اخبار داغ

هنر و صنعت ایرانی بهترین برند دنیاست

خرید کالای ایرانی ، توسعه اقتصاد ملی

خرید کالای ایرانی ، توسعه اقتصاد ملی
مصرف تولید ایرانی حمایت از تولید کننده ایرانی سبب ارتقا کیفیت و رضایت مردم خواهد شد هنر و صنعت ایرانی بهترین برند دنیاست نمونه کالای ایرانی، فرش ایرانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  زنجانم، افتخار امریکایی ها و غربی ها اینست که فرش ایرانی داشته باشند، هنر ایرانی سرآمد جهان است، شعرا و دانشمندان ما چون خورشیدی بر تارک هنر جهان می درخشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , زنجانم, ، افتخار امریکایی ها و غربی ها اینست که فرش ایرانی داشته باشند، هنر ایرانی سرآمد جهان است، شعرا و دانشمندان ما چون خورشیدی بر تارک هنر جهان می درخشند.,

صنایع دستی ایران شهره جهان است، پسته ایران، زعفران ایرانی، خاوریار ایرانی، معماری شگفت انگیز ایرانی، زیبایی ایرانیان در جهان شهره است، حتی گربه ایرانی زیباترین گربه در جهان است.

,

یوز پلنگ ایرانی، طبیعت 4 فصل  و زیبای ایرانی، خون گرمی ایرانی، سفره و غذای ناب ایرانی.

,

irani (1)

, irani (1), irani (1),

بازهم باید خودمان را دست کم بگیریم؟ ایرانی به خودت، به فرهنگت، به تمدن 7 هزار ساله ات، به تاریخ افتخار آفرینت، به صنعت و تولیدات ایرانی ات بناز نه برند خارجی؟

,

با حمایت از صنعت گر ایرانی، کارگر چیره دست ایرانی آنوقت برند جهانی خواهیم شد.

,

نه کفش و شلوار ترک و چینی؟ و ورشکست شدن کفش مرغوب دنیا پسند تبریز؟

,

irani (4)

, irani (4), irani (4),

50 درصد تولیدی های کفش ما تعطیل است چون محصولات وارداتی قاچاق کفش کمر صنعت گر هنرمند ایرانی را شکسته است.

,

مردم بزرگ ایران در خرید های عید محصول ایرانی بخرید از تولیدات ایرانی حمایت کنید تا صنعت و تولیدات ایران به جهان صادر شود نه بر عکس، تا کار تولید شود تا  بیکاری کاهش یابد ، اقتصاد کشور احیا شود، تورم کاهش یابد، جوان ایرانی استعداد و هوش ایرانی رشد یابد و مشکلات اجتماعی کاهش یابد.

,

irani (7)

, irani (7), irani (7),

معماری سنتی ایرانی و اسلامی ما آنقدر زیباست که گردشگران غربی وقتی در زنجان و شیراز و اصفهان و مشهد و شمال و شرق و غرب و جنوب و کویر آثار هنری معماری و تنوع لباس و فرهنگ و زبان و ادبیات و موسیقی و شعر و هنر ایران را که می بینند از حیرت شگفت زده عظمت هنر ایرانی اسلامی می شوند و اعتراف می کنند ایران واقعا حیرت آور است، بعد ما باید چشم به غرب داشته باشیم؟ به محصول غربی؟ غذای غربی؟ برند غربی؟ هنر غربی؟ موسیقی غربی؟ لباس و فرهنگ غربی؟ آرایش غربی؟ نه ایرانی زیبا و هنرمند و نجیب ایرانی می ماند و حیا و عفت و سرشت پاک ایرانی اسلامی خود را عوض نمی کند.

,

irani (2)

, irani (2), irani (2),

ایرانیان بیایید تا حمایت از محصولات ایرانی را در کشور توسعه دهیم.

,

irani (3)

, irani (3), irani (3),

* دست از کالای ایرانی برنداریم
 

,
,

تاکید بر مصرف کالای ایرانی ، فقط توصیه ای برای مصرف کنندگان نیست . بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین تر ، اجاره ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند . تولید کننده باید مصرف کننده را محترم بشمارد و کالای مرغوب به اوبدهد و مصرف کننده هم باید تا جنس ایرانی هست ، جنس خارجی نخرد . البته به این معنای آن نیست که مردم ، چشم بسته کالای نامرغوب و گران بخرند . بلکه منظور این است که مشتریان ضمن خرید کالای داخلی ، عیب و ایراد آن را هم بگیرند ، انتقاد کنند و به تولید کنندگان داخلی برای بهبود کیفیت فشار بیاورند ولی دست از کالای ایرانی برندارند و از سوی دیگر همه دستگاههای اجرایی و تصمیم گیر باید از تولید داخلی و تولید کننده ایرانی حمایت جدی نمایند
 

, ,
,

* خرید کالای ایرانی ؛ افتخار ملی
 

,
,

در مبارزه با عادت زشت خرید کالای خارجی باید از همه راه کارهای فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی ، حقوقی ،جزایی و ..... بهره جست و به یاد داشت این پدیده، یک پدیده چند بعدی است و مبارزه باید همه ابعاد آن را فرابگیرد . در این مبارزه باید از کار فرهنگی ، تبلیغات و آماده سازی فکر و رفتار نوجوان و حتی کودکان بهره جست و از تاثیر رسانه های دیداری و شنیداری و مکتوب برای اصلاح رفتار اجتماعی استفاده کرد . در این میان آموزش و پرورش ، وزارت ارشاد ، صداو سیما، دستگاههای آموزش عالی ، مطبوعات و.... می توانند نقش مهم و ارزنده خود را در این راه ایفا کنند تا ایرانی با افتخار از کالای ایرانی استفاده کند .
 

, .,
,

* خرید کالای خارجی – نابودی فرصت های شغلی
 

,
,

وزارت بازرگانی به همراه سایر دستگاه های مسئول باید با شناسایی کالاها ی خارجی که به لحاظ کیفیت از کالاهای داخلی برتر نیستند در سطح بازارهای کشور و با اتخاذ سیاست های مناسب گمرکی عملاً جلوی فروش آن را بگیرد؛ چرا که خرید کالاهای خارجی برابر است با نابودی فرصتهای شغلی و اگر کالاهای خارجی به وفور عرضه نشود خرید آن نیز کاهش می یابد .
 

, .,
,

* خرید کالای ایرانی ، تشویق اقتصاد ملی
 

,
,

کسی که می خواهد برای راه اندازی صنعت ، کشاورزی و یا دامپروری سرمایه گذاری کند ، باید مطمئن باشد که با ورود افراد متقلب و متخلف به بازار و واردات بی رویه کالای خارجی ، تولید او تحت فشار رقابت ناسالم ، به تعطیلی نخواهد کشید .
بازرگان و تاجری که سرمایه خود را به بازار می آورد .باید مطمئن باشد که با واردت کالای خارجی یا ورود اجناس تقلبی به بازار توسط سود جویان وقاچاقچیان ، ورشکست نمی شود . مصرف کننده ای هم که بازار می رود می خواهد ، مطمئن باشد که در کیفیت و قیمت ، سرش کلاه نمی گذارند . لازمه همه اینها نظارت دقیق دولت است .
در کشور هایی که اقتصاد قوی دارند . حتی انجام معاملات کوچک به دور از دید دولت ، امری غیر ممکن است اما در کشورهایی که اقتصاد ضعیف دارند به راحتی می توان حتی با چمدان ،انبوه پول نقد را جابجا وبا آن معامله مخفی ترتیب داد !
 

, .,
, .,
, !,
,

* همه با هم کالای ایرانی
 

,
,

برای ریشه کن کردن عادت مصرف کالای خارجی در کشور ، نمی توان همه چیز را به حال خود رها کرد و اجازه داد فساد فراگیر شود ، آن وقت با استفاده از زور و مجازات به برخورد با آن پرداخت . همه دستگاههای دولتی وظیفه دارندد با اقدامات پیشگیرانه ،اجاره شکل گیری تخلف را ندهند ودامنه ورود قانونی و غیر قانونی(قاچاق) کالای خارجی را محدود کنند ، در آن صورت هر چند نمی شود برخورد قضایی و انتظامی را تعطیل کرد،ولی طبیعی است که این برخوردها چاره ساز نخواهد بود .

, .,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه