اخبار داغ

پای سایت های همسریابی به تلگرام هم باز شد

پای سایت های همسریابی به تلگرام هم باز شد
ازدواج از قدیم الایام تا کنون سنت پسندیده‌ای در فرهنگ ایران زمین بوده است. سنتی که بعد از آمدن اسلام به ایران، بیشتر هم مورد توجه قرار گرفت تا جایی که قرآن کریم نوید می‌دهد که با ازدواج زوجین به آرامش دست می‌یابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با وجود اینکه در سال ۹۲ مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از فرصت شش‌ماهه ثبت‌نام سایت‌های همسریابی غیرمجاز در سامانه آزمایشی الکترونیک صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و خانواده خبر داده بود، اما این خط و نشان‌ها در فعالیت‌های قارچ‌گونه این مراکز هیچ‌گونه محدودیتی ایجاد نکرده است، بلکه پای فعالیت این مراکز به شبکه‌های موبایلی مانند تلگرام نیز باز شده است. در کشور کم نیستند مراکز و سایت‌های همسریابی که بدون هیچ مجوزی به فعالیت‌های همسرگزینی می‌پردازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

یکی از مهمترین ایرادات این سایت ها عدم اطمینان به اطلاعات اعلام شده به دلیل مجازی بودن دنیای کار آنهاست چرا که افراد می توانند اطلاعات دقیق خود را اعلام نکرده و یا هویت جعلی ای برای خود بسازند و آنچه این میان از دست می رود؛ احساس و انگیزه و اعتماد زوجین است که در بیشتر موارد منجر به دلزدگی افراد از ازدواج برای همیشه است.

,

 

,

در اصل فعالیت این مراکز با پیشرفت تکنولوژی همگام بوده و همچنان بر شدت و حدت فعالیت‌های آنها افزوده شده است.

,

 

,

فضای تلگرام نیز به جولان تبلیغات این سایت ها تبدیل شده و با ایجاد کانال هایی تحت عنوان «همسر مورد علاقه خود را از ما بخواهید» به تبلیغات و جذب جوانان می پردازند.

,

 

,

در این کانال افراد متقاضی ازدواج مشخصات خود را همراه با عکس در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرده و منتظر یافتن نیمه گمشده خود هستند.

,

 

,

این سایت ها که بدون فیلتر و به راحتی با نام های مختلف اما همگی با هدف تشویق به ازدواج اینترنتی مشغول کار هستند هیچ گونه تاییده و مجوز رسمی ندارند و طبق اعلام مسئولین مطبوعاتی تاکنون سایتی با نام همسریابی در این معاونت مجوز فعالیت دریافت نکرده است اما این سایت های غیر قانونی که شنیده شده برخی از خارج از کشور نیز مدیریت می شوند آزادانه به فعالیت می پردازند.

,

 

,

درآمدهای کلان سایت‌های غیرمجاز همسریابی از جمله موارد دیگری است که در پژوهش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس به آن پرداخته شده و آمده بود: «در برخی موارد بررسی شده که به حکم قضایی پرینت حساب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت، رقم‌های خیلی سنگین و با تراکنش مالی زیاد و حتی میلیاردی جابجا می‌شد. تراکنش مالی در یکی از سایت‌ها روزانه حدود ۱۲ میلیون تومان بود.»

, درآمدهای کلان سایت‌های غیرمجاز همسریابی از جمله موارد دیگری است که در پژوهش‌ مرکز پژوهش‌های مجلس به آن پرداخته شده و آمده بود: «در برخی موارد بررسی شده که به حکم قضایی پرینت حساب‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت، رقم‌های خیلی سنگین و با تراکنش مالی زیاد و حتی میلیاردی جابجا می‌شد. تراکنش مالی در یکی از سایت‌ها روزانه حدود , ۱۲, میلیون تومان بود.»,

 

,

این در حالی است که یک پژوهشگر، کار‌شناس فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای پیش از این در گفت‌و‌گویی اعلام کرده بود: بررسی حساب یکی از این سایت‌ها توسط مقام قضایی نشان می‌داد که آن سایت در یک سال نزدیک به ۵ میلیارد تومان دریافتی داشته است. ماهانه مبلغی کمی بیشتر از ۴۰۰ میلیون تومان.

,

 

,

رایج شدن این نوع ازدواج‌ها در کشور، اما در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد سن ازدواج در ایران روز به روز در حال بالا رفتن است و سن ازدواجی که زمانی برای ایرانیان از ۱۸ تا ۲۰ سالگی بود امروز در بین دختران به ۲۳ سال و در بین پسران به ۲۹ سال رسیده است و این یعنی رسیدن مرز ازدواج به ۳۰ سالگی.

,

 

,

چندی پیش هم علی‌اکبر محزون، مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تأخیر سن ازدواج برای خانم‌ها تجرد قطعی را افزایش داده است، گفت: «‌۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور در سن ازدواج، مجرد هستند و سن ۴۹ سالگی سن تجرد قطعی محسوب می‌شود.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه