اخبار داغ

موج جدید بارش ها در کشور/کردستان از فردا بارانی می شود

موج جدید بارش ها در کشور/کردستان از فردا بارانی می شود
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که سامانه جدید بارشی طی ۲۴ ساعت آینده از شمال و شمال غرب وارد کشور می‌شود که بارندگی‌های باران و برف را به‌دنبال خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، امین‌حسین نقشینه کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان این مطلب اظهار داشت: سامانه بارش‌زا فردا پنج‌شنبه که از غرب، شمال غرب و شمال وارد می‌شود ابتدا این مناطق را درگیر می‌کند و استان‌های غربی و شمال کشور دچار بارندگی باران خواهند شد و در مناطق سردسیر شمال و شمال غرب کشور برف می‌بارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,



وی ادامه داد: به‌تدریج این سامانه بارشی در 48 ساعت آینده به دامنه‌های البرز، مرکز و شمال شرق خواهد رفت و انتظار وزش باد و بارش‌های باران در مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز می‌رود؛ البته تمامی این بارش‌ها در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر به‌صورت برف خواهد بود.

,
,
,


این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: انتظار می‌رود از بعدازظهر جمعه از شدت ناپایداری‌ها کاسته شده و بارش‌های باران و برف در شمال، شمال غرب، غرب و مرکز کمتر شده و قطع شود.

,
,


نقشینه وضعیت هوای استان تهران در 24 ساعت آینده را ابری دانست و گفت: استان تهران فردا آسمانی ابری دارد و از بعدازظهر شاهد رعد و برق، رگبار و باران خواهیم بود که این بارش‌ها تا روز جمعه ادامه خواهد داشت و از عصر جمعه بارش‌های باران در استان تهران قطع خواهد شد.

,
,


وی ادامه داد: تا انتهای هفته جریانات شمالی سرد را روی نوار شمالی کشور خواهیم داشت و بیشترین کاهش دما در روزهای آتی برای استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی و سواحل دریای خزر خواهد بود؛ در دو روز آینده سواحل شمالی کشور نیز مواج است و مسافران نوروزی باید به این مهم دقت کنند.

,
,


این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت مناطق جنوبی کشور نیز گفت: استان‌های خوزستان و ایلام فردا پدیده گرد و خاک را خواهند داشت که به‌سبب وزش باد شدید در منطقه خوزستان و ایلام اتفاق می‌افتد.

,
,


نقشینه با اشاره به بارش‌های باران که از فردا در کشور آغاز خواهد شد، افزود: با ورود سامانه بارشی جدید ابتدا استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و اردبیل درگیر باران خواهند شد و سپس این بارش‌ها به‌تدریج به استان‌های زنجان، همدان، گیلان، مازندران، مرکز کشور و سپس شرق کشور می‌آید و از اواخر روز جمعه از شدت آن کاسته خواهد شد.

,
, با ورود سامانه بارشی جدید ابتدا استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و اردبیل درگیر باران خواهند شد و سپس این بارش‌ها به‌تدریج به استان‌های زنجان، همدان، گیلان، مازندران، مرکز کشور و سپس شرق کشور می‌آید و از اواخر روز جمعه از شدت آن کاسته خواهد شد., کردستان,


وی ادامه داد: شدت بارش‌های سامانه بارشی جدید شامگاه پنج‌شنبه در مناطق گیلان، مازندران، جنوب فارس، شرق استان کرمان و مناطقی از مرکز کشور خواهد بود و البته گسترش این بارش‌ها تا صبح جمعه در گیلان، مازندران و سواحل خزر وجود دارد و در ساعت‌های بعد از آن نیز به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی کشیده خواهد شد و تا عصر روز جمعه این مناطق را در بر خواهد گرفت.

,
,


این کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: شامگاه جمعه تنها مناطقی از استان مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال اصفهان دچار بارش‌های باران خواهد بود و این سامانه تا صبح شنبه از مناطق شمال کشور خارج خواهد شد.

,
,


نقشینه با اشاره به بارش‌های باران روز طبیعت گفت: در مناطقی از مرکز کشور و استان تهران بارش‌های باران تنها تا ظهر روز جمعه اتفاق خواهد افتاد و به‌تدریج از شدت بارش‌ها کاسته شده و ساکنان این مناطق بعدازظهر بدون بارندگی را خواهند داشت؛ البته دمای هوای تهران در روز جمعه تا حدودی کاهش می‌یابد که امیدواریم مردم به این موضوع نیز توجه کنند.

,
,


وی در خصوص وضعیت هوای امروز چهارشنبه کشور نیز خاطرنشان کرد: امروز باد شدید در جنوب استان تهران، استانهای قزوین، البرز، سمنان، قم، شمال اصفهان و مرکزی وزیدن خواهد گرفت و بارش‌های باران در شمال شرق، مشهد، نیشابور، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیمه شرقی کشور وجود خواهد داشت.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه