اخبار داغ

انتظار دنباله دار برای دریافت ۶ ماه حقوق عقب افتاده

فریاد بی صدای کارگران و گوش کر دولت تدبیر/وعده هایی که برای کارگران نان نمی شود/کارگران هپکو در انتظار خورشید تابان رییس جمهور+تصاویر

فریاد بی صدای کارگران و گوش کر دولت تدبیر/وعده هایی که برای کارگران نان نمی شود/کارگران هپکو در انتظار خورشید تابان رییس جمهور+تصاویر
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک با اشاره به اینکه تنها راه نجات شرکت هپکو یرداخت علی الحساب سازمان شهرداری های وزارت کشور است افزود: قرار بود که سازمان شهرداری های وزارت کشور مبلغ 15 میلیارد تومان علی الحساب پرداخت کند تا شرکت هپکو خرید های خارجی را انجام دهد که هنوز محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نعمتی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب؛ در خصوص پیگیری پرداخت حقوق کارگران شرکت هپکو اراک گفت: با پیگیری های صورت گرفته مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بابت پرداخت حقوق یک ماه کار گران اختصاص یافته است و به کارگران پرداخت شده است.

نعمتی اظهار کرد: برای پیگیری بیشتر حقوق کارگران شرکت هپکو جلسه شورای تامین استان با حضور مدیران شرکت و مدیران دستگاه های اجرایی استان روز گذشته برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه جلسه شورای تامین استان در خصوص مشکلات کارگران هپکو خروجی نداشت ادامه داد: البته جلسات همچنان ادامه دارد تا بتوانیم به خروجی مناسبی در این خصوص برسیم.


 مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه باید حقوق کارگران پرداخت شود، بیان کرد: البته قول هایی داده شده است تا یک ماه دیگر حقوق کارگران پرداخت شود.


نعمتی ادامه داد: البته منتظر هستیم تا ببینم علی اصغر عطاران سهامدار شرکت باقی می ماند و یا شخص دیگری اقدام به خرید سهم شرکت می کند.


کارگران شرکت هپکو اراک که به دلیل تاخیر شش ماه حقوقشان روز سه شنبه ۱۱ اسفندماه مقابل ساختمان استانداری مرکزی تجمع کردند و از سوی مسئولان استانی وعده هایی برای رفع مشکلشان داده شد که این قول ها هنوز به صورت کامل عملیاتی نشده است و اعتراضات دنباله دار کارگران را به همراه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

تجمع کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به 6 ماه حقوق عقب افتاده/ سه شنبه 11 اسفند

, تجمع کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به 6 ماه حقوق عقب افتاده/ سه شنبه 11 اسفند, تجمع کارگران شرکت هپکو اراک در اعتراض به 6 ماه حقوق عقب افتاده/ سه شنبه 11 اسفند,

IMG_9469 IMG_9470 IMG_9471 IMG_9472
 

, IMG_9469, IMG_9469, IMG_9470, IMG_9470, IMG_9471, IMG_9471, IMG_9472, IMG_9472,
,

 

,

اعتراض کارگران هپکو به عدم تعهد مسئولان شرکت به وعده هایشان/ شنبه 15 اسفند

, اعتراض کارگران هپکو به عدم تعهد مسئولان شرکت به وعده هایشان/ شنبه 15 اسفند, اعتراض کارگران هپکو به عدم تعهد مسئولان شرکت به وعده هایشان/ شنبه 15 اسفند,

 

,

photo_2016-03-05_12-22-23 photo_2016-03-05_12-22-25 photo_2016-03-05_12-22-27 photo_2016-03-05_12-22-33 photo_2016-03-05_12-22-36

, photo_2016-03-05_12-22-23, photo_2016-03-05_12-22-23, photo_2016-03-05_12-22-25, photo_2016-03-05_12-22-25, photo_2016-03-05_12-22-27, photo_2016-03-05_12-22-27, photo_2016-03-05_12-22-33, photo_2016-03-05_12-22-33, photo_2016-03-05_12-22-36, photo_2016-03-05_12-22-36,

 

,

  
پس از این اعتراضها با هماهنگی که با مدیران شرکت هپکو صورت گرفته بود قرار شد تا پایان روز پنج شنبه ۱۳ اسفند یک ماه از حقوق کارگران این شرکت پرداخت شود که نهایتا شنبه تنها بخشی از حقوق یک ماه کارگران واریز شد و جلسه شورای تامین برای ارائه راهکارهایی جهت حل مشکلات شرکت هپکو که قرار بود روز شنبه برگزار شود با تاخیر و بدون خروجی مناسب روز دوشنبه برگزار شد.


وعده های امروز و فردای مسئولین استان و پاسخگو نبودن مسئول شرکت در این روزهای منتهی به شب عید برای کارگران هپکو نه تنها آجیل و خرید عید که پاسخگوی اندکی از بدهکاری های چندین ماهه شان نیز نمی شود.


 

,
,
,
,
,
,
,
,

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک

, رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک,

تنها راه نجات شرکت هپکو یرداخت علی الحساب سازمان شهرداری های وزارت کشور است

, تنها راه نجات شرکت هپکو یرداخت علی الحساب سازمان شهرداری های وزارت کشور است,
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک با اشاره به اینکه تنها راه نجات شرکت هپکو یرداخت علی الحساب سازمان شهرداری های وزارت کشور است افزود: قرار بود که سازمان شهرداری های وزارت کشور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان علی الحساب پرداخت کند تا شرکت هپکو خرید های خارجی را انجام دهد که هنوز محقق نشده است.
,
 
,

لطیفی رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: قرار شده بوده یک ماه از حقوق کارگران و به همراه عیدی کارگران پرداخت شود که هنوز پرداخت نشده است.

, دیار آفتاب,



لطیفی با اشاره به اینکه سهامدار شرکت در حال تغییر است اظهار کرد: مهمترین مشکل این است که وضعیت سهامدار شرکت مشخص نیست و نمی دانیم که واقعا تغییر کرده است یا نه.

,
,
,



وی ادامه داد: استانداری مرکزی به عنوان نماینده دولت تنها می تواند مبلغ علی الحسابی که سازمان شهرداری های وزارت کشور برای خرید محصولات شرکت قرار بوده واریز کند تا هپکو بتواند خریدهای خارجی را برای دستگاه های سازمان شهرداری ها انجام دهد بپردازد و شرکت نیز این هزینه را به علاوه مبلغی که برای خرید خارجی در نظر گرفته بود را به عنوان بخشی از حقوق کرگران پرداخت کند.

,
,
,


رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک با اشاره به اینکه تنها راه نجات شرکت هپکو یرداخت علی الحساب سازمان شهرداری های وزارت کشور است افزود: قرار بود که سازمان شهرداری های وزارت کشور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان علی الحساب پرداخت کند تا شرکت هپکو خرید های خارجی را انجام دهد که هنوز محقق نشده است.

,
,


لطیفی با بیان اینکه کارگران شرکت هپکو حداقل حقوق کارگری را دریافت می کنند خاطرنشان کرد: مبلغی که کارگران هپکو دریافت می کنند ۶۰ درصد حقوق شرکت های همجوار هپکو است.

,
,

 

,

شکوفایی اقتصادی ایران با تکیه بر توان و تولید داخلی رقم می خورد

, شکوفایی اقتصادی ایران با تکیه بر توان و تولید داخلی رقم می خورد, شکوفایی اقتصادی ایران با تکیه بر توان و تولید داخلی رقم می خورد,

 

,

درحالی که امید صنایع کشور به دوران پسابرجام بود اما سیاست گذاری های غلط و ناکارآمدی برجام در شکوفایی اقتصاد کشور خصوصا در بخش صنعت این روزها سایه سنگین رکود و تعطیلی را بر سر تولید کنندگان این عرصه انداخته است.

,

 

,

و در حالی که رئیس جمهور کشورمان اصرار دارند که برجام مانند آفتاب تابان است و مردم به خوبی آن را لمس می کنند باید در پاسخ ایشان گفت:این آفتاب تابان کجا می تابد که کارگران استان مرکزی از آن بی بهره اند و آن را لمس نمی کنند.

, در حالی که رئیس جمهور کشورمان اصرار دارند که برجام مانند آفتاب تابان است و مردم به خوبی آن را لمس می کنند باید در پاسخ ایشان گفت:این آفتاب تابان کجا می تابد که کارگران استان مرکزی از آن بی بهره اند و آن را لمس نمی کنند.,


استان مرکزی به دلیل استقرار بیش از سه هزار واحد صنعتی بیشتر از استان های دیگر رکود اقتصادی را لمس کرده است به طوری که اثرات رکود و تعطیلی واحد های صنعتی در این استان سبب شده تا هر از چند گاهی شاهد تجمع های کارگری در مقابل استانداری باشیم.

,
,



بیش از سه هزار واحد صنعتی استان مرکزی این روزها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کنند به طوری که هم اکنون در خوشبینانه ترین حالت این واحدها با ۴۰ درصد از ظرفیت خود مشغول تولید هستند.

,
,
,

 

,

بسیاری از سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی با اندک حمایتی می توانند شکوفایی اقتصادی ایران را با تکیه بر توان و تولید داخلی رقم زنند.

,

 

,

اکنون که واحدهای صنعتی کشور و خصوصا استان مرکزی با رکود مواجه هستند بهتر نیست با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی داخل چشم از نگاه خارج برداریم  و به منابع داخلی چشم بدوزیم.

,



به گفته کارشناسان، وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو و معدن دولتی، شهرداری ها و و وزارت راه و شهرسازی و نیز بخش خصوصی از طریق خرید محصولات هپکو می توانند به این شرکت کمک کنند.

,
,
,

 

,

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی به بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند .

,

 

,

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.


شرکت هپکو در تولید و تامین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی از جمله ماشین آلاتی بیل چرخ زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر ، بهکو لودر، مینی لودر، غلطک، گریدر، شاول، دامپتراک، لوله گذار، کمباین، تراکتور فعالیت دارد.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه