به عنوان مسیل VIP (ویژه) قرار است از نوروز سال 1393 ساعاتی پر از خاطره را برای مسافران رقم بزند.
وی همچنین به برقراری پروازهای همدان و مشهد و ارائه خدمات به 6 هزار نفر از بازنشستگان کشوری در دفتر خدمات مسافرتی علیصدر مهر اشاره کرد و گفت: در این سال‌ها تلاش کردم زمینه را برای انجام این فعالیت‌ها فراهم کنم.
پس از ارائه گزارش اسلامیان، محمودرضا عراقی معاون عمرانی استاندار گفت: به این نقطه واقفیم که اسلامیان در شرایطی شرکت را تحویل گرفت که صد درصد مطلوب نبود و به این مورد هم معتقدیم که نمره او نمره قبولی است، اما از نظر اثربخشی و خروجی کار در بیرون از سازمان انتظارات برآورده نشده است؛ چراکه نحوه عملکرد در این شرکت سیاحتی باید در عرصه بین‌المللی مطرح باشد.
اگر فکر کنیم در حال حاضر شرایط خوبی را داریم خیلی اشتباه فکر کرده‌ایم؛ چراکه این شرکت یکی از بخش‌های تأثیرگذار در حوزه گردشگری در غرب کشور است و اهمیت بسیار بالای آن انتظارات بالا را هم باید بتواند برآورده کند و باید گفت قبول داریم که زحمات زیادی کشیده شده اما هنوز کارها انجام نشده است. کارهایی مثل اطلاع‌رسانی در عرصه بین‌المللی که می‌تواند حائز اهمیت هم باشد.
وی تأکید کرد: از آنجا که خداوند فرموده است بروید زمین را بگردید و آباد کنید ما هم باید از نعمت‌های خداوند در جهت توسعه اجتماعی و سیاسی با کسب تجربه‌های متعدد بهره ببریم.
وی در حالی حرف‌های خود را پایان داد که خطاب به مدیرعامل تازه از راه رسیده سفارش کرد جامعه محلی در علیصدر با این نعمت الهی که غار علیصدر باشد عجین هستند و شما باید در برنامه‌ریزی‌ها بگونه‌ای عمل کنید که آنها بیشترین نفع را از این نعمت و فرصت در روستای خود ببرند. من از شما می‌خواهم برنامه‌های اجرایی شما برد، برد جلو برود.
به هر ترتیب این نشست در حالی رو به پایان رفت که حکم انتصاب از طرف معاون عمرانی استاندار به حمیدرضا یاری به عنوان مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر داده شد و در لوحی هم از زحمات حسن اسلامیان مدیرعامل سابق این مجموعه با اهدای یک تابلو فرش قدردانی کرد.
حال امید آن می‌رود که نوع و نحوه عملکردها با تغییر مدیرعامل این شرکت که بنای آن در بخش خصوصی گذاشته شده است رو به سمتی رود که حرف‌های بسیاری در عرصه بین‌المللی داشته باشد؛ چراکه در صورت اعمال مدیریتی متمایز در این حوزه می‌توان امیدوار بود همدان در عرصه بین‌المللی در راستای جذب گردشگر خارجی رتبه آماری را در حوزه گردشگری استان تحول کند.
گفتنی است هم‌اکنون شرکت علیصدر با 4 زیرمجموعه شامل مجتمع سیاحتی علیصدر، مجتمع توریستی تفریحی عباس آباد، آژانس خدمات مسافرتی و شرکت آسمان غرب(آموزشگاه هواپیماهای فوق سبک) فعالیت می‌کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه